huf Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Holder på å knoter på v2 av strictweb.net for tiden, og har støtt på et problem. Jeg skal lage meg en meny av css, som er plassert inne i en annen div. Problemet er at jeg ikke klarer å sentrere menyen i div'en. Din div'en som jeg prater om der, er like lang som selve siden, og da vil jeg ha menyen på midten av den. Noen kloke hoder som kan hjelpe med denne nøtten? Se problemet her: http://www.strictweb.net edit: leif Endret 2. juni 2004 av huf Lenke til kommentar
huf Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Dette var visst ikke så lett det nei.. Men jeg fant ut at jeg kunne bare strekke ut knappene litt ekstra, slik at de fyllte hele div'en. Det gjorde nytten, og vel så det. Det ble faktisk penere nå etter min mening. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Sentrere horisontalt eller vertikalt? Hvis det er horisontalt, så er det kanskje samme problemet som her ? Jeg fikk ikke løst det der, men kanskje det er noe nyttig der likevel. Lenke til kommentar
huf Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 svamp: horisontalt ja. Lenke til kommentar
huf Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Meget pent! Takker! Skal ta til med xhtml valideringen i morgen. Da skal det bli strict serru. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 ØYH! Jeg har © på stygge sluker i header. Veldig pent forresten. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Psst! Get the old site back! Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 ØYH! Jeg har © på stygge sluker i header. Veldig pent forresten. HAHA! Jeg fikk ideèn fra din side. Sluker er kvalitet! Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Psst! Get the old site back! Å? Synst du at den forrige siden min var bedre altså? Jeg har ikke noe særlig i mot den da, men det er noe med den som jeg ikke liker. Den er på en måte litt "tung" og stor. Men men, ingenting er helt sikker enda da..har ikke bestemt meg 100% for hviken jeg skal bruke. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Men men, ingenting er helt sikker enda da..har ikke bestemt meg 100% for hviken jeg skal bruke. Med andre ord har du et luksusproblem. (selv heller jeg mest mot sluken.) Når legges denne ut for kritikk? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) *dobbel* Endret 2. juni 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Luksus og luksus.. Takker for svar til nå. Denne posten er nå endret til kritkk-post av strictweb v2. Kritiser i vei, jeg er åpen for det meste! Lenke til kommentar
ASDASDKL2131 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Warning: Unknown(): open_basedir restriction in effect. File(/home/web/default/.prepend.php) is not within the allowed path(s): (/home/web/web22814:/var/tmp:/usr/local/lib/php) in Unknown on line 0 Warning: Unknown(/home/web/default/.prepend.php): failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0 Warning: (null)(): Failed opening '/home/web/default/.prepend.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear') in Unknown on line 0 Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Ser ganske fint ut, selv om jeg egentlig var større fan av den forrige siden. Designmessig sett har jeg ikke så mye å komme med. Rent, pent og lettlesbart. Når det kommer til kode, tenkte jeg på en ting; siden du har strictweb.net som domene, hadde det ikke da vært på sin plass å bruke en doctype av typen Strict? En annen ting er at for å få koden mest mulig semantisk korrekt så bør du legge header og footer som background-image istedet for å legge de rett i HTML-koden. <p><b><u>VELKOMMEN TIL STRICTWEB.NET v2.0!</u></b><br /></p> Dette ble da veldig unødvenig. Ser ut som om det er top level heading, så hvorfor ikke bare bruke <h1>Velkommen til strictweb.net v2.0</h1> <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /> Dette blir også veldig unødvendig, da du bare kan bruke min-height på innholdet for å oppnå akkurat det samme. (Funker desverre ikke i IE) En annen ting er at skriften i header, der det står "Strengere enn Norge" elns, ble utrolig utydelig. Er egentlig ikke sikker på om jeg ser hva som står der. Det hadde heller ikke skadet med litt større skriftstørrelse all over. Kanskje ikke så veldig orginalt, men den var stilren og oversiktlig. Good job. Endret 2. juni 2004 av SirIce Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Warning: Unknown(): open_basedir restriction in effect. File(/home/web/default/.prepend.php) is not within the allowed path(s): (/home/web/web22814:/var/tmp:/usr/local/lib/php) in Unknown on line 0 Warning: Unknown(/home/web/default/.prepend.php): failed to open stream: Operation not permitted in Unknown on line 0 Warning: (null)(): Failed opening '/home/web/default/.prepend.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear') in Unknown on line 0 Svart på hvitt funker ikke så ofte EDIT: @ SirIce: Leste ikke hele tråden, men når fyren rett over meg kunne se siden helt fint, så er det vel heller lite sannsynlig at det var noe galt med siden tidligere Endret 2. juni 2004 av PT Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 PT og Skomaker: XoRc har allerede konstantert at det er noe feil, blir bare dumt å komme med sånne kommentarer gang på gang igjen. Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Ser at siden er nede for øyeblikket. Det er ikke noe som jeg har gjort, så det må være webhotellet mitt som har problemer akkurat for øyeblikket. Dere får bare vente med kritikken til det er oppe igjen. Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Takker for kritikk sirice, skal se på det som du nemte. Det med alle de <br />'ene er bare midlertidig. Er klar over min height, og er forbannet over at ie ikke støtter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå