3dRacer Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (PoleCat @ 02/06/2004 : 18:27) QUOTE (3dRacer @ 02/06/2004 : 18:24) Alle som har litt peiling på webdesign vet at bannere skal være 468x60, ikke noe annet! Ikke nødvendigvis. Det er et snakk om intregrering, og det er nettopp der det har slått veldig feil i dette tilfellet. Det er ikke reklamen i seg selv det er noe galt med, heller hvordan den er bygget inn sammen med resten av "designet". Nei sier du det. Vet ikke hvordan dere skal integrere en uber-big "banner" med resten av designet. Jeg sitter bak en skjerm med 1600x1200 og selv der er den STOR! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (B|Real @ 02/06/2004 : 18:47) QUOTE (Ingardj @ 02/06/2004 : 19:27) Jeg sa "dette donor styret", og da burde du forstått at jeg vet at man ikke må bli med på det.. Men når folk får høre om dette donor styret, skaper det en negativ sus rundt forumet.Lenge siden jeg så en side, der man må betale for å få brukt den skikkelig.. (ser man bort i fra noen søkesider).. Hvem har sagt at man ikke skal få tilgang til alle sidene fordi man ikke en donor? Det har vært diskutert før å lage et slikt opplegg ja, men det har aldri blitt gjort noe med det siden kanskje idèen ikke var så bra. I denne diskusjonen er det snak om å bli kvitt reklamen med å betale noen kroner. Det sa ikke jeg! Det jeg sa, var at vi ikke får brukt sidene skikkelig, og ikke om hvilke sider som vises eller ikke.. Fjernet reklame = mer brukervennlige sider (og særlig for dem som ikke bruker 1600*1200 oppløsning) Med reklame = lite brukervennlige sider, fordi at reklamen er i veien! Ideen er ikke bra, mener nå jeg... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Eg støtter hw.no fullt ut. Reklamen irriterer meg ikke og la ikke helt merke til det før noen klagde over det. Det går fint så lenge ikke det blir som vg.no der man ikke tør å peke med musen til sidene for frykt at bannere med lyd :S Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Makan til syting og klaging. Det virker som at mange brukere her er redd for forandringer (samme skjedde når komplett forandret også). Forandring fryder . Synes det nye utseende var greitt nok jeg, tar bare litt tilvenning, greier ikke enkelte å tilegne seg nye situasjoner? Og reklame ser jeg ingenting av heller, dette går an å fjerne med programvare, eller nettleser. Reklame driver denne siten her, så slutt og syt Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 nå må folk slutte å klage!! ja! reklamen er for stor, men norcomp har sagt at de skal gjøre den mindre, i den foreslåtte størrelsen.. ang donor systemet, så har ingardj et lite poeng der, selv om det kanskje kunne ha vært hyggelig.. og det nye skinnet ser bra ut synes jeg, det kunne godt ha kommet litt nyere på overklokking.no skinnet også.. er det noe mere å diskutere, eller slenger dere bare dritt? Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Ja, at skrollbar'en for sidelengs skroll kommer opp selv med Gamer.no skin i 1024*768. Edit: wee, ble fiksa nå Endret 2. juni 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 til norcom gutta.. siden deres er fortsatt nede.. rimelig merkelig.. først slenger vi ut en diger reklame.. om hosting av sider.. så er deres egen side nede.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (Ingardj @ 02/06/2004 : 19:55) Det sa ikke jeg! Det jeg sa, var at vi ikke får brukt sidene skikkelig, og ikke om hvilke sider som vises eller ikke.. Fjernet reklame = mer brukervennlige sider (og særlig for dem som ikke bruker 1600*1200 oppløsning)Med reklame = lite brukervennlige sider, fordi at reklamen er i veien! Ideen er ikke bra, mener nå jeg... Og hvorfor skal vi ikke få bruk for sidene når reklamen blir borte? Sorry mac, men jeg klarer ikke å se poenget ditt. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (Dr3as @ 02/06/2004 : 19:10) til norcom gutta.. siden deres er fortsatt nede.. rimelig merkelig.. først slenger vi ut en diger reklame.. om hosting av sider.. så er deres egen side nede.. funker fett her, og jeg har møkka linje akkurat nå... Så faktisk ut som noe jeg skal invistere i snart. Mitt eget lille domene og en start pakke. Første gang jeg har market på meg selv at reklame funker. Nesten litt skummel:D Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (Dr3as @ 02/06/2004 : 18:10) til norcom gutta.. siden deres er fortsatt nede.. rimelig merkelig.. først slenger vi ut en diger reklame.. om hosting av sider.. så er deres egen side nede.. Har ingen problemer med å komme inn på siden deres. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 tydeligvis dns'n jeg siter på som sliter.. telenor dns faktisk.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (B|Real @ 02/06/2004 : 19:14) Og hvorfor skal vi ikke få bruk for sidene når reklamen blir borte?Sorry mac, men jeg klarer ikke å se poenget ditt. Og hvorfor skal vi ikke få bruk for sidene når reklamen blir borte? Unnskyld, men WTF!? Først leser du spørsmålet ditt hehe, det gir ikke særlig mening det du skrev heller.. Nå ble jeg så forvirra av spørsmålet ditt, men uansett; Det jeg mener, er at denne ideen er dårlig, fordi at når folk får høre om at man må være donor får å få brukt forumet skikkelig (det er sånn man vil oppfatte det), så vil dette til slutt skremme vekk folk.. Og når jeg sier brukt skikkelig, snakker jeg ikke om hvilke sider man kommer inn på, som donor, men bare om brukervennligheten til forumet.. Det blir for mye tull.. Mitt forslag er å legge inn flere "vanlige" bannere på rammene til høyre og venstre i det gamle forumet.. Nå har jo alle oppfattet at det er 35% avslag på hostingpakker hos norcomp. Men dere får vel inn flere bannere som rotere snart... Du skrev i tillegg at denne diskusjonen var om å donere eller ikke, men den handler faktisk om: QUOTE Hei, ser at dere har begynt med banner øverst i forumet (hvertfall på det themet jeg bruker). Var ikke den litt voldsom? Jeg kjører 1280*1024, og banneren tar vel en fjerdedel av skjermen Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) QUOTE (B|Real @ 02/06/2004 : 19:14) QUOTE (Ingardj @ 02/06/2004 : 19:55) Det sa ikke jeg! Det jeg sa, var at vi ikke får brukt sidene skikkelig, og ikke om hvilke sider som vises eller ikke.. Fjernet reklame = mer brukervennlige sider (og særlig for dem som ikke bruker 1600*1200 oppløsning)Med reklame = lite brukervennlige sider, fordi at reklamen er i veien! Ideen er ikke bra, mener nå jeg... Og hvorfor skal vi ikke få bruk for sidene når reklamen blir borte? Sorry mac, men jeg klarer ikke å se poenget ditt. hmm... Let me explain: Reklamen ødelegger brukervennligheten på sidene, som gjør dem vonde å bruke... Get it?? Det skremmer vekk enkelte brukere hvertfall blandt de på 1024x768 eller mindre, som tross alt er en stor gruppe enda. edit: eksempel: se på menyen i firefox @ 1280x1024 Endret 2. juni 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 bare se på nettavisen, hvis du bataler, så kan du få det uten reklame, men det gidder man ikke, og så bare slutter man gradvis å bruke nettavisen, bla.a. pga. for mye reklamer.. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) QUOTE (B|Real @ 02/06/2004 : 17:11) QUOTE (Naits @ 02/06/2004 : 18:07) Det er jo ikke verre enn å la admin/mod sette CT da.Og ikke la brukeren ha noe kontroll over det.For å skifte så må brukeren sende en mail/PM til mod/admin med ønsket CT. Verre er det ikke OG, så må du finne en admin/mod som har lyst til å gjøre dette Admins ha annet å styre med en å sitte på mekke på X antall tusen CT. Bare lage en egen boks i "profilen" som kun vises under nicket/brukernavn i posten(e). På denne måten kan brukeren endre dette selv. Sette en sperre på f.eks. 10-15 tegn. QUOTE (Danko @ 02/06/2004 : 17:21) QUOTE (Naits @ 02/06/2004 : 17:07) For å skifte så må brukeren sende en mail/PM til mod/admin med ønsket CT. Verre er det ikke Eller evnt. å bare sette de ekte admins/mods i rød tekst f.eks.. Admin/mod står rett under brukernavnet. CT vil stå i bunnen av "listen", ergo det blir ingen "misforståelser. Men dette begynner å likne litt på nFF; såkalte "awards" som deles ut til brukerne. Det hadde faktisk vært meget genialt å hatt på hw.no... Admin har en award, moderatorer en annen, donatorer en annen, stamgjester en annen, etc. Når det gjelder reklamen, var den uvanlig stor, men som Blib sier tar det oss 2 timer av vårt 412874892374892 timer lange liv å bli vant med det. Sammenliknet med 98% av andre sider, er dette barnemat. Og hw får en for det nye designet sånn ellers. edit(s); QUOTE (Dr3as @ 02/06/2004 : 19:33)tydeligvis dns'n jeg siter på som sliter.. telenor dns faktisk.. Samma her. QUOTE (Ingardj @ 02/06/2004 : 19:36)Nå har jo alle oppfattet at det er 35% avslag på hostingpakker hos norcomp. Men dere får vel inn flere bannere som rotere snart... 25% faktisk. Uansett var reklamen _litt_ overdrevet mtp størrelse, men som sagt blir man vant til det (jepp, vitenskapelig bevist. om du maler rommet ditt rosa med gule flekker på, er det et j*vla syn til å begynne med - men etter en stund går det over så fremt man KONSTANT tenker på det). ...men selv om jeg støtter den nye siden, samt litt reklame, bør det ikke ta overhånd. Heller to litt mindre reklamer, enn èn gigantisk... Endret 2. juni 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (Vice @ 02/06/2004 : 13:31) QUOTE (PoleCat @ 02/06/2004 : 13:29) QUOTE (knatten @ 02/06/2004 : 13:27) Når det er sagt, hvis noen har noen forslag til andre konkrete forbedringer, skal jeg på det med en gang. Skift tilbake til det gamle skinnet og legg reklamen på toppen, OVER selve "designet", slik som på VGNett f.eks. På den måten blir den sett, og for det andre får vi et forumskin man ikke blir kvalm av. Enig. Enig jeg også, det nye skinnet er en total katastrofe. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 jeg skjønner ikke hva dere klager på, ser knapt den reklamen uansettt Se her den gjør ingenting med oppsettet eller noe Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (Ingardj @ 02/06/2004 : 20:36) Nå ble jeg så forvirra av spørsmålet ditt, men uansett; Det jeg mener, er at denne ideen er dårlig, fordi at når folk får høre om at man må være donor får å få brukt forumet skikkelig (det er sånn man vil oppfatte det), så vil dette til slutt skremme vekk folk.. Og når jeg sier brukt skikkelig, snakker jeg ikke om hvilke sider man kommer inn på, som donor, men bare om brukervennligheten til forumet.. Det blir for mye tull.. Mitt forslag er å legge inn flere "vanlige" bannere på rammene til høyre og venstre i det gamle forumet..Nå har jo alle oppfattet at det er 35% avslag på hostingpakker hos norcomp. Men dere får vel inn flere bannere som rotere snart...Du skrev i tillegg at denne diskusjonen var om å donere eller ikke, men den handler faktisk om: QUOTE Hei, ser at dere har begynt med banner øverst i forumet (hvertfall på det themet jeg bruker). Var ikke den litt voldsom? Jeg kjører 1280*1024, og banneren tar vel en fjerdedel av skjermen Ok, spørsmålet var litt WTF Ok, nå skjønner jeg hvor du vil med din problemstilling. Men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem. Det som er saken med den donor-tingen er at reklamen forsvinner. Mere er det ikke. Det med CT var et forslag, men ingen nødvendighet i det hele tatt. Og hvis CT blir en del av pakken, hvorfor skal det skremme bort brukere? Enten så vil du ha CT eller så vil du ikke. Forumet har vært uten CT så lenge det har eksistert så vidt så jeg vet. Og mister man brukervennligheten fordi at CT er borte? Høres ulogisk ut i mine ører. Og jo, det er donor-saken jeg og du diskuterer og ikke størrelsen på banneren. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Den jævla reklamen er ekkel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg