acon Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei!! Nå som sommeren er her har jeg allverdens tid til å holde på med all slags prosjekter , derfor tenkte jeg at jeg kunne bygge meg et kabinett av tre! JA dere leste riktig, tre. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Lurer mest på hvordan det er med varme utvilkling osv. Fordelen er jo at vibrasjoner blir nærmest lydløse imotsetnig til all slags metall som skal stå å dirre i de vanlige kabinettene. Trenger noen gode råd på veien!! Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 mange poster angående tre kabinetter fra før.. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Tenkte jeg skulle lage noe som dette, men er fremdeles veldig tidlig på planleggingsstadiet Dette er også en mulighet Endret 1. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Var jo ikke så verst de ideene der da. Kommer oxo til å bygge et i løpet av sommeren. Ifølge det jeg har hørt, er d ikke noe varmere i et trekabbiss enn et av metall. Skal du bruke kryssfiner? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Har en stor bordplate tror jeg, den er ganske tykk, men et solid kabinett gjør da ingenting Endret 1. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg har også noen ideer om å bygge et kabinett i tre. Har kun begynt med planleggingen, men jeg kan poste litt ideer og bilder etterhvert som jeg kommer i gang. Lenke til kommentar
acon Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hmm.. så ut som noen flotte løsninger det... Men hvordan tenker dere med vifter og slik?? Vil helst ha en stille maskin. Lurte på om jeg kunne legge tynne svamper e.l foran vifteingangene for å dempe støynivået og for å ha et luftfilter. Tenker bare høyt nå... Lenke til kommentar
insider Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Ta en titt på Snekker'n sitt tre kabinett - Snekkerboden. Eller søk litt rundt på Forumet så får du nokk masse inspirasjon Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hmm.. så ut som noen flotte løsninger det... Men hvordan tenker dere med vifter og slik?? Vil helst ha en stille maskin. Lurte på om jeg kunne legge tynne svamper e.l foran vifteingangene for å dempe støynivået og for å ha et luftfilter. Tenker bare høyt nå.. Selv bruker jeg mor's nylonstrømper. De funker forholdsvis greit som støvfilter. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg har en anbefaling angående tresort. MDF! MDF er en sponplate som er mye tettere enn vanlige sponplater. Fordelen er at den ikke resonerer i det hørbare området, dermed mindre støy! Det er dette rånere bruker til å bygge subkasser. En stor plate som kan brukes til ca 2 kabinetter koster ikke mer enn ca 150-200 kroner (avhengig av tykkelsen på platen) Lenke til kommentar
Martin_03 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Rånere bruker vel spon, MDF er vare av ypperste klasse. Jeg tviler på at det støyer og viberer så mye i en pc, at det vil være hørbar forskjell på MDF , spon og tre. Asvaltplater limt på innsiden vil hjelpe ytterligere. Ved og bygge riktig, skulle det være mulig og få en lydløs pc En ting jeg har tenkt på, er og ha et trekabinett, pckabinettet kan stå inni, og ei dør for og åpne.. Vifter kan være 120x120 foran og bak, på lavt turtall. Det skulle dempe hardisk type støy enormt. Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 jeg holder faktisk også på å lage kabinett er snart ferdig ta en titt http://www.forvirra.com/upload/img/AndreH <---- har laget det i plexiglass Lenke til kommentar
loveland Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Skal også bygge et kabinett i tre til sommeren, så stillle og kult som mulig.. Har noen rare ideer med mahogany, glass og børstet stål, men jeg trenger litt planlegging først.. Alle dere andre snakker om spon, er det noen ulempe med heltre mht. støy og varmeutvikling...? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Det meste er vel bare vekt.. Endret 2. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 jeg holder faktisk også på å lage kabinett er snart ferdig ta en titt http://www.forvirra.com/upload/img/AndreH <---- har laget det i plexiglass Fint, den var fin den, hvor mye betalte du for plexien da? og hva er det plexien står på? brukte du lang tid? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 ta deg en titt i kategorien worklogs. der er det en del info å hente! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Har noen rare ideer med mahogany, glass og børstet stål, men jeg trenger litt planlegging først.. Duh... MAHOGNI??? Tenk på regnskogen! Ikke støtt ulovlig hogst av vår oksygenkilde nr. 1... Tenkte det var verdt å nevne Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 bare lurer, er du medlem i Bellona eller Green Peace? Lenke til kommentar
loveland Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Enig i at ødelegging av regnskogen er er all mahogany fra regnskogen da? det stod jo på linken din "Ikke kjøp Afrikansk mahogany!" Dette må jo bety at det finnes andre steder...? Hvis jeg kjøper det på f.eks. maxbo, kan det være ulovlig tre da..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå