Gå til innhold

Svær reklame i forumet

Anbefalte innlegg

I 1280 er fullskjerm LEKKERT iallefall. Kanskje en mulighet å sette 1280px som max størrelse da hvis 1600-brukerene ikke liker den? En donasjonsmulighet for å fjerne reklamen og få "Donor" under nicket er jeg for. Jeg ville gjerne donert en femtilapp eller noe. Og jeg hater ikke reklamen. Har ikke lagt merke til den i det hele tatt nå i det siste:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (B|Real @ 02/06/2004 : 16:37)
QUOTE (mlwirak @ 02/06/2004 : 15:14)
Vi har nemlig gått fra 0 til 2 annonseselgere etter påske, og de må ha steder å selge annonser på for å dekke egen lønn - og ikke minst skaffe HW mer penger slik at vi kan få bedre tjenester, raskere servere og flere som kan jobbe redaksjonelt.

Vi har til nå prøvd å holde Hardware så reklamefritt som mulig - men vi ser at denne stragegien har vært feil. Konkurrenter som DinSide og Itavisen har vokst sterkere enn Hardware.no, selv om disse har hatt mye mer annonser enn HW.

QUOTE (knatten @ 02/06/2004 : 15:59)
Jeg liker heller ikke store reklamebannere, det er vel ikke mange som gjør det. Men som dere vet er annonser vår eneste inntektskilde. Forumet har blitt veldig stort de senere årene, og koster nå ganske mye å holde i gang. Som dere sikkert har merket (senest akkurat nå) begynner den stakkars boksen å få veldig mye å gjøre, og vi har derfor kjøpt inn en ny server som blir tatt i bruk om noen uker. Det hadde vi ikke hatt råd til uten annonser. Derfor er det vel egentlig ganske fornuftig at forumet også har fått en annonse.

Hvis dere leser disse to postene så ser dere at hardware.no "sliter" litt og på den måten så må de henge opp en GIGANTISK reklamebanner som ikke gir noe som helst mening i det hele tatt.

Den lovnaden om at forumet skal være reklamefri kan jeg egentlig ikke huske.

Da Phpbb2 var i bruk så hadde pcutstyr.no en pen liten reklamebanner som alle kunne leve med og ingen klagde på.

Hvis det er absolutt en nødvendighet å ha reklame på forumet så burde dere stille krav til de som skal legge ut en slik banner om at den i allefall ikke skal være gigantisk i format, men en som kan gå inn i designet på hardware.no og andre skins som forumet bruker.

Og hvis økonomien er så jævla dårlig så det dere skal ha det til, hvorfor ikke sette i gang en kronerullering ala det overklokking.no har hatt, men bare at det blir til penger for forumserveren og forumserveren only, der brukerene kan donnere penger for å tjene inn det den nye serveren må ha kostet.

Og som takk for det så kan man få en liten "Donor stjerne" under brukerprofilen sin.

Et eksempel kan dere se her fra tournament.com sinde forumer:

user posted image

Jeg vil absolutt tro at det er folk som er villig til å donere noen penger i stede for å ha den store banneren som er et monster og ødelegger forumet på den måten som den gjør nå.

Dette var ikke så dumt forslag, tror nok mange flere vill yte en skjev om det kom frem i brukerprofilen.

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 02/06/2004 : 16:47)
I 1280 er fullskjerm LEKKERT iallefall.

Nei, det er det så absolutt ikke.

En donasjonsmulighet for å fjerne reklamen og få "Donor" under nicket er jeg for. Jeg ville gjerne donert en femtilapp eller noe. Og jeg hater ikke reklamen. Har ikke lagt merke til den i det hele tatt nå i det siste:)

Foreslår en donasjonsmulighet der det settes en minstedonasjon på 50-100 kr, f.eks som åpner mulighet for å bruke et skikkelig skin uten reklame, *donor* under nicket og mulighet for å velge tittel (!!) ville nok blitt attraktivt.

Lenke til kommentar

QUOTE (HalTan @ 02/06/2004 : 16:50)
QUOTE (Blib @ 02/06/2004 : 16:47)
I 1280 er fullskjerm LEKKERT iallefall.

Nei, det er det så absolutt ikke.

Heh, okay da. Hver sin mening. Hva med at alle brukere kan selv spesifisere hvor bredt de vil ha det i kontrollpanelet? Eller at de legger inn et skin som er likt det som er nå, men låst til 1024-bredden?

Foreslår en donasjonsmulighet der det settes en minstedonasjon på 50-100 kr, f.eks som åpner mulighet for å bruke et skikkelig skin uten reklame, *donor* under nicket og mulighet for å velge tittel (!!) ville nok blitt attraktivt.

I'd love it. Selv om customtitles kanskje kunne tatt litt av :/

Lenke til kommentar

QUOTE (HalTan @ 02/06/2004 : 16:48)
Bugbear: det er ikke snakk om litt reklame, det er snakk om fulsltendig voldtekt av skinnet. Greit nok med en banner, men den MÅ ikke være så ******* svær. Denne føkker opp skinnet maks og tvinger en utrolig kjip sidebredde på oss. Uff.

Det e sant nok. Den er SKJVÆR. og det ser ikke bra ut, menmen.

Bra forslag det B|Real kom med, jeg er med på donor om det blir en mulighet, kanskje Hw.no kan tjene opp litt mer penger igjen. hvis jeg og 199 andre brukere gir 200kr så hjelper vel 40000kr litt på serveren. Sikkert små saker fra hva de får fra komplett og de andre webshoppene for reklamen men det er da noe.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Det ville blitt utrolig bra etter min mening, og JEG hadde slått til på flekken...

Lenke til kommentar

QUOTE (HalTan @ 02/06/2004 : 17:58)
QUOTE (Blib @ 02/06/2004 : 16:54)
I'd love it. Selv om customtitles kanskje kunne tatt litt av :/

Tatt av? er ikke det bare positivt om folk betaler for det? Ville jo virkelig vært et godt trekkplaster for å donere.

Se for deg en masse noobs som vil ha CT og så betaler de for det og finner de ut av at dette egentlig ikke var no bra å bruke penger på :wee:

Neida, jeg bare josser.

Men hvis CT kan være et trekkplaster så støtter jeg det forslaget.

Lenke til kommentar

QUOTE (G2Petter @ 02/06/2004 : 18:01)
Men sjansen er jo tilstede for at noen skulle finne på å kalle seg selv "moderator" / "modeartor" / " moderator" eller noe sånt. Det kan misbrukes.

Det vil jeg på det sterkeste tro at det blir lagt sperre for.

Lenke til kommentar

Det er bareå prøve ut det, i hvert fall i innkjøringsfasen.

Hvis dere blocker Stjelehor, så skriver folk "S tjelehor" etc. Det vil selvfølgelig bli lagt en sperre for det, men det er ganske mange måter å skrive "moderator" / "admin" på som ikke ser galt ut ved et øyekast.

(Jeg ved selvfølgelig at de ikke ville hatt moderatorrettigheter, men det ville likefullt være irriterende.)

Lenke til kommentar

Støttes :wee:

Hadde smellt inn en 200'ings jeg.

Lenke til kommentar

QUOTE (Naits @ 02/06/2004 : 17:07)
Det er jo ikke verre enn å la admin/mod sette CT da.
Og ikke la brukeren ha noe kontroll over det.

For å skifte så må brukeren sende en mail/PM til mod/admin med ønsket CT. Verre er det ikke :roll:

Eller en kombo boks med et par valgmuligheter :roll:

Edit: Men så: Hvor mye tjener hw på den reklamen? For mye til at vi kan betale?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

med CT, ville det ikke vært mulig for en virkelig moderator, å endre denne?

(på lik linje med signaturer etc.)

Synes forøvrig at det nye skin'et var ok, visstnok uten reklamen.

Men, på en annen side. Jeg likte det andre bedre.

Lenke til kommentar

QUOTE (Naits @ 02/06/2004 : 18:07)
Det er jo ikke verre enn å la admin/mod sette CT da.
Og ikke la brukeren ha noe kontroll over det.

For å skifte så må brukeren sende en mail/PM til mod/admin med ønsket CT. Verre er det ikke :roll:

OG, så må du finne en admin/mod som har lyst til å gjøre dette ;)

Admins ha annet å styre med en å sitte på mekke på X antall tusen CT.

Lenke til kommentar

Jeg er med! :yes: Det er vel anvendte penger...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...