TiMMi- Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Sliter litt med et problem tatt fra eksamen for elever våren 2003. Jeg har satt opp problemet HER. Fint om noen kunne skissere løsningen for meg. Tar så å si hele oppgaven, sliter bare litt med å skjønne hvordan de finner faseforskyvningen. Skjønner teorien i det, bare ikke hvordan de gjennomfører det. Om det er ønskelig kan jeg godt skissere den foreløpige løsningen min. EDIT: Har nå lagt til min løsning så langt Endret 2. juni 2004 av TiMMi- Lenke til kommentar
Svin Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Denne oppgaven kan løses på flere måter. Nå er jeg dog usikker på hva som er pensum i 3MX, men såvidt jeg husker lærer dere vel ikke noe om splines. Har oppgaven en bestemt løsning? I såfall løses den enkelt ved et ligningssett med flere ukjente (evt. derivering for å forenkle). Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Sitter med samme eksamensett forran meg og det står jo finn da Altså du trenger ikke å regne deg frem hvilket skulle gjøre det hele ganske enkelt. PS: har ikke regnet oppgaven selv. Det man gjør er å tegne et koordinatsystem og setter punktene inn. Tegn grafen. Så kommer utfordringen, nemlig å fylle inn for alle bokstaver og tegn (unntaket er selvsagt y). Dette gjør du utifra grafen. Endret 2. juni 2004 av Atpn Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Sitter med samme eksamensett forran meg og det står jo finn da Altså du trenger ikke å regne deg frem hvilket skulle gjøre det hele ganske enkelt. Har gjort oppgaven på kalkulatoren, ikke noe problem. Er bare å bruke STAT-funksjonen hvis du brukes CASIO. Problemet ligger i at jeg ønsker å kunne regne det og. Når jeg kommer på eksamen vil jeg vite at jeg kan regne hver eneste oppgave jeg får, det kan jo skje at vi der får beskjed om at vi må vise denne oppgaven ved regning. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Du må vite hvordan grafen ser ut i et koordinatsystem eller ihvertfall ha punkter som grafen går gjennom. Ut i fra dette leser du faseforskyvningen. Hvis du ser den er forskjøvet Æ i positiv retning på x-aksen så vet du at phi = -(Æ*c) Endret 2. juni 2004 av Magnus Kopstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå