Gå til innhold

Dothan på Whitebox?

Anbefalte innlegg

Jeg sulter etter ny laptop... Har en CL50 og en CL1557 nå, og disse er klar for uskifting. CL50 er jeg veldig fornøyd med, men den sliter i nye spill. CL1557 er så som så.... Jeg er svært skuffet over denne maskinen... :no:

Men til saken... Jeg SKAL ha ny laptop i løpet av 1-2 mnd, og sikler etter CL56. :w00t: Noen som vet når denne evt vil bli levert med Dothan prosessor? Jeg ser liten vits i å bytte ut min kjære CL50 og betale 19 000 kr, bare for å få bedre skjermkort.... :hmm:

Har sett at noen leverandører har begynt å levere laptops med Dothan prosessor. Whitebox burde vel snart følge etter? Håper noen kan komme med noen kvalifiserte gjettninger så jeg ikke går på en smell... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å sende en mail til dem.

NB. WB har dårlig ry for leveringstider, og vil tro at om de lover å levere med dothan så vil leveringstiden øke enda litt til ;-)

men jeg skal uansett kjøpe en CL56 med dothan.

Lenke til kommentar

Eventuellt bare bytte prosessor..?

Det kan se ut som om enkelte (kanskje alle?) Pentium M baserte maskiner kan bytte ut ut prosessoren til "Dothan". Iallefall kan det gjøres på min Green 556 ifølge websiden og manualen fra Elitegroup. :w00t:

Dette gjør det jo spennende at man kan oppgradere selv, lengre levetid (ytelse) på maskinen! I følge manualen er det svært enkelt å gjøre dette, behøver ikke å skru opp maskinen, bare vippe opp et par plast saker som holder skjermen på plass, og løsne kjøleblokka med heatpipes som er festet med 4 skruer.

Lenke til kommentar
Eventuellt bare bytte prosessor..?

Det kan se ut som om enkelte (kanskje alle?) Pentium M baserte maskiner kan bytte ut ut prosessoren til "Dothan". Iallefall kan det gjøres på min Green 556 ifølge websiden og manualen fra Elitegroup. :w00t:

Dette gjør det jo spennende at man kan oppgradere selv, lengre levetid (ytelse) på maskinen! I følge manualen er det svært enkelt å gjøre dette, behøver ikke å skru opp maskinen, bare vippe opp et par plast saker som holder skjermen på plass, og løsne kjøleblokka med heatpipes som er festet med 4 skruer.

Dothan kan kjøre på de samme kortene som du sier. Her er en oversikt over de nye (Dothan) prosessorene som jo nå har fått Intel navn:

En 770 er en 90 nano 2.13GHz chip med 533 bus, en 760 er em 2GHz chip med 533 bus, en 755 er en 2GHz Pentium M med 400 bus, en 750 er en 1.86GHz Dothan med 533 bus, en 745 er en 1.80GHz med 400MHz bus, en 740 er en 1.73GHz med 533 bus, en 735 er en 400MHz 1.70GHz Pentium M, en 730 er en 1.60GHz Dothan med 533MHz bus, en 725 er en 1.60GHz med 400MHz bus, og en 715 er en 1.50GHz Dothan med en 400MHz "front side bus".

Alle har 2MB L2 cache.

En ser er at mange kjører 533Mhz FSB, og ville tro at du måtte holde deg til 400Mhz FSB for å være kompatibel. :hmm:

Lenke til kommentar
Heisann
CL1557 er så som så.... Jeg er svært skuffet over denne maskinen...

Jeg tenkte å kjøpe en CL1557 og er svært interessert i å høre hva du er skuffet over på denne maskinen?

Jeg har skrevet mine meninger omkring CL1557 i tråder før. Men kort oppsummert har jeg sammenlignet denne med bakgrunn i mine erfaringer fra min CL50 (kjøpte en CL1557 til damen).... Min mening er at CL1557 er veldig plastic fantastic i forhold til CL50. Tastaturet er bedre på CL50. Har problemer med CL1557 sitt wlan kort. Mister network connection med jevne mellomrom, spesielt når jeg er koblet til nett via VPN. I tillegg synes jeg at viften på CL1557 går for ofte. Blir gal av at viften går av og på, selv ved bare surfing på nett. :scared:

Med bakgrunn i overnevnte argumenter skal jeg utvilsomt ha meg en CL56 da jeg antesiperer at denne holder likt kvalitetsnivå som CL50 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...