Seian Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Heisann Skal kjøpe meg ny skjermkort kjøler til mitt grafikk kort, Sapphire Radeon 9800 Pro. Men så lurer jeg på en ting. Det er faktisk to ting jeg lurer på. 1: Får jeg plass til selve heat pipen ? Uten at jeg måtte fjerne et PCI kort ? 2: Er det enkelt å sette den på ? Også er det ingen flere spørsmål Er ikke så god på skjermkort, eller hardware generelt. Jeg syns jeg kan nok . Nok om det PS Skal kjøpe den Zalman vifta og Er den stillegående ? Edit: Burde jeg gå for en annen kjøler ? Endret 1. juni 2004 av Seian Lenke til kommentar
SephirothX Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Jeg har nylig skaffet meg et Radeon 9800XT kort, og fant ut at Artic Cooler Rev. 2 ikke var nok til å holde core'n kald (nå, og har bare vært idle siden jeg boota, har jeg 68ºC...). Så nå skal jeg skaffe meg Zalman ZM80C-HP og ZM-OP1 (vifta). Zalman vifta er helt stille på "silent modus" og så godt som stille på "normal modus", den er tross alt 80mm. stor :| En ting er at den står så tett opptil kabinettet at du ikke får maks ut av den. Så det jeg skal gjøre er å drille et hull i siden av kabinettet og på den måten oppnå yttligere kjøling. Den er veldig effektiv, og jeg har hørt folk som har overklokket sine kort mye og fremdeles stabilt med denne kjølinga. Det finnes nok kjølinger som er enklere å montere, men jeg tror at om du har gjort noe lignende før, bør det være grei sak med litt omhu og tolmodighet. Bør nok funke selvom du ikke har gjort noe lignende før. Så en manual for installasjon av den, og den var veldig grundig og fin. Jeg tror den absolutt er verdt penga edit; du må nok ofre en PCI slot for coolinga, men det må du også med f.eks. Artic Cooler Endret 1. juni 2004 av SephirothX Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg har nylig skaffet meg et Radeon 9800XT kort, og fant ut at Artic Cooler Rev. 2 ikke var nok til å holde core'n kald (nå, og har bare vært idle siden jeg boota, har jeg 68ºC...). Så nå skal jeg skaffe meg Zalman ZM80C-HP og ZM-OP1 (vifta). Kansje grunnet at VGA silencer ikke er kompatibel med 9800XT.. Støysvak skjermkortkjøler som har fått veldig god omtale. Dessverre passer den bare til nyere ATI skjermkort samt nVidia GeForce 3GTS. Den er ikke kompatibel med All in Wonder og XT versjonene. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Totalt tar det hele tre plasser; dvs en plass over kortet, en plass til selve kortet og en plass under kortet. Over AGP-slotten er det som regel ikke noe PCI-slot, så det burde gå greit. Men dersom du skal bruke den til bla. 9800 Pro er det anbefalt å kjøpe tilleggsviften av Zalman pga. høy varmeutvikling. Lenke til kommentar
SephirothX Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Kansje grunnet at VGA silencer ikke er kompatibel med 9800XT.. nøyaktig Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Kansje grunnet at VGA silencer ikke er kompatibel med 9800XT.. nøyaktig Riktig det der ja... rev2 støtter hverken 9800XT, 9600XT eller andre 9600-kort for den slags skyld... Netshop har fått inn rev3 nå som også støtter 9600-kort og 9800 AIW. Kommer snart egen versjon for 9800XT kalt "VGA Silencer XT". Kjøleren tar opp en utgang bak på PCen, men det kommer an på hovedkortet om kjøleren stjeler en PCI-plass... Etter som jeg har hørt kjøler den også bedre enn Zalman-saken, rev3 har også forbedret (mer glatt) kjøleflate.... Lenke til kommentar
Seian Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Men er det en kjøler dere anbefaler isteden for Zalman? Merker det nå, at jeg tror ikke jeg får plass til Zalman løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå