Gå til innhold

Hvor mye er denne datamaskinen verdt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du har nok rett med nyprisen, men å selge delene i en slik ufullstendig pakning vil nok ikke appellere til de ferreste. Grunnen til at folk ikke vil gi så mye for den er at de ikke vil ha litt deler her og litt deler der, for meg så virker strømforsyningen fristende og muligens harddiskene, men hvis jeg da skal kjøpe må jeg få med meg ting jeg antakelig ikke trenger. Jeg tror heller få har ram cpu og skjermkort liggende å vente på å bli installert i en slik pc, heller at noen ville ha kjøpt ny cpu, ram og skjermkort til den.

Selg delene hver for seg.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg selger datamaskinen som komplett uten skjerm. Hva vil jeg få da???

Da legger jeg til de tingene jeg ikke hadde skrevet opp i den første artikkelen for å få en komplett maskin:

Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB RAM Flashet til XT: Nypris ca 1800 kr

AMD Athlon XP 2800+ Barton: Nypris 800 kr

512 MB RAM DDR400 PC3200 CL3 (Samsung): 900 kr

Og her blir ny prisen på totalt 3500 kr. Så deler vi det på 2, og da blir det 1750 kr.

Og da blir det ca 3000 kr + 1750 kr, og det blir 4750. Og dermed burde jeg få ca 5000 kr for datamaskinen tipper jeg.

:dribble: Hilsen Tom-Helge :dribble:

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
1000-1500 spenn vil jeg si..

veldig saklig den der....

Hei, Tom-Helge! RAMen din er ikke noe å skryte av selv om den er rask. men jeg vil tippe rundt 9000. kanskje ++ pga den LCD skjermen.

MEN LES DA!! RAM, Prosessor og skjermkort og skjerm følger IKKE med!!

Lenke til kommentar

Tror også at du ville få mest for den hvis du selger den i deler. De dyre komponentene ville ikke bli priset rett, hvis du selger den som en enhet. Tenker da på PSU, Skjermkort og HD-er.

En brukt XP2800 maskin skal jo ikke være dyr, sammenlignet med nye maskiner på samme prosessor (med billige komponenter). Bare de som er intressert i hardware vil forstå de reelle verdiene i komponentene som maskinen er bygd opp av.

Lenke til kommentar

Altså den regne måten jeg bruker for å finne ut hva jeg vil få får datamaskinen er at jeg tar dagens pris på tingene jeg har i maskinen, og så dele ny prisen med 2. Så f.eks hvis jeg hadde betalt 3000 kr for Sapphire Radeon 9800 Pro, så vil jeg ikke ta 3000 kr og dele det med 2. Jeg tar dagens pris på Sapphire Radeon 9800 Pro som er 1800 kr, og så deler jeg det på 2, siden jeg synes det er en grei måte å sette en pris på brukte datakomponenter.

Lenke til kommentar
Altså den regne måten jeg bruker for å finne ut hva jeg vil få får datamaskinen er at jeg tar dagens pris på tingene jeg har i maskinen, og så dele ny prisen med 2. Så f.eks hvis jeg hadde betalt 3000 kr for Sapphire Radeon 9800 Pro, så vil jeg ikke ta 3000 kr og dele det med 2. Jeg tar dagens pris på Sapphire Radeon 9800 Pro som er 1800 kr, og så deler jeg det på 2, siden jeg synes det er en grei måte å sette en pris på brukte datakomponenter.

luringen... :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...