Jon@s Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Med fare for at dette temaet har vært oppe før, tar jeg likevel sjansen og spør hvilke land utenfor skandinavia folk har vært i. List opp land, og fortell gjerne hvilke av dem du likte best (og dårligst for den saks skyld) og hvorfor du likte/ikke likte reisemålet. Her er min liste: Tyskland Nederland Frankrike Belgia Luxemburg Storbritannia Spania Hellas Polen USA Thailand Vietnam Kypros Jeg må vel innrømme at USA er det landet jeg ble mest imponert over. Utrolig mye flott natur (Grand Canyon, Yosemite, Painted Desert), Pulserende storbyer som New York, San Francisco og sprøe Las Vegas, og vennlige imøtekommende mennesker. Amerikanere er utrolig entusiastiske, og når du forteller at du er fra Norge kommer de alltid med at de har en eller annen slekting fra Norge eller "Scandinavia" som mange tror er ett land... Thailand kommer på en tett andreplass og er kulturelt sett mer spennende enn USA. Dessuten er folk der veldig blide og hyggelige (selv om de ikke skjønner et ord av hva du sier) og det er fantastiske strender og minst 25 grader i skyggen året rundt. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tyskland Polen Russland Finland England/Skottland Kypros Spania (Mallorca) Hellas Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Tyskland Østerrike England Hellas Tyrkia Spania Egypt Tunisia Serbia/Kosovo FYROM Landet jeg likte best var helt klart England. Greie folk, god mat (ja, jeg synes faktisk det...) og bare gode minner. På en soleklar sisteplass kommer Serbia/Kosovo. Edit: glemte Spania. Endret 2. juni 2004 av jephque Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det blir vel: Tyskland England Sveits Østerrike Italia Jugoslavia (før 1991) Frankrike Kypros Monaco Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Frankrike Kina Frankrike: Artig land, fine strender osv. GBra utsikt fra Eiffeltårnet men tar lang tid å gå ned.. Ta heis. EuroDisney er gøy HongKong: Utrolig forskjell mellom fattig og rik, husker ikke så veldig mye mere. Polen, Landet virker litt øde, men i byene er det liv. Var i konsentrasjonsleire og sånt, var litt kjedelig Endret 2. juni 2004 av Pycnopodia Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) hmm. får se om jeg klarer å huske alt,alle(utenom gran canaria) er fra en liten tur i europa jeg hadde for sommeren 2 år siden, litt synd at man ikke hadde ork til å dra til england&skottland, var heller ikke så lenge i landene, men slik kan det gå. Har også ønsker om å dra til japan og australia ^^ Tyskland - veldig fine landskap, slott o.l, kunne tenkt meg å ta en tyskland rundt en gang Østerrike - samme som over ^^ Tsjekkia - også fine landskap, men gleden ble noe nedsatt pga "politi"(skulle ha penger for å kjøre på en vei) Frankrike - var her lite, men fikk da sett paris og litt andre steder, synd det regnet.(og det faktum at jeg har høydeskrekk, så jeg var ikke med opp i eiffel-tårnet) Italia - var kun i nord-italia, men var da innom en liten tur i venezia, hadde forresten grusomt herlige, store strender, med bra, varmt vann, og akkurat passe med bølger Spania(Gran Canaria) - greit nok sted, mange turister på en liten øy men. Nederland - bare kjørte igjennom, mislikte rotterdam veldig Belgia - bare kjørte igjennom her også, ikke så mye å si. Endret 2. juni 2004 av arthoz Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tyrkia Tyskland Belgia Bulgaria Monaco Spania Frankrike Østerike Polen Luxenburg Nederland Romania Jugoslavia Tsjekoslovakia Italia Hellas Eg har kjørt til italia to ganger = fire forskjellige ruter. Likte best Italia pga mye fine Bygninger og slikt. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Sverige (merkelig få som har vært der? ) Danmark (og her!) England Skottland Tyskland Frankrike Tsjekkia Slovakia Østerrike Nederland Italia Hellas Island Kina Håper å reise mer i asia i løpet av livet. Det ga mersmak! Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Med fare for at dette temaet har vært oppe før, tar jeg likevel sjansen og spør hvilke land utenfor skandinavia folk har vært i. Sverige (merkelig få som har vært der? ) Danmark (og her!) Hm.. utenfor skandinavia.. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Tysklan England Polen Frankrike Italia Spania Portugal Nederland Luxenburg Andorra Estland Romania Finland Irland Scottland Belgia Monaco Østerrike Hellas husker ikke fler for øyeblikket men kan anbefale alle en Inter-rail tur, det er faktisk ganske morsomt. Endret 2. juni 2004 av kolleckio Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) England (Ørtifjørti ganger) Korea (ikke det at jeg husker noe fra det, men jeg ble født der ) Polen Tyskland Spania Skottland Edit: Jeg er visst ikke så bereist, jeg Endret 2. juni 2004 av darkness| Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 England Tyskland Polen Spania Hellas Kypros Tyrkia Østerike Island(det er vel ikke i skandinavia) Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 England Tyskland Kypros Frankrike Luxembourg Nederland Italia Bulgaria Belgia Østerrike Skal til Polen i Høst, ble 15 i år Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tenerife Hvilket land er det? Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tyskland Frankrike England Spania USA Italia Finland Østerrike Sveits Nederland Er vel de jeg har vært /kommer på... Husker ikke stort av Tyskland,Østerrike,Sveits, Italia..Var på bilferie der for ca 15 år siden... Tyskland har jeg stortsett bare vært i forbindelse med Kiel tur. Finland var også for mange herrens år siden England--->Heathrow er fin... Er det jeg har sett av England Nederland---> Amsterdamflyplass (husker ikke hva den heter)...var også sikkert fin, ihvertfall det jeg husker av den..Var der et døgn tror jeg...eller var det Paris... Frankrike/Paris synes jeg ikke noe særlig om..Var litt kjedelig, kan ha noe med at jeg var der når jeg var 13, og det ikke var noe særlig for meg der. Var dog i Euro Disney, som var en tragedie...Gud så kjedelig det var... USA er nr 1. Vært i både LA og Florida. Var bare i LA i 4 dager, og dro så hjem igjen, så jeg fikk ikke sett så mye, men det jeg så var bra. Var i Universal Studios, Venice Beach, Beverly Hills osv. Bare det å ha vært der! Det er 4 år siden jeg var der, så jeg husker ikke såå mye, men det jeg husker var bra! Florida/Fort Lauderdale/Orlando/Key West er bedre enn LA,ihvertfall som jeg husker. Fort Lauderdale med alle kanalene, og de laaange strendene. Orlando hmm der var det igrunn nesten bare theme parker...Så litt sånn øde ut der.. Key West var som å være i Karibien (ikke det at jeg har vært i Karibien, men det jeg har sett på TV og på bilder... ) Var en helt annen stemning og atmosfære der enn i Fort Lauderdale.. Alt i alt synes jeg det er kjempefint i USA, store områder, veldig hyggelige mennesker, mye å se på. Det er så helt annerledes enn i Norge... Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Med fare for at dette temaet har vært oppe før Minner jo mistenkelig om denne da, men for all del. Malta, Italia og Kroatia kommer høyest opp på min liste. Mye fint å se på (og da tenker jeg på bygninger og sånn ). Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Har reist rimelig lite, bare vært i Romania en gang. Skal til Tyrkia nå i sommer da. Har vært i Sverige og danmark også seff.. Endret 2. juni 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tenerife Hvilket land er det? Jeg vet ikke Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Tenerife Hvilket land er det? Jeg vet ikke Spania! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 åh får vel editere litt da. så jeg hadde skrevet opp skandinaviske land også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå