Gå til innhold

Hvor mye vil en slik side koste?

Anbefalte innlegg

Etter velsignelse fra enden og råd, så startet jeg en egen tråd i steden for kaféen. Altså, jeg driver en reiseside, hvis jeg teoretisk sett skulle ha en fullstendig oppgradering, hvor mye ville det koste?

- klippet og limet fra kaféen -

Er blitt en stund siden jeg har skrevet noe her inne nå, men her kommer i hvert fall et "case" til oppgradering av EndeligFerie.com. Noen som har en cirkapris på hvor mye det vil komme på?

• Nytt design, som passer i alle kjente lesere, og som er dynamisk i forhold til hvilken skriftstørrelse brukerne kjører.
  • Hvis nåværende made-by-Mikka-logoen ikke passer til designet, må ny lages. Jeg liker den som er nå....
  • Designet skal være tilpasset en stor målgruppe. Det skal med andre ord ikke være noe hardcoregreier som frir til de litt yngre. Her er det oversiktelighet og renhet som gjelder, ikke overbelastning av grafiske elementer.
  • Et forum skal intergreres med designet, og ha en del funksjoner som for eksempel phpBB har. Det trenger nødvendigvis ikke være noe kjempeavanserte greier, men noen funksjoner kan være greit å ha.
  • En automatisk oppdatering av siden, hvor brukerne selv gjør det meste av arbeidet. Her skal overskrifter, forfatter, mindre overskrifter og bilder være likt på samtlige reisebrev. Dermed må det sikkert en del arbeid til å få til dette. Avhengig av hvor reisebrevet er fra skal det også legges inn i riktig kategori slik at det blir lett å finne tilbake til i databasen. De nyeste reisebrevene skal også komme på førstesiden, med et maks antall reisebrev der.
  • En søkefunksjon som gjør det enkelt og raskt å finne reisebrevene utenom kategoriene.

Sikkert flere ting jeg ikke kommer på også, og ting som kommer til å dukke opp etter hvert. Noen som tør å anslå hvor dybt spaden graver i lommeboka for dette? Det er kanskje ikke aktuelt i skrivende stund, men om ikke lenge må jeg prøve å oppjustere siden, og da er det like greit å kjøre på for fullt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • En automatisk oppdatering av siden, hvor brukerne selv gjør det meste av arbeidet. Her skal overskrifter, forfatter, mindre overskrifter og bilder være likt på samtlige reisebrev. Dermed må det sikkert en del arbeid til å få til dette. Avhengig av hvor reisebrevet er fra skal det også legges inn i riktig kategori slik at det blir lett å finne tilbake til i databasen. De nyeste reisebrevene skal også komme på førstesiden, med et maks antall reisebrev der.

Vil du ha et automatisk oppdateringssystem mao? Et CMS?

Lenke til kommentar
Er du sikker på om han vet hva CMS er?

misforståelse**

Et CMS er noe som styrer alle dokumenter du har på området, gir lett tilgang til nyeste versjon hele tiden, osv... Det gjør det mulig for flere å kunne gjøre endringer, opprette osv. Du kan i det hele tilpasse det etter akkkurat ditt eget behov.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Er du sikker på om han vet hva CMS er?

Konstruktiv post skomaker :thumbup:, jeg spurte jo om han trengte et oppdateringssystem. La oss nå holde oss on-topic, ok? Prøv hvertfall!

Og til trådstarter: det kan hende at du kan få det billigere om du spesifiserer at du vil bruke et bestemt gratis publiseringssystem (f.eks eZ Publish) på denne måten slipper du å betale en programmerer x-antall timer for å skrive et program til deg. Det du derimot ikke slipper unna er modifisering av scriptet slik at det skal funke for akkurat deg - men uansett er det penger å spare!

Lenke til kommentar

Takker for innspill.

Er vel ingen ekspert på slike oppdateringssystemer, da hadde jeg sikkert ordnet et eller annet for lenge siden. Det betyr med andre ord at jeg ikke har peil på hverken cms eller hva som trengs av justeringer etc. Jeg kun bare hvilke funksjoner et slikt system kunne ha fungert i teorien, men om det er mulig i praksis er en annen sak. Men det virker som det lar seg gjøre...

Som sagt, dette er ingen konkrete planer om å oppgradere siden i skrivende stund, men tråden er heller en liten antydning om hvor mye det vil koste meg ved en senere anledning.

Takker også Marva for dugnadinnspillet, men hvis det blir virkelig aktuelt med en oppgradering så er fordi jeg har grunnlag for å betale vedkommende, eller flere, noen grunker, høvdinger, dingdonger eller hva de kaller tusenlapper nå til dags ;)

Og siden det er en del dyktige folk her inne så sende jeg en PM til de jeg vet kommer til å gjøre en god jobb (det er mange av dere), men før slikt blir aktuelt så er jeg altså bare på jakt etter et cirka omslag om hva det vil koste...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Kan gi et raskt overslag på priser;

Nytt design, som passer i alle kjente lesere, og som er dynamisk i forhold til hvilken skriftstørrelse brukerne kjører.

Designet skal være tilpasset en stor målgruppe. Det skal med andre ord ikke være noe hardcoregreier som frir til de litt yngre. Her er det oversiktelighet og renhet som gjelder, ikke overbelastning av grafiske elementer.

fra kr 5000,-

Hvis nåværende made-by-Mikka-logoen ikke passer til designet, må ny lages. Jeg liker den som er nå....

fra kr 3000,-

Et forum skal intergreres med designet, og ha en del funksjoner som for eksempel phpBB har. Det trenger nødvendigvis ikke være noe kjempeavanserte greier, men noen funksjoner kan være greit å ha.

En automatisk oppdatering av siden, hvor brukerne selv gjør det meste av arbeidet. Her skal overskrifter, forfatter, mindre overskrifter og bilder være likt på samtlige reisebrev. Dermed må det sikkert en del arbeid til å få til dette. Avhengig av hvor reisebrevet er fra skal det også legges inn i riktig kategori slik at det blir lett å finne tilbake til i databasen. De nyeste reisebrevene skal også komme på førstesiden, med et maks antall reisebrev der.

En søkefunksjon som gjør det enkelt og raskt å finne reisebrevene utenom kategoriene.

Publiseringsløsninger ligger fra 8000,- og oppover, skal du ha alt kodet fra grunn blir det fort kr 20 000,- ++++

Endret av kvikks
Lenke til kommentar
<- Lager logoer for langt under 3000,- =)

sjekk forøvrig www.cmoh.net og http://spill.cmoh.net og http://replays.cmoh.net for noe av mitt arbeid.

Såg kun bannere her...

En skikkelig logo er tidkrevende og noe av det vanskeligste å lage, en logo

skal kommunisere for bedriften og inngå i en bedriftsprofil. Det er bedriftens

ansikt utad, en lite gjennomtenkt logo slår fort feil vei.

Bare i typografien kan det ligge timers med arbeid, font kerning er til tider

et helvete... Selv om det er snakk om kun 10 mm kan en dreven typograf

få hjerteklapp av en bokstav som står litt i ubalnse til resten.

Logo skal også være vektor og helst ikkje mere enn tre farger, skal se bra

ut i lite format og stort, og i sort/hvitt og farge.

kr 3000,- er faktisk veldig billig for logo, de som eg kjenner som er flinke

på dette får fra 5000 til 20 000 for en logo... ettersom hvor stor kunden er.

Lenke til kommentar
Sigger har vel opparbeidet nok credit her i forumet til at folk fra alle leire hjelper til med det de kan om de har tid. Count me in på systemutvikling :)

:love:

Utrolig bra respons her inne. Og skulle det bli aktuelt, så er det ingen tvil om at det blir en eller flere av dere som får oppdraget, hvis dere/de er interessert. Jeg lar jo ikke fremmede få tukle med siden :laugh:

Lenke til kommentar
Du kan trekke fra 5.000.- på design fra kvikks overslag, om du skulle være interessert i min kompetanse.

Blir ikke det det samme som å spørre om jeg kan få en million om jeg skulle være interessert? :yes:

Men som sagt, det er ikke de helt konkrete planene foreløpig, og er det noen egenskaper siden ikke har i dag, som ville vært en fordel å hatt, så kan også forslag til forbedringer komme her egentlig. For det er ikke sikkert skalpen min har klekket ut alt...

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at overslagene mine er sånn gjennomsnittlig, som regel er det

enkeltmannsforetak som ligger her... Byråer er straks mye dyrere, vi tar der

eg jobber 790 kr timen for design, så stor det er stor forskjell.

Freelance tar eg mellom 250 - 450 kr timen ettersom hvem kunden er

Prisene er såpass pga skatt, moms og investeringer i utstyr. Da sitter man

plutselig ikkje igjen med mye utbetalt...

Verste prisen eg har vært bort et byrå har gitt på webside var 23 000 for

designet + hovedside og 5 undersider i html/css. (dette var like for jul)

Før i gode gamle dager var det virkelig sinnsyke priser!!

Haha.. Kan jo nevne at jobben fikk de ikkje..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...