Gå til innhold

Backup av Adobe premiere filer. Mulig?

Anbefalte innlegg

Etter at jeg har redigert i Premiere kjører jeg tilbake på DV-kasset. Mulig det blir en DVD-brenner snart.

Men dette som jeg har på harddisken er det noen måte å ta backup av dette på? At det ikke tar nesten noe plass. Hjelper vel lite å ta vare på denne ppj fila.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Tape. Blir som regel ganske mange filer og ganske store filer også, så til og med dvd'er ville det gått med noen av. Jeg har en 20/40GB tape-drive og det holder med 1 i værste fall 2 taper til et passe prosjekt for meg :)

Nå er taper mye dyrere enn dvd, men backupen tar jeg mens jeg jobber med ting. Ferdige prosjekter blir brennt ut på dvd for langtids-lagring og så bruker jeg tapen på nytt i neste prosjekt.

Lenke til kommentar

Jeg tar alt gammalt over på VHS... Men jeg tror jeg hates for det :) DVD-brenner og komprimering er det beste! Du får fort to timer på en DVD om du komprimerer litt (og ikke vær så redd for å komprimere litt, kvalitetsforskjellen er det INGEN som kommer til å bry seg med). Desverre må du nok ta vare på originalkassettene også, i og med at DVD er såpass skjørt. på www.dv.com har dem nettopp skrevet en artikkel om hvor utrolig mye markedet trenger en solid og svær backup-mulighet.. Det er ikke bare vi konsumenter som sliter med backup-plass billig og bra, men også proffene altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...