Gå til innhold

For milde straffer i Norge??

Anbefalte innlegg

Som jeg sa i innlegg nr 2:

"For å kopiere en pengeseddel, er strafferammen opptil 3 år.

For å antaste et barn, er strafferammen opptil 2 år."

Vel, hva legges i ordet antaste?

For voldtekt av ett barn, og voldtekt generelt, er strafferammen opptil 21 år.

Fakta er at du kan voldta veldig mange (kjønnsmodne) for 3 år i fengsel. Særlig hvis du er utlending og voldtekten er "kulturelt" betinget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fakta er at du kan voldta veldig mange (kjønnsmodne) for 3 år i fengsel. Særlig hvis du er utlending og voldtekten er "kulturelt" betinget.

Du har tilfeldigvis ikke en link til det du påstår nå? Statistik, undersøkelser eller utskirft fra en rettsal...

Lenke til kommentar
Hvorfor ser dere bare på minimumsstraffene? Folk blir jo ikke automatisk dømt etter de? Da må man jo se på minimum, maksimum og hva folk egentlig blir dømt til. Nytter ikke å plukke ut det som passer argumentasjonen best.

Folk flest reagerer vel på den generelle straffegivningen innen hver kategori. Ikke på hva de enkelte minimum/maksimum straffene måtte være.

Lenke til kommentar
Du har tilfeldigvis ikke en link til det du påstår nå? Statistik, undersøkelser eller utskirft fra en rettsal...
Men kjære deg; Statistik, undersøkelser eller utskrifter fra rettsaler som viser en slik sammenheng ville jo være rasisme! Og det vil vi vel ikke ha. Det er vel bedre at dere har en anti-PK FiskePinne her som driver å hoster opp rasistisk kvalm enn en stygt dokument som viser at det er en sammenheng mellom straff og nasjonalitet.

Konkret sak, rykende fersk dagsgammel berikelse: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230240

Jeg vedder 200 kroner på at vedkommende får 30 dager ubetinget eller mindre. Noen som vedder imot?

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
- Jeg synes det er vanskelig å kommentere saken, men klienten min erkjenner ikke straffskyld, sier advokat Anne Kristine Bohinen.

Jeg syns det er så fint at den norske stat bruker en hel masse ressurser på å frikjenne slike forbrytere. Norge er jo som kjent verdens beste land å bo i, spesielt for kjeltringer...

Midlere straff for en voldtekt som er kulturelt betinget? Motbydelig!

Endret av Bro2
Lenke til kommentar

Trenger ikke statistikk for å se at det er sånn det er. Ei jeg kjenner ble voldtatt når hun var 14. Voldtektsmannen fikk 9måneder, og slapp ut etter 6. OG forstatte å plage henne etter dette. Og han fikk 14dager i fengsel etter å ha angrepet på nytt. OG sånn har han holdt på i flere år nå. Burde ha hatt mye saftigere straff.

Hvordan tror du det er for offeret, som kanskje har begynt å komme seg litt etter noen måneder, for så å få vite at fyren er ute på gata og back in action?

Lenke til kommentar
Vel, kanskje det da er på tide å gjøre noe med mannen? Jeg mener, få han til å ta timer med psykolog osv. - istedetfor å sende han på nytt i fengsel, som du ser ikke reduserer kriminaliteten, bare skjuler den.

Du er klar over at det finnes noen mennesker som rett og slett ikke fungerer skikkelig? Som kan ta n timer med psykolog uten at det har en døyt å si?

Lenke til kommentar
Vel, kanskje det da er på tide å gjøre noe med mannen? Jeg mener, få han til å ta timer med psykolog osv. - istedetfor å sende han på nytt i fengsel, som du ser ikke reduserer kriminaliteten, bare skjuler den.

Ja, noe bør gjøres med mannen, men i fengsel! Nytter ikke å gå til psykolog før å løpe å voldta noen rett etter besøket! Fengsel eller psykiatrisk avdeling er tingen! LENGE!!!!!!

Lenke til kommentar
Du er klar over at det finnes noen mennesker som rett og slett ikke fungerer skikkelig? Som kan ta n timer med psykolog uten at det har en døyt å si?

Da setter vi dem inn på psykiatrisk institusjon. Får de iallefall hjelp og medisiner, noe de ikke kommer til å få i vanlig fengsel.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig tenker jeg ikke på én eller to timer hos en hjernekrymper, tenker mer på litt mer inngående behandling, for å få personen til å innse hva han gjør, selvinnsikt er første steg.

Som sagt, å gjemme folk bort hjelper kanskje for de som vil ha hevn, men det hjelper ikke for fremtiden eller for kriminalitetsnivået.

Lenke til kommentar
Leste akkurat dette i avisen idag

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=228930

Er det noen andre enn meg som synes at straffene i Norge er helt latterlige?

Den ene av de to som her blir dømt for ektrem vold (tortur av en annen person i over 8 timer) har vært straffedømt 17 ganger før !!!!!!

Å hva er straffen? Jo 18 mnd i fengsel. Spør du meg, så bør han låses inn, å nøkkelen kan de kaste. Det eneste han gjør i sammfunnet er å lage helvete for andre, hva er da vitsen med å la han gå løst. Bare den siste saken (denne med volden) burde være nok til å bure han inne i mange år, men ikke her til lands nei......... helt overgitt :no:

Innfør dødsstraff i Norge.

Så ekstreme ting bør straffes med det,

men vi må også huske på at noen dømmes uskyldig,

og at NOEN andre får for lange dommer. Nissenorge må

ha spesialister til å se an hver enkelt sak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...