Woodoo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Når man kopierer DVD filmer, og bruker DVD shrink og lignende programmer til å få de til å passe inn på èn DVD plate får man kvalitetstap, men går dette bare utover bilde, eller blir lydkvaliteten også redusert? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hva slags settings bruker du? Hvis du bruker den "to improve image quality" så blir bildet bedre Ellers er det vel bare å fjerne alt av menyer etc... Bruk Re-Author, og Add title. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Lyd blir ikke påvirket. Det har jo såklart noe å si hvilket lydspor man velger å ta med. -PCM lyd tar sinnsykt mye plass men er utroli bra kvalitet. -DTS lyd tar mye plass og har mye bedre kvalitet enn vanlig 5.1 lyd. -5.1 Lyd tar ikke så mye plass men er "dårligere" kvalitet Derfor blir det for meg ofte sånn at jeg beholder 5.1 lyden for å få mere plass til filmen. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Fjerner alt av Extra matriell, beholder DTS hvis mulig, hvis ikke så beholder jeg AC3 lydsporet. Alt annet fjernes. Går stort sett ikke utover kvaliteten da Lenke til kommentar
Thade Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Når du bruker DVD shrink for å få en film som passer til en 9GB DVD plate til å passe på en 5GB DVD plate så går dette utover kvaliteten på filmen. I enkelte tilfeller mer enn andre. (det du blant annet gjør er å sette ned bitraten til filmen). Men dette vil variere fra film til film (alle er jo ikke like lange). En kan jo også la alle andre språk enn Norsk og Engelsk ligge igjen på platen, og droppe alle previews.......... Alt ekstra matrialet er ikke alltid like nødvendig heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå