Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke DHCP (Pisscali)

Anbefalte innlegg

Ja, så klikker internett nok en gang, nå nekter de 2 stasjonære pcene jeg har ståendes her i huset å finne dhcp server, men laptoppene klarer det helt fint, jeg har prøvd å bytte porter i router, bytte kabler, reboote pcer, router OG modem.

Dette er ikke et wLAN, så jeg skjønner ikke hva som kan være galt.

Og Pisscali (Tiscali) kunde suport har jeg gitt opp etter over 1 time i kø.

What to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Tiscali synes at man bruker for mange IP-adresser så programerer de routerne sine slik at kun 1-2 MAC-adresser får IP. Dette gjør de uten å si ifra, og det skaper mye problemer. En løsning er å kjøpe seg en DSL-Gateway og sitte bak NAT. Dog er ikke dette lurt om man absolutt må ha forskjellige IP´er på maskinene.

Tiscali har logget MAC-adressen på laptoppene dine, og gir kun ut IP til dem. Ikke alle ISP´er tilater bruk av flere IP-adresser, så du burde sjekke litt opp hvorvidt Tiscali gjør det, og hvor mange man har til rådighet. Sist jeg sjekket så kunne man ha opp til 4stk.

Lenke til kommentar
du kan gjøre det same som eg gjør med lyse, skriver heile ip adressa med gateway og nettverskmaske manuelt inn, funker fett og har aldri meir problemer med deiras ekstreme releasetime på ip addresser

Det skaper jo IKKE rot nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...