Asbjørn² Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det virker som om du har for stort spenningsfall frem til stikkkontakten på rommet ditt. Mål spenningen i stikkkontakten med ett multimeter, den skal ligge på 230V ±10% hvis alt er som det skal være. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Strømtilførsel uten jord trenger ikke en unnskyldning for plutselig å ikke funke...Har opplevd det selv... Plutselig sprengte 4 spotlighter samtidig på rommet mitt... Kingy, eller hvem det var som sa det, har nok rett Skift emne, ellers blir denne stengt FORT. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Først vil jeg si at det er like irriterende at så mange skal kommentere overskriften og emne......blir mye spam innlegg av det. Jeg synes det kan være opp til Moderatorene og si i fra om dette. Er enig i dette med skrikende osv men som sakt så synes jeg Moderatorene kan si i fra når det er noe galt med et innlegg. Alt for mange "leke moderatorer her inne" Gi heller beskjed til en moderator og la dem ordne opp. Det er min mening i alle fall! Når det gjelder problemet ditt tviler jeg på at dette har noe med spenningsvariasjon å gjøre. I de aller fleste tilfeller vil spenningsvariasjonen være i i hele huset og ikke bare på en kontakt. Det jeg hadde sjekket var som tidligere nevnt her om det kan være en ledning som er løs inne i kontakten. Er det ikke det bør du eller få noen som kan det til å ohme den kontakten i fra før sikringen og frem til kontakta. Kan være at det er tilnærmet brudd i en leder og at den ikke leverer nok strøm (ampere) F.eks så er det bare en tråd i kabelen som er hel. Da vil du fortsatt kunne måle 230 V, men den klarer ikke levere nok strøm til maskina di og da skrur den seg av. Kan også være at sikringen på kursen ikke er i orden, men da skal du ha problemet på andre kontakter som går på samme kurs. Prøv dette først, hjelper ikke noe av dette så ta kontakt så skal jeg hjelpe deg videre. Endret 1. juni 2004 av Cyprez Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 *mumle noe om å huske å skru ut sikringen før man så mye som tar borti et ohmmeter* Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Først vil jeg si at det er like irriterende at så mange skal kommentere overskriften og emne......blir mye spam innlegg av det. Jeg synes det kan være opp til Moderatorene og si i fra om dette. Er enig i dette med skrikende osv men som sakt så synes jeg Moderatorene kan si i fra når det er noe galt med et innlegg. Alt for mange "leke moderatorer her inne" Gi heller beskjed til en moderator og la dem ordne opp. Det er min mening i alle fall! Er det ikke bedre om brukerene gir tråd-starteren en kjangse til å endre på det før den evt. blir stengt av moderator?! Vanligvis så pleier jeg ikke å nevne noe om dette, men jeg blir irritert på trådstarter som skal flame han som ga han et godt tips, på en vennlig måte! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Strekk en skjøteledning eller noe, du skal ikke stikke fingrene inn i en stikkontakt eller noe annet uten at du vet hva du gjør. Og slutt å spam forumet med så mye tull. Slikt skal tas enten ved raporterknappen eller pm, denne delen av forumet er ikke for flaming og chatting så dra til off topic så skal jeg være stille Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Strekk en skjøteledning eller noe, du skal ikke stikke fingrene inn i en stikkontakt eller noe annet uten at du vet hva du gjør. Man trenger virkelig ikke store tekniske innsikten for å skru av en sikring og sjekke om to/tre ledninger på en kontakt sitter i som de skal. Hvis vår unge håpefulle her derimot skal prøve å stikke hodet og et ohmmeter inn i sikringsskapet er man derimot inne på farlige saker, så akkurat det tror jeg ikke hadde vært en god ide. Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Sikringsskap skal man ikke tulle med. Til trådstarter. Når du tester PC'en inne hos broren din og omvendt, bruker du samme apparatledning? (Den sorte som går fra strømforsyning til veggkontakten). Har du andre stikkontakter inne på rommet du kan teste med? Jeg vil tippe at enten er stikkontakten dårlig, eller så er apparatledningen herpa. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 -Elendig emnetittel -Overdreven bruk av caps -Personhets. -Viser manglende forståelse for, og manglende vilje til å følge retningslinjene. Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg