Gå til innhold

prosjekt TyphoonCube[utsatt på ubestemt tid :*(]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har nå fått kappet ferdig og limt/skrudd sammen alle delene (bortsett fra lokket såklart). Skal ut å kjøpe sandpapir og sparkelmasse i morgen..

noen som har noen tips angående hvilken type sparkelmasse jeg bør kjøpe? tenkte kanskje å dra på biltema å kjøpe en burk med polyester..

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

vil jo gjerne ha en ganske solid og hard overflate.. derfor tenkte jeg at karosserirepp kanskje var det rette. Polyester tror jeg skal bli ganske hardt uten å bli umulig å slipe..

 

kommer sikkert med noen bilder så snart jeg har kappa ferdig alle hullene og sparklet og grovslipt ;)

Lenke til kommentar

En liten tanke....

Dersom sparkelmassen er veldig hard i forhold til resten av matrialene, risikerer du å pusse ned det som er rundt sparkelmassen....

Bør ha nogenlunde samme hardhet i sparkel og matrialer.

 

Ellers...beskjeden handletur.....Kjøpte du bare den ene butikken??

Eller har kjeden fått ny dir.?

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

MDF er jo rimelig hardt det og.. så tror det skulle gå greit, selv om jeg ikke visste det kunne være noe problem :ermm:

 

har forresten testa den nå, og den er utrolig digg å jobbe med.. lett å slipe, men solid overflate... herder på ca 10 min

 

var innom clas ohlson og.. dremet-bitsen, gummilista og silikonen er kjøpt der.. resten er fra biltema på alnabru ;)

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

I see.. jaja, bra den er så billig da :D

siden jeg først har kjøpt den så må jeg vel teste den, men etter at jeg har funnet ut at du hadde rett: har du noen forslag til andre steder hvor de selger bedre kromlakk?

(og nei, jeg har IKKE tenkt til å sende inn pumpa mi til kromming)

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar
veldig lite på lav hastighet og veldig mye på høy hastighet.. det kommer av at motoren er så og si lydløs, mens luftmutstanden på bladene bråker en del..

Så veldig bra ut dette, skal følge med på det. Når det kommer til den svære vfta, så har du sagt at du kjøpte den på clas, men er det er kontorvifte eller hva? fint om du kunne ha lagt ut en link...

Lenke til kommentar

flere bilder :)

 

nar nå kappet ferdig det meste av hullene i kabinettet bortsett fra LCD-displayet som jeg bestemte meg for skulle settes foran harddiskene.. pluss en temperatursensor som skal vise vanntemperaturen..

cube-7-400.jpg

 

har også testa lakken jeg kjøpte på den ene siden, og den ser veldig lovende ut :yes:

det skal jo lakkes et par strøk til før den slipes med opptil 1800 våtslipepapir, rubbes og vokses/poleres

cube-6-400.jpg

cube-8-400.jpg

 

regner med at jeg får LCD-displayet fra hammar.no i posten i morgen eller om ikke så lenge.. gleder meg :)

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...