Gå til innhold

har jeg bra nokk strømforyning?

Anbefalte innlegg

hei! jeg sitter å lurer på om jeg har bra nokk strømforsyning?!

*jeg skal snart sette inn vannkjøling

*jeg skal kjøpe dette hovedkortet.

* skal ha AMD 64b 3000 cpu!

*har 2 x WD 80Gb

*1 stk cd-brenner

*2 stk temp måler.

*4 stk katoder

*4 stk vifter (2x120mm 2x80mm)

*1024Mb ram

*2 stk vifte styring

og jeg har "KUN" Lepont (Superflower) 370W....

Holder dette, og hva vil skje vist det ikke holder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal nok gå helt fint! :yes:

Du skriver ingenting om hva slags skjermkort du har/skal kjøpe.. Husk at skjermkortet er en av de mest strømhungrige delene i en moderne pc, så hvis du har et 9800xt eller lignende, vil du muligens merke det på stabiliteten. Men egentlig tviler jeg på det. :wee:

Lenke til kommentar

Nja.. trur egentlig dette blir litt lite egentlig. 2x HDD trekker bra med strøm..og et stort antall vifter i tillegg..

Sjekk guiden for å være sikker.. ingenting som er så irriterende som å ha ei ustabil maskin som slår seg av når du minst venter det.. (I know.;)

Dersom strømforsyninga blir for svak vil maskina kunne bli ustabil, slå seg av, restarte osv. tilsynelatende 'uten grunn'.. Ingenting farlig skjer, men det blir plagsomt. Du kan jo teste ut da om maskina blir stabil, men som sagt så trur eg du kan få problem ved 'high load'.. :dontgetit:

Endret av crusade
Lenke til kommentar
og en ting til! HVA skjer vist strømforsyningen min ikke klarer å levere nok strøm?

Alt mulig kan skje. Umulig å forutse. Typiske feil som kommer er:

- Maskinen rebooter totalt uten forvarsel (og tilsynelatende uten grunn).

- Maskinen "fryser" plutselig. (Alt av programmer/OS låser seg).

- Programmer crasher (symptomer som kan minne om RAM-feil).

- Lese/skrive-feil på harddisk. (Sjeldent kritiske).

- Harddisker/CD/DvD-romer som plutselig spinner ned, eller ikke klarer å spinne opp. (Hvis du VIRKELIG har for liten PSU).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
hører noen rare lyder fra en av HD'ene mine av og til! hørest som om den spinner litt? noe likt den lyden den gir i fra seg ved oppstart av maskina bare at den er minder og kommer VELDIG sjeldent

Om det er at den jobber hardt så kan det kan være når den bruker virtuelt minne i windows.. når det blir tomt for minne, og den skriver ein del til harddisk i *.swp fil.. Så sant maskina ikkje oppfører seg merkelig, så er nok ikkje dette noke å bekymre seg for..

..men dette er jo litt meir skrape-jobbe lyder... spinne lyder er eg ikkje heilt sikker på.. den spinner jo heile tida de.. men meir enn vanlig?.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...