Raring Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har laget et lite søkescript hvor man kan søke på hele internett med google kvasir o.s.v Men når man skriver å så blir det ? F.eks: Jeg har funnet ut at å er "%C3%85". Hvordan kan jeg gjøre sånn at alle å'er blir: "%C3%85" , ø'er: "%C3%98" og æ'er: "%C3%86" ? Kan noen være så snill å hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 hmz... dette er vel igrunn ikke en php-greie, du må nok definerere norsk tegnsett i doc-type om ikke jeg tar feil. eller tenker du på at det blir feil på googles side når man søker fra din side? ps: æ = æ, ø = ø, å = å, og tilsvarende &Aelig; = Æ, Ø = Ø, Å = Å Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 med funksjonen eregi_replace kan du erstatte visse tegn med andre Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Om du skulle lure så er norsk tegnsett: iso-8859-1. Eller så kan du også bruke for eks. utf-8. Endret 2. juni 2004 av Psi_^ Lenke til kommentar
Raring Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 noen som har noe forslag til hvordan jeg kan gjøre om æ, ø og å Jeg har veldig lyst til å greie dette...;-) Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 kan hjelpe så godt vi kan - men du må forklare problemet litt nærmere - hvor er det feilen oppstår ? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Om du skulle lure så er norsk tegnsett: iso-8859-1. Eller så kan du også bruke for eks. utf-8. ISO-8859-1 mener jeg å huske er generelt vesteuropeisk, uten nasjonale tegn. Hvis du vil bruke æ, ø og å i kildekoden på dokumentene dine kan du sette tegnsettet til ISO-8859-10, som er det norske tegnsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå