The.Arisen.One Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hei! Ja, da tok mitt PowerColor Radeon 9800 Pro (ATI, 128 MB) kvelden, etter hele 1 og 1/2 måneds tid i normal bruk, uten overklokking og med vannkjøling fra Asetek påkoblet i stedet for den relativt dårlige standardkjøleren. Er det noe som ikke stemmer helt her? Hva er garantien på slike kort, begynner jeg å lure på? Forhåpentligvis mer enn to måneder...? Edit: En malerisk fremstilling av hvordan det hele så ut før kvelden kom: - Øresus pga. skrekkelig, plagsom pipelyd fra skjerm - Skurring på skjerm - Bildet ble delt opp i ca. 1/10 av skjermens oppløsning, og rektangulære firkanter i alle regnbuens farger forandret seg hurtig mens jeg ventet. Så tok den kvelden, og jeg tenkte Så tenkte jeg på garanti osv. Endret 1. juni 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei! Ja, da tok mitt PowerColor Radeon 9800 Pro (ATI, 128 MB) kvelden, etter hele 1 og 1/2 måneds tid i normal bruk, uten overklokking og med vannkjøling fra Asetek påkoblet i stedet for den relativt dårlige standardkjøleren. Er det noe som ikke stemmer helt her? Hva er garantien på slike kort, begynner jeg å lure på? Forhåpentligvis mer enn to måneder...? Kanskje litt vansklig å kreve noe garanti, du har jo brukt vannkjøling og ikke den orginale viften. Selvom om vannkjøling er mye bedre, kan det hende at de stiller noe haker ved det?? Men, men vi for håpe på det beste Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Fikk nettopp en mail fra NetShop, der jeg kjøpte det: "Hei Fyll ut returskjema, og send det tilbake til oss, så skal vi finne ut av det. Mest sannsynlig, så sender vi deg et nytt kort straks vi har testet det her. (Garantien er 2 år) Mvh Kai Kundesenter/Netshop!" Fine greier, til NetShop; so far so good. Endret 1. juni 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 At kortet har vært vannkjølt, har det noe innvirkning på garangtien da? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Føler med deg, mitt powercooler 9800 pro kort tok kvelden i går (under trofast tjeneste). Den ble kjølt av en vga silencer. tok ut kortet og la merke til en sprekk i en av minne brikkene.... hmm.... Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 hmm.. lukter svidd muffins her. Et 9800 kort tar ikke kvelden sånn helt uten videre. Spør du meg høres det ut som en liten dråpe vann elns. har funnet veien til 9800PRO kortet ditt, men igjen rart at det i hele tatt vises noe på skjermen da. Om du spør om nytt, og forhandler får greie på at du har brukt vannkjøling er sjansen stor for at de nekter å gjøre noe. Men om du e en fair person, som er overbevist om at kortet har forlatt oss av naturlige årsaker kan du putte på orig. vifte å sende i retur.. Litt tvilsom sistnevnte der, spørs hvor moralen din sitter. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 hehe, men det finnes jo produktionsfeil da:) Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 hmm.. lukter svidd muffins her. Et 9800 kort tar ikke kvelden sånn helt uten videre. Spør du meg høres det ut som en liten dråpe vann elns. har funnet veien til 9800PRO kortet ditt, men igjen rart at det i hele tatt vises noe på skjermen da. Om du spør om nytt, og forhandler får greie på at du har brukt vannkjøling er sjansen stor for at de nekter å gjøre noe. Men om du e en fair person, som er overbevist om at kortet har forlatt oss av naturlige årsaker kan du putte på orig. vifte å sende i retur.. Litt tvilsom sistnevnte der, spørs hvor moralen din sitter. Er det ikke litt merkelig om dette skulle skje ettersom jeg har brukt denne vannkjølingen på mitt Creative GeForce Ti 4400 uten problemer siden nyttår frem til jeg skiftet i april? Og det har dessuten gått helt greit også etter byttet frem til den skjebnesvangere dagen? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Har du sjekka at det ikke er spor av vann noen plass? Sansynligvis så er det CPU kjøleren som har lekket. Husk ingenting varar evig og feil kan oppstå på alt..men er du heldig så er det skjermkortet som har "drept"seg selv. og får nytt på garantien.... TaZ Endret 1. juni 2004 av taz Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Klarte selv å ødelegge kortet mitt, men da jeg skulle montere vannkjøling. Gå grunding over kortet, og se etter feil. Som nevnt, eks. sprekker i minnet, eller som i mitt tilelle, knust kjerne. Det er surt, veldig surt. Og surere for meg som ikke kan ha vannkjling før jeg får nytt kabbis, pga. jeg ødela det forrige på det dårlig gjennomførte prosjektet mitt. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Jaja, jeg sender den tilbake, så får vi se hva de sier de som solgte meg den. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg kontaktet komplett om samme tingen for en stund tilbake da jeg bestemte meg for r9800 kort. Det viser seg det at hvis du fjerner den orginale vifta, mister du atutomatisk garantien med mindre det er en stor produksjonsfeil.. En lite del av svaret tilbake: Hvis defekt kort ikke levere oss tilbake i orginal stand vil ikke vi fåretur på det mot produsent og kan derfor heller ikke gi garanti til deg på det. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Sett på den orginale vifta og send det tilbake. Kort kan gå i stykker sånn helt uten videre. Det kan ha vært en produksjonsfeil. Jeg har hatt et hovedkort fra asus som etter 2 dager bestemte seg for å ikke lese minnebrikker fra slot 1 og 2, kun 3. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Som jeg ser det er det mer sannsynlig at kortet går i stykker med den originale kjølingen enn med vannkjøling pga. overoppheting. Når det gjelder brudd på garantien når man setter på vannkjøling, er det utrolig dårlig opplyst om dette, isåfall. Jeg skal likegodt sende en mail og spørre om dette. Jeg vil ha en avklaring. Og jo: jeg kan kjøpe meg nytt skjermkort, men da vil jeg vite mine plikter og rettigheter til neste gang, iallfall. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg kontaktet komplett om samme tingen for en stund tilbake da jeg bestemte meg for r9800 kort. Det viser seg det at hvis du fjerner den orginale vifta, mister du atutomatisk garantien med mindre det er en stor produksjonsfeil.. En lite del av svaret tilbake: Hvis defekt kort ikke levere oss tilbake i orginal stand vil ikke vi fåretur på det mot produsent og kan derfor heller ikke gi garanti til deg på det. Ærlig talt, er det ikke litt sent å opplyse om dette først etter at kortet er returnert? I brukermanualen på mitt kort står det ikke et ord om "warranty" eller lignende. Man skal da kunne være forbrukere uten å være jurister med både innenriks- og utenriks- kompetanse? = sant ? Lenke til kommentar
SantaClaws Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Mitt fx 5800 kort tok kvelden når jeg overstramma noen nye vannkjølings element til minnet. jeg bare rota litt på det, så funka det igjen.. heh.. kanke røre slangene nå... Lenke til kommentar
Høyland Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Leste en plass her på forumet at Garantinen brytes hvis du endrer kjøling. Eller kanskje det kun var på x800 kortet? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nei, det er nok slik at hvis en tukler med kortet (altså setter på heatsinks, bytter ut vifta eller kjølingen) så faller garantien bort. Og hvis du ikke fant det noen steder hvorvidt det fjernet garantien: Moralen er at man må/burde sjekke hvorvidt det er greit (at garantien ikke faller bort) med selskapet som solgte deg kortet før du tukler med produktet. Hvis ikke så kan du gå på dem smellen du sannsynligvis kommer til å gå på nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå