Gå til innhold

Hva er galt, stadige heng på maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2 år gammel maskin, hvor jeg til stadighet får heng. Når maskinen henger, så jobber maskinen (begge lysene lyser). Umulig å bevege musepekeren. Det eneste som hjelper er restart. Hvor jeg en del ganger har mistet alt lagret informasjon fordi XP home ikke vil starte etterpå. :thumbdown:

Opplever også at maskinen står og stamper på booten, hvor den får en slags heng i oppstarten. Står den lenge nok og prøver kommer den men dette kan ta noen minutter. :hrm:

Det hjelper alltid å ta en reinstallasjon, men det noen ganger kan det da ta uker før heng problematikken kommer igjen, mens andre ganger noen få dager. :hmm:

Begynner å bli rimelig frustrert, siden jeg sitter med et inntrykk av jeg stadig oftere får heng nå. :mad:

For det første lurer jeg på om dette er software eller hardware feil?

Evt hva er galt? Jeg har mikset en del på minnebrikker for å se om dette kunne være årsaken. Dette har ikke gjort noe fra eller til. :no:

Sitter med en liten fornemmelse av at dette er harddisken som svikter meg. :hmm:

Jeg er takknemlig dersom noen har erfaringer eller tips til feilsøking. :w00t:

Kim Are

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg går ut ifra at du har oppdatert virus-scan og har scannet litt gjennom de 2 åra...(også med adaware) :green:

Jeg har anti-virus som surrer og går i bakgrunnen, adaware kjører jeg ca 1 gang pr mnd.

Når det gjelder surfing på webben, går det stort sett i seriøse sider. Dersom jeg "trenger" noe fra en av dem jeg egentlig bør holde meg borte fra. Kjører jeg en full virus og adaware skan. Kjører heller ikke Kaaza.

Kjører sikkerhetsoppdateringer automatisk gjennom XP. Jeg har sett en økende tendens til å maskinen krasjer dersom jeg kjører DC++. Men den krasjer likefullt uten at jeg har DC++ installert.

Kim Are

Lenke til kommentar
Jeg tror det er en delvis defekt harddisk... Blitt slark i lese/skrive hode(ne)

Har du prøvd en annen harddisk ?

Nei men tror jeg kjøper en ny jeg og prøver, egentlig er det litt merkelig. Men stortsett vet jeg alltid når maskinen henger, eller at det er nært forestående. Uten at jeg kan påpeke konkret hvorfor. Kanskje en høyfrekvent lyd som hjernen oppfatter, men ikke øret.

Er det noen programmer som kan teste hardisken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...