Møllerodden Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei ! Jeg har laget en form for registrering av arbeidstimer mot en SQL tabell. Jeg bruker flere dataadapter for å hente fra flere tabeller. Jeg velger kundenav fra en tabell og prosjektnavn fra en annen tabell og så skal jeg oppdatere en tredje tabell med den infoen jeg har hentet + litt til. Dette får jeg ikke til, den lager bare tomme rader med ID nummer i tabellen min. Jeg har knyttet alt opp slik det skal være men ikke det virker ikke. Her er koden : NOEN SOM SER NOEN FEIL ? Dim cm As CurrencyManager Private Sub TimeRegArkit_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load cm = CType(Me.BindingContext(DsOppdaterTimeregisrering1, "TimeRegistrering"), CurrencyManager) lblNyTimeDatainfo.Hide() lblNyIDInfo.Hide() If cboVelgKunde.Text = lblKunde.Text Then End If End Sub Private Sub btnNy_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnNy.Click daHentFraKunder.Fill(DsFinnKundecboVelgKunde1) End Sub Private Sub cboVelgAnsatt_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cboVelgAnsatt.SelectedIndexChanged lblAnnsattinnput.Text = cboVelgAnsatt.Text End Sub Private Sub btnNyRegID_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnNyRegID.Click Dim intIDMax As Integer cn.Open() intIDMax = cmdHentIDMax.ExecuteScalar + 1 cn.Close() Me.DsTimeregistrering1.TimeRegistrering.AddTimeRegistreringRow(intIDMax, "", "", "", DateTime.Now.Today, 0) _ daOppdaterTimeRegistrering.Fill(DsOppdaterTimeregisrering1) End Sub Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnOverfKun.Click lblKunde.Text = cboVelgKunde.Text btnHentOppdrag.Enabled = True End Sub Private Sub cboVelgKunde_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cboVelgKunde.SelectedIndexChanged btnOverfKun.Enabled = True End Sub Private Sub btnHentOppdrag_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnHentOppdrag.Click Me.cmdSelect8.Parameters("@KundeID").Value = (lblID.Text) daHentOppdragsdata.Fill(DsHentOppdragsdata1) End Sub Private Sub cboVelgProsjekt_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cboVelgProsjekt.SelectedIndexChanged lblProsjektNavn.Text = cboVelgProsjekt.Text End Sub Private Sub btnLagre_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnLagre.Click cm.EndCurrentEdit() daOppdaterTimeRegistrering.Update(DsTimeregistrering1) End Sub End Class Hilsen Frode Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hadde vært greiere om du kutta ned koden til det som var aktuelt. Uansett: Me.DsTimeregistrering1.TimeRegistrering.AddTimeRegistreringRow(intIDMax, "", "", "", DateTime.Now.Today, 0) _ daOppdaterTimeRegistrering.Fill(DsOppdaterTimeregisrering1) Er ikke det at du putter inn to tomme string her? :-P Og, det å hente ut Max(ID) + 1 er ikke så veldig lurt. Hvis du bruker Access så finnes noe som heter Autonummer, og for SQL heter det Identity. Bruk dem isteden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå