Gå til innhold

Dvd+ Eller - ?? Hva er best, hva er forskjell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja takk begge deler..

Men hvis utpeke en, er DVD-R best, grunnet bedre kompabilitet med spillere. (ikke minst xbox)

kan dette være grunnen til at noen av mine Backup Dvd-filmer blir sort hvitt på Ps2 ?

Endret av Spydz
Lenke til kommentar

Nei, det kommer av at tven din ikke støtter amerikanske signar, kjøp en RGB kabel.

Ja, hva er best av minus og pluss?

Jeg har vært stor forbruker av minus plater ganske lenge, men jeg vil helt klart si at generelt er det bedre med pluss plater.

Ofte i utlandet er minus platene mye rimeligere enn pluss, derfor selger det nok mer. I norge er prisen den samme.

Tenk på alle dritt platene man har hatt, 99% av de er minus plater.

Tilfeldighet? Neppe!

Pluss plater funker fint i min xbox og ps2 også, så fra nå blir det kun pluss plater for meg. Dessuten, tror det bare er veeeeeldig gamle dvd spillere som ikke tar pluss plater, derav ikke no problem.

Lenke til kommentar
Nei, det kommer av at tven din ikke støtter amerikanske signar, kjøp en RGB kabel.

men det er kun nooen dvd'er....

har den vanlige kabelen som følger med ps2.. og hekter jeg en vanlig dvd spiller på den samme tven funker det da..men uansett...

Lenke til kommentar
Er ikke den største forskjellen at du på +-plater kan ha multisession, mens det ikke går på -? Eller er det bare jeg som roter nå?

Trokke d gitt....

Får spørsmål om jeg vil brenne med multisession på dvd-r også.

Lenke til kommentar

Rent teknisk er vel fordelen med +r er at du kan redigere rett på plata eller noe i den duren, det kan du ikke med -r.. Husker ikke helt hva det var, men er ivertfall noe jeg aldri bruker.

Jeg ser på kvalitet på plater, hvilke erfaringer har jeg med + og minus i ps2, xbox, og en del dvd spillere. Hvilke plater har jeg problemer med.

Min erfaring, enten gode dvd-r plater (verbatim, ty osv) eller så blir det +r plater.

mao, kjøper mest +

Lenke til kommentar

har selv en NEC 1300A og brenner begge formater. Dog passer jeg på å bruke DVD-R dersom det er film jeg brenner, da jeg vet at enkelte DVD-spillere kan ha problemer med + formatet, selv om dette er en sjeldenhet og stort sett gjelder eldre spillere. SONY spilleren min skulle iflg manualen kun klare -R, men fikser i praksis like godt +R, men en gammel Phillips spiller sliter med +R(litt rart egentlig, men så er den ikke helt god ellers heller da). De fleste dataspiller sluker begge formater, men det er viktig at man stenger/avslutter platene, den bærbare min fikser ikke ustengte +R plater.

Ellers så er det som flere her sier +R som stikker av med seieren, en av årsakene skal visstnok være redigeringsmulighetene som en her trekker frem. En annen årsak skal visstnok være at selve brenneteknikken +R bruker(har noe med bølgelengden på laseren å gjøre) medfører at det vil være lettere å utvikle raskere brennere for dette formatet enn DVD-R, noe vi vel så smått har sett effekten av da enkelte brennere klarer 8x -R, mens 12x+R. Når det er sagt er 8x DVD såpass raskt at det neppe har noe for seg å betale store beløp for noe som er raskere, med mindre man går for DL(dual layer). Man vil her som ved CD-brenning stagnere på rundt 5 min(+/-), pga tiden det uansett tar å initiere og stenge brenneprosessen forblir den samme.

Lenke til kommentar

har den vanlige kabelen som følger med ps2.. og hekter jeg en vanlig dvd spiller på den samme tven funker det da..men uansett...

Er det et PAL(europeisk) eller et NTSC(Amerikansk) spill ? Hvis du prøver å sende et NTSC videosignal til en TV som ikke støtter NTSC, får du et svart/hvitt bilde. Det kan også passe dårlig inn på skjermen, grunnet at oppløsningen er forskjellig.

Dette kan forklare at det bare er noen spill som funker i farger, og andre ikke. Last ned PAL-versjon neste gang du ... eller enda bedre; kjøp spillene i butikken. Da får du spill som garantert funker og gjør heller ikke noe ulovlig.

Lenke til kommentar

Rent teknisk messig er nok DVD+r de beste platene. De trenger lite lead in (-r trenger ca. 120 mb), samt at DVD+r er mye bedre på behandling av feilkorrigering.

DVD+r er også det nyeste formatet (så det skulle egentlig bare mangle at det hadde sine fordeler).

Lenke til kommentar

Det kommer nok av at spillet er i NTSC formatet, har du chipet din PS2 så kan du sikkert gå inn i menyene og endre fra PAL til NTSC dette skulle fikse problemet :yes:

Mvh

svarteF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...