Gå til innhold

Ingen bilde ved oppstart

andnet

Anbefalte innlegg

Som topicen sier så kommer det ingen bilde på skjermen ved oppstart av pc`n. Lyset på skjermen blinker gult som i "off-modus" og ikke grønt som den skal når pcn er på.

Jeg vet at verken skjermkortet, cpu`n eller skjermen er ødelagt.

Det kommer ingen lys eller lyd fra hovudkortet.

takker for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk skruefestene i kabinettet.

Har du festet noen utenom de vanlige man trenger å feste i?

Hadde samme problem selv og resultatet var et kortslutta hovedkort som ikke gav et pip fra seg, men resten fungerte ok.

Kan jo også være defekt, for all del :)

Lenke til kommentar

Før du gjør noe stort så vil jeg foreslå at du tar fra hverandre ALT, som når du fikk den. Sett det sammen igjen. Dette fungerer overaskende mange ganger. Hvis ikke det funker, holder jeg en knapp på at hovedkortet ditt er "sykt".

Lenke til kommentar

Jeg glømte å si at både skjermkort/cpu vifte starter opp, og harddisken begynner å surre også. Er bare skjermen det ikke er noe futt i...

Star: jeg har bare festet hovudkortet med 2 skuer til kabinettet (av 6-7), men kan det ha noe å si?

har ikke pc`n foran meg nå, men skal se på den straks.

Lenke til kommentar
Jeg glømte å si at både skjermkort/cpu vifte starter opp, og harddisken begynner å surre også. Er bare skjermen det ikke er noe futt i...

Star: jeg har bare festet hovudkortet med 2 skuer til kabinettet (av 6-7), men kan det ha noe å si?

har ikke pc`n foran meg nå, men skal se på den straks.

Når du sier at skjermkortet starter regner jeg med at du mener viften?

Prøv et annet 3d-kort.

Prøv med bare en minne brikke.

Sjekk om hk har god jord forbindelese med kabinettet.

Lenke til kommentar

Det kommer ingen pipelyd når jeg starter opp uten ram, etter det jeg har forstått så kommer det alltid feilmelding i form av lyd, evnt. lys, når rammen ikke er ok.

Tror det er et msi hk, det er noe forbanna drit asså... Har KUN hatt dårlige erfaringer med msi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...