azus Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Dette er litt pinlig....jeg har nettop satt sammen den nye PC-en min men jeg får ikke innstalert windows. Jeg har prøvd allt, men jeg får bare denne meldingen: Disk boot failure, insert system disk. Plz gi meg noen gode råd. Lenke til kommentar
azus Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Nei det hjelper ikke, den vil ha en systemdiskett. Det er jo første gang jeg starter opp. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 mbr er vel ødelagt vil jeg tro... Sett inn en wintendo boot disk og skriv fdisk /mbr i kommandolinjen. Det er det jeg tror, men vent på flere tips før du prøver. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 ÅÅ, første gang. Da må er det ingen systemdisk i maskinen din. Sett inn en OS cd. wintendo eller.no Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 20:26, azus skrev:Dette er litt pinlig....jeg har nettop satt sammen den nye PC-en min men jeg får ikke innstalert windows. Jeg har prøvd allt, men jeg får bare denne meldingen: Disk boot failure, insert system disk.Plz gi meg noen gode råd. Du må bruke oppstart disketter hvis du har en uregisrert win xp /Eller gå inn i bios oppstart fra A til cdrom Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hei Du seier ikkje ka slags windows du prøva å installere men dersom det er win2k, win 98 (kun SE?), me eller XP så kan du gå inn i biosen og stille det inn slik at maskina boota frå cd-romen, og deretter installere windows direkte frå cd'en... Håpar dette hjelper deg! Ole Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Oppstartsprosedyren har vel ikke noe å si hvis det ikke står i en floppydisk, ikke er en disk med OS? Lenke til kommentar
azus Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Jeg prøver å innstalere win98se. Jeg har prøvd å boote fra cden, men jeg får den samme beskjeden. Lyset som indikerer aktivitet på hdd lyser rødt...har dette noe å si? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Kan bety at IDE kabelen ikke er i, LED ledningen er i feil. Har du ikke en gammal boot disk liggende? Må sikkert formatere og partisjonere også? (Mitt bud1. når jeg starter ny PC, ha minst 3 bootdisker ) Lenke til kommentar
azus Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Jeg har en WIN98SE boot disk, men den ville ikke ha den heller Lenke til kommentar
LeItZ Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Gå inn i bios,sjekk at boot sekvens står til cd rom dersom du har cd plate du skal installere fra.Er det en kopi av Windows du prøver å installere kan det hende at plata er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå