douwd Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Har en Hansol 910a stående med ødelagt signal kabel. Kabelen er kuttet rett av Grunnet min nokså skrapa lommebok tenkte jeg å gjøre et forsøk på å fikse skjemen.Må altså lodde på ny "dsub?" i enden siden kabelen ikke er utskiftbar. Noen som kan oppdrive koblingsdiagram eller lignende? Har ikke så mye peiling på skjermer,so bare with me Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Finnes mange steder hvis man prøver google. Det første treffet: http://www.icronticforums.com/showthread.php?t=2636 Men hvordan klarte du å kutte av kabelen? ? Endret 1. juni 2004 av CastorFiber Lenke til kommentar
douwd Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Kutta den selv. Dårlig signal gjennom den, rød skjerm. kontakt feilen lå helt i ytterpunktet av kabelen. Har sett over mange slike sider som du linket til, men ikke fått så mye utav de siden jeg ikke er sikker på fargekodene på de forskjellige ledningene. Det beste hadde vært et diagram spesifikt for min monitor, men det er vel vanskelig å oppdrive ? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Kutta den selv. Da har du vel enden?? Det er vel bare å søke frem de ulike pinene... !? Lenke til kommentar
douwd Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Var det jeg tenkte og Etter jeg hadde fjerna det ytterste gummi/plast laget, viser det seg at ledningene er dekket av ett annet tykt lag med hardere plast som er støpt rundt kontakten. Var umulig å se til hvilken pinne de forskjellige ledningene gikk. Forsøkte deretter å fjerne det siste plastlaget, men ledningene satt bedre fast i plasten enn i loddingene . Ende opp med å kaste hele dritten. Et siste desperat forsøk nå. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Du kunne jo klaget på skjermen da til forhandler/produsent? Dette var vel en garanti sak!? Endret 1. juni 2004 av warillion Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvis du ikke kan se hvor ledningene går, kan du vel måle? Et Ohm- meter koster en hundrings, hvis du ikke har tilgang til et. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Dette var vel en garanti sak!? Det er nok ingen garanti sak, dette skjer som regel fordi man bøyer kabelen for kraftig. Når man setter skjermen helt opp mot en vegg og kabelen er det som stikker lengst ut bak, så får man som regel en kraftig 90-graders knekk på kabelen, og det tåler den ikke. Tror det er små sjangser for å reparere dette. Har koblet slike plugger noen ganger og det er et slit, selv for en elektronikk ingeniør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nej då, det går nog fint. Kontakt köper du hos ELFA. AM Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Enig i at det er litt fiklete å lodde, men med en god loddebolt, litt trening og god tid så fikser du dette! Det er kanskje ikke den første loddejobben du kaster deg over, håper jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå