Bandidos-Pelle Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Har hørt mange som sier: "Åhh, hater old school. New school er mye bedre" o.l, da det er snakk om Metallica. Hva er forskjellen på old og new school? Er keen på litt fakta, helst på norsk, men så lenge det ikke er gresk tas alt imot med takk. (Les: ikke vær morsom og finn fram en albansk artikkel). Ja - any ideas? Endret 1. juni 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Old school vil jeg si er fra "Kill 'em all" til "Master of puppets", dvs. stæsj med Cliff Burton. Ser man bort ifra "... and justice for all", er resten av albumene pusete og overpolerter. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Old school vil jeg si er fra "Kill 'em all" til "Master of puppets", dvs. stæsj med Cliff Burton. Ser man bort ifra "... and justice for all", er resten av albumene pusete og overpolerter. De første platene er konge! Lenke til kommentar
Mira Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) *skrive under* *mimre til minnene om da jeg sto og drakk GOD tuborg-pils 30 meter unna Oransj scene på Roskilde 03 med Metallica på scenen* * edit: Årene flyr Endret 1. juni 2004 av Mira Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Dei gamle er best ja, ikkje at dei nye er så forferdelig at det ikkje er mulig å høyre på, men oldschool er best Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 *skrive under* *mimre til minnene om da jeg sto og drakk GOD tuborg-pils 30 meter unna Oransj scene på Roskilde 04 med Metallica på scenen* * roskilde 04 er jo litt godt gjort da... Hvor stå eg på metallica i 03, hm, trur det var med storskjermen, såg de også i '99 men da satt eg på gresset helt bak. '03 var best, masse gode gamle låter... Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Dei gamle er best ja, ikkje at dei nye er så forferdelig at det ikkje er mulig å høyre på, men oldschool er best Blir litt feil å si de (eller "dei") nye, for St.Anger er ganske langt unna Reload. Jeg mener man kan dele Metllica opp i 3 "perioder"; de første platene med Master of Puppets, Kill 'em all, delvis The Black Album som en ganske tøff periode. Deretter følger Load og Reload som litt mer kommerse og ikke fullt like tøffe som de forrige. Og så den siste med St.Anger...et album som er ganske så annerledes fra alt de har laget før, uten den typiske gitarsoloen midt i sangene o.l. Syns forøvrig St. Anger er et av de bedre album som så til de grader lever opp til tittelen. Finnes ikke noen bedre plate å høre på når man er skikkelig pissed på et eller annet. Veldig mange som har kastet den fra seg for de syns den er for forskjellig fra de forrige albummene, men hvis man orker å høre litt på den, så er den sykt bra! Personlig syns jeg vel Master of Puppets er det beste albummet, tett etterfulgt av Black, St. Anger og Kill 'em all. Load og Reload er konge de også, men ikke like "udødelige" som de andre. Ps. JADA, veit jeg ikke nevnte alle albummene i rekkefølge og blablabla. Sikkert en eller anna som klødde i fingrene etter å kommentere det nå Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Synes det meste av metallica er bra eg! Endret 2. juni 2004 av TLZ Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Er litt enig med Novikana. Fra kill'em til Black så er det ganske likt, men du begynner å høre forskjellen på Black. Også justice er ganske annderledes en de 3 albumene før, men det er fortsatt mye det samme. Så kommer Load og Reload som er mye mer preget av litt roligere og finere stil. Så etter noen år kommer St.anger som gir deg direkte bakoversveis første gang du hører den. Dette fordi det er noe helt nytt fra Metallica. Jeg vil ikke si hvilken periode jeg synes er best fordi jeg mener alle har særegne kvaliteter ved seg, og jeg liker alle platene dems. Men favoritten min kommer fra gamle dager. Jeg synes at "Ride the Lightening" er det klart beste albumet. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Synes Kill 'em all frem til Black Abum er drit bra, Load og Reload er greie (de er fullt mulige å høre på, med sanger som feks Fuel, King Nothing, Until it sleeps osv) St. Anger skal jeg ikke si noe om, men S&M den er genial! Eller er det bare jeg som synes det? Endret 2. juni 2004 av kaiern Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Er stor fan av Black Album, da dette er nærmere den sjangeren musikk eg liker. Likte ikke St. Anger. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Er stor fan av Black Album, da dette er nærmere den sjangeren musikk eg liker. Likte ikke St. Anger. Black Album var genialt! Likte heller ikke St. Anger... Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Er stor fan av Black Album, da dette er nærmere den sjangeren musikk eg liker. Likte ikke St. Anger. Black Album var genialt! Likte heller ikke St. Anger... No no, Black Album er genial Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 min definisjon på old school Metallica, Kill to Black Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Old school vil jeg si er fra "Kill 'em all" til "Master of puppets", dvs. stæsj med Cliff Burton. Ser man bort ifra "... and justice for all", er resten av albumene pusete og overpolerter. Jepp. ".. and justice for all" er den siste utgivelsen fra Metallica jeg likte. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Hva med Master Of Puppets da? Likte du ikke den eller rasgar? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Master kom før Justice da. Ja! Var ikke sånn jeg mente da. Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg mente EDIT: leste inlegget hans igjen å nå skjønnte jeg det Endret 3. juni 2004 av kaiern Lenke til kommentar
Svin Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 min definisjon på old school Metallica, Kill to Black Jepp (- black ). Metal up your ass.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå