karamba Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det virker som en god idè å sette radiatoren i toppen uten ekstra vifter. Det ser jo ikke ut som det skal være noe kapasitetsproblem på vifta i alle fall! (mange vil sikkert kommentere med at man selvfølgelig ikke bør kjøre luft som er oppvarmet av hw`en først gjennom radiatoren, men jeg vet at enkelte kompromiss må man gjøre for å få ting til å se ut som man vil!) Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (mange vil sikkert kommentere med at man selvfølgelig ikke bør kjøre luft som er oppvarmet av hw`en først gjennom radiatoren, men jeg vet at enkelte kompromiss må man gjøre for å få ting til å se ut som man vil!) tatt i betraktning plasseringen av radiatorene og det faktum at lufta umulig kan bli veldig oppvarma med den farta den har igjennom kabinettet, så nekter jeg å tro at det blir et problem Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 haha.. jeg sverger at jeg ikke gjorde dette med vilje Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Dette ser fryktelig fett ut! Offtopic: Har du bygget noen høyttalere med den MDFen? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Har du bygget noen høyttalere med den MDFen? nope.. men jeg har jobbet med MDF på jobben før.. var noen hyller eller no sånt.. uff de var ihvertfall tunge.. måtte bære 2,5cm tykke MDF-plater opp en trang bratt trapp Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Har du bygget noen høyttalere med den MDFen? nope.. men jeg har jobbet med MDF på jobben før.. var noen hyller eller no sånt.. uff de var ihvertfall tunge.. måtte bære 2,5cm tykke MDF-plater opp en trang bratt trapp dakar! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det var jo en voksen vifte Tror ikke det kommert til å skorte på kjøling. Tror dette kommer til å bli fett... Burde nok ikke skryte over alt for mye selvdisiplin nei, holdt jo i to dager. Men kan jo skjønne hvorfor. Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Offtopic: Har du bygget noen høyttalere med den MDFen? mdf funker veldig bra til å lage høytaler kasse av har brukt det noen ganger å er veldi fornøgd Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 SÅ nice, jeg har selv lyst til å lage kabinett, så jeg kan få de hd osv bort fra hk, men men, skjer vel aldri det (eller?) Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Så det at hunden din er gal etter hansker! Det er min også, den har spist opp 8 par arbeidshansker på en uke! Gleder meg til du kommer godt i gang stå på! Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Godt for fordøyelsen! kan diskuteres.. anyway: noen som er godt kjent med elektronikk og litt kjent på elfa.se? trenger en regulerbar motstand, men er ikke helt sikker på hva jeg ser etter fant denne, men står ikke mange detaljer på den.. går ikke an å bestille den heller for den saks skyld.. tenkte jeg skulle koble den på den laveste av de 3 originale hastighetene til vifta så jeg kan skru den enda litt mer ned.. vifta går på 230 volt, men regner med at volten blir redusert ved lavere hastighet.. eller er det andre muligheter? edit: eksperimenterte litt med multimeteret, og jeg tror den kjører på ca 160 volt ved laveste hastighet Endret 9. juni 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Burde nok ikke skryte over alt for mye selvdisiplin nei, holdt jo i to dager. Men kan jo skjønne hvorfor. hehe.. vel, etter at jeg hadde fordelt lesinga litt og kommet i gang så fant jeg ut at "hei.. drive med det her i en uke i strekk er bare for kjipt.. og unødvendig ikke minst". Så jeg bestemte meg like godt for å starte på prosjektet Lenke til kommentar
Flames Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Du kan bruke en helt vanlig lys-dimmer til vifta (slik du dimmer lys med)! Det gjorde hvertfall jeg en gang i tiden =p Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 såklart takk for tipset Lenke til kommentar
stidz Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 FY!!!! du skulle ikke poste før neste tirsdag !!! gjør meg ikke no men du sa det selv Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) FY!!!! du skulle ikke poste før neste tirsdag !!! gjør meg ikke no men du sa det selv hehe.. takk stidz nå har jeg kikka litt på dimmere, men de regulerer watt'en da.. jeg skulle vel helst hatt en voltregulator det jeg trenger er en 40W vridbar motstand... Endret 10. juni 2004 av AutoExec Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 hehe, ingen tvil om hvordan det går med cuben Det litt mer tvilsomme spørsmålet er vell, hvordan går det med lesinga? Lykke til videre, med lesinga og cuben -mamazboy- Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 angående speedkontroll på vifta: På clas har de en hastighetskontroll som er spesielt til vifter, men fy f*** så dyrt.. nesten 500kr... men jeg må likevel vurdere det.. vifta bråker for mye på laveste hastighet til at den kan gå så fort når maskina står i idle.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå