Gå til innhold

Lagg i spill

Anbefalte innlegg

Hei!

En kammerat av meg fikk plutselig et problem. Satt å spilte cs, tok en tur ut i win og da han kom tilbake igjen, lagga det, og det har det gjort siden.

Har rebootet utallige ganger, lagt inn spillet på nytt, lagt inn skjermkortdrivere på nytt, lagt inn powerstrip på nytt osvosv. Dette gjelder forøvrig andre spill også, men det skjedde mens han spilte cs.

Nå lagger det altså med 100hz/100fps. Hvis vi stiller opp skjermen til 120hz og kjører 120fps lagger det ikke. Men når man møter masse folk og fpsèn dropper til 100, begynner det å lagge som bare det igjen. Hvis man stiller ned til 85hz/85fps lagger det ikke.

Hva er det som har skjedd her da, mon tro? Veldig rart.

Hvis noen har noen idè om hva som kan ha skjedd, hadde det vært fint å få greie på det;)

IKKE kom å si: "øyet merker ikke om det 85fps eller 100fps, så glem problemet.

Endret av merl1n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

øyet merker ikke om det 85fps eller 100fps

:p

Men ontopic, jeg hadde nesten samme problemet. Vis jeg hadde 75 hz lagget det ikke. Men med 100hz og 120hz lagget det (fps ble halvert til 50 og 60).

Problemet forsvant når jeg skiftet skjerm og skjermkort. :roll:

Lenke til kommentar

Det er UMULIG å ha 120 fps i cs. Selv om det kanskje står det så går det ikke. Om du har satt "developer 1" så viser den bare fpsn du ville hatt om det ikke hadde vert en sperre på 100... Og det med at det dropper til 100 er veldig normalt.

Ikke kom å si at du merker forskjell på 100 fps og 120 fps for det går ikke! (i cs)

Endret av Zevz0r
Lenke til kommentar
Det er UMULIG å ha 120 fps i cs. Selv om det kanskje står det så går det ikke. Om du har satt "developer 1" så viser den bare fpsn du ville hatt om det ikke hadde vert en sperre på 100... Og det med at det dropper til 100 er veldig normalt.

Ikke kom å si at du merker forskjell på 100 fps og 120 fps for det går ikke! (i cs)

Jeg merker forskjell. Alt går saktere med 120 fps.

Lenke til kommentar

Det er IKKE det som er poenget her! Den diskusjonen gidder jeg ikke ta. Hvis du heller kunne brukt infoen jeg ga der, til å prøve å finne fram til en løsning, hadde det vært fint om du postet en kommentar. Det var for å få fram hva som er problemet.

Lenke til kommentar
Syns du det lagger med 100 FPS er du følsom.

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å forstå hva jeg prøver å si.

Det LAGGER med 100fps, men ikke i 85. Det går fint an å spille med 85fps, men det er ikke det samme som 100. (Det er fortsatt ikke noe vits i å forklare meg hva fps er osv, for det vet jeg). Saken er at den kjørte fint i 100fps før, men ikke nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...