Gå til innhold

Creative NX Ultra vs MSN

Anbefalte innlegg

Hei (og vær hilset siden dette er jomfruinnlegget mitt)

Jeg har altså et Creative NX Ultra webcam som jeg bruker med MSN.

Saken er imidlertidig den at etter en viss tid (virker helt tilfeldig, noen ganger 1 minutt, andre ganger flere timer) så låser msn seg.

Å stenge det på noen måte viser seg å være en ganske vanskelig oppgave, selv med taskmanager -> end process. Det kan gå opp til ti minutter før programmet blir lukket og fjernet, Da har jeg også stengt av nettverkstjenesten msnmsgr.

Men, hvis jeg kobler ut cammet (altså fysisk trekker ut ledningen) så stenger det seg med engang etter det er låst. Hvis jeg er rask nok kan jeg tilogmed fortsette chattingen.

Plugger jeg inn igjen cammet kan jeg fortsette å bruke det som om ingenting har hendt. Men det virker som om desto flere ganger jeg kobler det inn og ut, desto kjappere låser msn seg. En god gammel restart fikser dette.

Når det gjelder drivere og programvareversjoner har jeg prøvd det meste.

Har hatt de 3 siste webcamdriverene og msn 6,1 og 6,2. Har også oppdatert og testet flere chipsetdrivere.

Før jeg glemmer det må jeg vel få med meg noen opplysninger om pc og programvare:

OS: Winxp pro corp, SP1 (fullt oppdatert, uoppdatert - Makes no difference)

HK: Epox 8KTA3+Pro

Har prøvd de fleste usb-portene, og har kjørt msn med minst mulig prossesser i bakgrunnen uten at dette har noen betydning.

Når jeg bruker cam med andre applikasjoner, som f.eks Creative CamCenter kan det stå på uten at noe skjærer seg.

Formattering har også vært gjort et par ganger uten hell.

Tror jeg har fått med meg det meste av opplysninger nå, og leverer ballen over til dere. Håper noen har erfaringer eller tips å komme med. På forhånd takk.

PS: MSN Support legger skylden på Creative, som på sin side sier at dette er et vanskelig problem de ikke kan hjelpe meg med. Så da vet dere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...