daydreamer Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hei Har akkurat fått meg en Dell Latitude d800. Den funker forsåvidt greit men den har en forstyrrende tikking i harddisken. Ringte til Dell og de sa at dette var helt normalt. Etter det jeg kan se i Aida32 så er det en hitachi Travelstar 60 Gb 5200Rpm. Er dette normalt eller er det en garantijobb som dell prøver å sno seg unna, hmmm Daydreamer Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg mener at flere på forumet har nevnt at deres hitachi harddisk klikker når den jobber, så det er nok normalt... Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hei! Jeg jobber på et serviceverksted. Den klikkingen din er et kjent problem. Compaq dekker slikt på garanti, og jeg synes det er dårlig av Dell å ikke gjøre det samme. Den "hitachi"-klikkingen er uutholdelig! Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg har en kompis som har en Compaq EVO. Han hadde sånn klikkelyd fra HD, og sendte den til service hos Compaq. Han fikk ny HD gratis.... Men hans disk klikker enda da.... Lenke til kommentar
GKJ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 For å sjekke om det er noe galt med disken kan du kjøre en test av harddisken. Når du ser Dell logoen skal du trykke Ctrl+Alt+D Da starter en kort test av harddisken. Hvis du får resultatet "Failed" med en return code bør du ringe tilbke til Dell og oppgi denne - kjøre testen på nytt når de er på tråden. Denne testen er ikke 100% sikker men tar ikke lang tid å kjøre. Du kan også kjøre en annen test av harddisken. Ved Dell logoen trykk F12, får da opp en Boot-meny. Sjekk om du har valget "Boot from utility partition" og velg dette - da skal det starte en diagnoseprogram. Velg Custom Test (el. Test one component), gå så videre og velg IDE HDD og kjør testen (denne kan ta et par timer). Samme her får du failed ring og gi beskjed. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det med at harddiskene til ibm, nå hitachi gir fra seg en klikkelyd er normalt, var selv irritert over dette, men har etter hvert funnet ut at slik skal det være, dvs at den gir fra seg en viss kilkkelyd. Du kan evt se på http://support.dell.com/us/en/kb/document.asp?DN=1048355 der står det om fenomenet Lenke til kommentar
Maj.Ziegler Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Står faktisk på harddisken også, at den skal lage en slik lyd...helt normalt... Ziegler Lenke til kommentar
daydreamer Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Hei Måtte bare skryte litt av Dell. Det med tikkingen var jo ingen garantisak, men allikevel fikk jeg en ny disk av dell, nå en fujitsudisk. Den er helt musestille, så jeg er veldig fornøyd. Bravo Dell ! Daydreamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå