Gå til innhold

x800: Sapphire eller club3d?


Anbefalte innlegg

Har et problem her. Skal kjøpe radeon x800pro, men vet ikke hvilket merke jeg skal kjøpe. Sapphire-kortet koster 3889kr, mens Club3d-kortet koster 3585kr.

Kommer det på det samme hva jeg velger, og får jeg samme ytelsen?

Får jeg i heletatt noe igjen for de 300kr. ekstra hvis jeg kjøper Sapphire-kortet? :hmm:

 

 

Jeg har i tillegg en strømforsyner på bare 220W(shuttle).. :blush: holder det til en harddisk på 250gb, P4 3ghz, 512mb pc3200 og plextor dvd-brenner? i tillegg skal jo x800 inn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er interesert i å modde kortet ditt sånn at det får 16 pipelines (xt) så kan det være lurt å vente litt, det ryktes at det går veldig bra med sapphire sine kort mens man ikke får det til på andre.

 

Strømforsyningen din er nok i aller minste liten, om du har muligheten til å bytte den ut mot en 350 eller 400w burde det gå veldig bra. Kan du ta Atx faktor strømforsyning i din shuttle?

Lenke til kommentar
kjøp IKKE Sapphire sitt for 3800kr men PC sitt for 3800:D

Hvorfor det?

Ifølge det jeg har lest på forumer er Sapphire kortene mer overklokkingsvennlige og de er demed best sucsessrate på XT moddinga + at de er meget bra overklokkere.

 

Har selv bestilt Sapphire og bare lest positive ting om de på alle tester jeg har funnet.

 

Sjekk Sapphire X800 Review tråden så finner dere ut mer om bundlen ;)

Endret av fixxer
Lenke til kommentar

Kjøper det hos pcutstyr.no koster 200kr mindre enn PC og ASUS.. Dessuten har de også flest "fungerende" moddinger til XT!

 

Ifølge det jeg har lest på forumer er Sapphire kortene mer overklokkingsvennlige og de er demed best sucsessrate på XT moddinga + at de er meget bra overklokkere.

 

Dette er egentlig litt rart siden både PC, Club3D og Connect3D har samme kortet.. Eneste forskjellen er såvidt jeg vet klistremerket og bundle!

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar
Jeg har i tillegg en strømforsyner på bare 220W(shuttle)..  :blush:  holder det til en harddisk på 250gb, P4 3ghz, 512mb pc3200 og plextor dvd-brenner? i tillegg skal jo x800 inn..

Joda det går fint! kKjørte radeon 9800pro@xt, 2x160gb hardisker, cd-rom, 2x512mb ram og en ekstra 80mm vifte på med min shuttle PSU på bare 200w. x800pro skal vist også bruke mindre strøm enn 9800pro.

 

EDIT: Og en AMD Athlon XP 2700+@2250

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar
Noen som vet hva forskjellen i bundle er?

 

Har sjekka ut litt, men finner ingenting ut om Club3D sin bundle.

 

Vurderer å endre bestillingen min fra Sapphire til Club3D.

Powercolor bundle

Sapphire leverte altså ikke med webkamera, så ergo så vet ikke jeg. Club3d har jeg ingen anelse om hva de leverer...

 

EDIT: Megabommert

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Noen som vet hva forskjellen i bundle er?

 

Har sjekka ut litt, men finner ingenting ut om Club3D sin bundle.

 

Vurderer å endre bestillingen min fra Sapphire til Club3D.

Powercolor bundle

Sapphire leverte med Webcamera om jeg ikke husker feil. Club3d har jeg ingen anelse om hva de leverer...

det er Asus som leverer med webcam men det er skikkeli dåli!"

Bommet der ja. Ikke så greit å huske alt hele tiden, selvom jeg skulle sjekket bedre. Vel, innlegget er rettet på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...