Gå til innhold

Svær reklame i forumet


Anbefalte innlegg

Hvis vi har lovet å holde forumet reklamefritt, er denne lovnaden nå brutt. Vi får skylde på bristende omstendigheter.

 

Vi har nemlig gått fra 0 til 2 annonseselgere etter påske, og de må ha steder å selge annonser på for å dekke egen lønn - og ikke minst skaffe HW mer penger slik at vi kan få bedre tjenester, raskere servere og flere som kan jobbe redaksjonelt.

 

Vi har til nå prøvd å holde Hardware så reklamefritt som mulig - men vi ser at denne stragegien har vært feil. Konkurrenter som DinSide og Itavisen har vokst sterkere enn Hardware.no, selv om disse har hatt mye mer annonser enn HW.

 

Vi trodde det skulle være en konkurransefordel i lengden å ha lite annonser, men der tok vi dessverre feil.

 

Enig i at forumimplementeringen av hardware-designet er stygg, men vi skal jobbe med å få ting bedre i de kommende uker og måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forumet har mye trafikk, og koster mye å drive. Det samme gjelder de andre tekniske tjenestene.

 

Det koster enda mer å ha folk til å skrive artikler og redaksjonelt materiale, og vår eneste måte å tjene penger på er annonser.

 

Hvis du vil at Hardware.no skal gå konkurs, er det en god start å fjerne annonsene.

 

Hvis du liker og/eller har respekt for Hardware.no og det vi driver med, oppfordrer jeg imidlertid til å la annonsene vises - selv om de er aldri så irriterende.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere klager over. Dette er jo vakkert. Fargene på reklamen er jo det beste av alt. Skiller seg virkelig ut fra det ellers så pent designede forumet. Menyen til venstre har høyoppløselige bilder med übersexy mouse-over-effekt. I tillegg er den menyen oppe kjekk. Kommer til å få bruk for hver gang jeg sitter på foumet. Ikke nok med det. Logoen. Så søt.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

QUOTE (mlwirak @ 02/06/2004 : 14:18)
Forumet har mye trafikk, og koster mye å drive. Det samme gjelder de andre tekniske tjenestene.

Det koster enda mer å ha folk til å skrive artikler og redaksjonelt materiale, og vår eneste måte å tjene penger på er annonser.

Hvis du vil at Hardware.no skal gå konkurs, er det en god start å fjerne annonsene.

Hvis du liker og/eller har respekt for Hardware.no og det vi driver med, oppfordrer jeg imidlertid til å la annonsene vises - selv om de er aldri så irriterende.

Fullt klar over dette. Har faktisk med hensikt holdt ad1.hardware.no utenfor AdBlock's filter - i motsetning til annonseservere på VG, Dagbladet, etc. - rett og slett fordi HW er en super side og jeg unner dere alle de reklameinntektene dere får. Men et sted må grensen gå, og banneren på toppen av forumet holder seg ikke innenfor den grensen...

Lenke til kommentar

QUOTE (Shimano @ 02/06/2004 : 14:21)
Er jeg den eneste som synes det er helt greit med reklame i forumet?

Har undret meg i lang tid over at de ikke har gjort det tidligere - regner med at de fleste her besøker forumet 50 ganger mer enn selve hardware.no.

Jeg har ikke noe imot reklame, problemet er jo at den dekker omtrent 20% av skjermen min når jeg surfer.

Det er farlig unødvendig.

Lenke til kommentar

QUOTE (Loomy @ 02/06/2004 : 14:23)
QUOTE (mlwirak @ 02/06/2004 : 14:18)
Forumet har mye trafikk, og koster mye å drive. Det samme gjelder de andre tekniske tjenestene.

Det koster enda mer å ha folk til å skrive artikler og redaksjonelt materiale, og vår eneste måte å tjene penger på er annonser.

Hvis du vil at Hardware.no skal gå konkurs, er det en god start å fjerne annonsene.

Hvis du liker og/eller har respekt for Hardware.no og det vi driver med, oppfordrer jeg imidlertid til å la annonsene vises - selv om de er aldri så irriterende.

Fullt klar over dette. Har faktisk med hensikt holdt ad1.hardware.no utenfor AdBlock's filter - i motsetning til annonseservere på VG, Dagbladet, etc. - rett og slett fordi HW er en super side og jeg unner dere alle de reklameinntektene dere får. Men et sted må grensen gå, og banneren på toppen av forumet holder seg ikke innenfor den grensen...

Ja, helt enig. Har ikke hatt noen problemer med annonsene før dette voldsverket av en banner kom. Hadde hadde høyden vært på 60, hadde den nok glidd forbi i all stillhet for meg. Men denne ser rett og slett for jævlig ut!

Lenke til kommentar

QUOTE (Solaris @ 02/06/2004 : 14:25)
Så jeg har også akkurat lagt til dette i hosts filen min:
127.0.0.1 ad1.hardware.no

Hvis jeg gjør det får jeg alikevel et tomrom helt øverst som er like stort som reklamen var før. Har ingenting i mot å se reklamen, men den er så j*vla svær.

Lenke til kommentar

QUOTE (CobraM @ 02/06/2004 : 14:19)
Skjønner ikke hva dere klager over. Dette er jo vakkert. Fargene på reklamen er jo det beste av alt. Skiller seg virkelig ut fra det ellers så pent designede forumet. Menyen til venstre har høyoppløselige bilder med übersexy mouse-over-effekt. I tillegg er den menyen oppe kjekk. Kommer til å få bruk for hver gang jeg sitter på foumet. Ikke nok med det. Logoen. Så søt.

:scared:

 

Er du edru?

Lenke til kommentar

QUOTE (sim @ 02/06/2004 : 14:28)
QUOTE (Solaris @ 02/06/2004 : 14:25)
Så jeg har også akkurat lagt til dette i hosts filen min:
127.0.0.1    ad1.hardware.no

Hvis jeg gjør det får jeg alikevel et tomrom helt øverst som er like stort som reklamen var før. Har ingenting i mot å se reklamen, men den er så j*vla svær.

Nettopp derfor firefox. Fordi den fjerner også tomrommet.

Lenke til kommentar

Nok en gang; reklame er helt greit. Men ikke ett skrikende banner i 768x150 pixler som føkker opp designet så grundig som dette.

 

No hard feelings mot hw.no, men Norcomp... :realmad:

 

(så lenge reklamebannere glir fint inn i designet, og er forholdsvis standardstørrelser er det helt greit, jeg driver og implementerer reklamebannere på mine sider selv. 468x60 og 60x120 er helt greie, og Google AdSense er helt ok)

 

Vet at Itavisen f.eks. har store bannere, men de er mye bedre integrert med designet, sjelden at det er helt krasj der. Jeg bruker ikke adblockers i det hele tatt, siden reklame er alfa og omega og i mange tilfeller eneste grunn til at sider holder det gående.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...