Joachim Gar Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Skal kjøpe meg ny mobil for konfirmasjonspengene!! Får litt billigere av søskenbarnet mitt som jobber på expert!!! Fikk 29700!! Joachim S. Garberg 1.6 2004 Kan noen være så snill å svare meg så jeg ikke kjøper feil mobil? Er ny på mobilforumet!! Levex kan kanskje svare meg!! Endret 1. juni 2004 av Joachim Gar Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) 6230 er ny,liten,masse funksjoner og veldig bra men har en liten skjerm som er bra med ganske lite piksler, bra kamera. 6600 er "gammel", stor,masse funksjoner, symbian og har veldig bra skjerm beslysning på skjermen og masse piksler men er til gjengjeld stor(som ikke jeg synes er) og har bra bilder. jeg ville ha valgt 6600 og skal kjøpe den til helgen er om to uker. for meg er skjermen veldig viktig. men hvis størrelsen er viktig så velg 6230, men begge er veldig brae Endret 1. juni 2004 av Singh tha king Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Og jeg fikk penger og gaver for tilsammen 38.000 i verdi Uansett, så ville jeg ha tatt 6230 om det var opp til meg. Hvorfor? Jo, pga MP3-spilleren, og desidert viktigst; design/størrelse: Endret 1. juni 2004 av tadcomp Lenke til kommentar
levlex Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Fin sum med penger gitt! For den summen kan du forsåvidt velge akkurat hva du vil, og da blir det vel vår oppgave å gi deg noen tips. For det første nevner du ikke helt hva du skal ha. MP3-spiller er blitt pop på mobil, og er nå tilgjengelig på telefoner man faktisk kan få ned i lommen. Andre prioriterer godt kamera eller god skjerm, for det er veldig vanskelig å få alt sammen i en kraftpakke. Har laget en liten liste over noen telefoner du kanskje kunne ha interesse av. 1. Nokia 6230 - Nokias siste kraftpakke. Telefonen har god MP3-spiller, er svært fin og sit men ikke minst, den er ganske normal i sizen selv om den har mye å by på. Minus er riktignok dårlig oppløsning på skjermen og ikke verdens beste kamera. 2. Nokia 6600 - Nokias Symbian-all-rounder. Her er det stor skjerm, bra kamera og ikke minst Symbian som gjelder. Symbian lar deg bruke telefonen mer som en PC ved at du kan innstallere og bruke mer avanserte programmer på telefonen. Jeg syns det var en knalltelefon, men er stor, tung og er ikke noen sjarmbombe. 3. Sony Ericsson T630 - Trenger du det vanlige, er denne anbefalt. Telefonen byr på veldig god fargeskjerm, både Java og Mophun-spillmotor og god batterilevetid. Mophun og Java gjør at du kan laste inn nye spill, alt etter hva du måtte ønske. Ikke så bra på kamera, og har lite minne. 4. Samsung E700 - Moteløvens favoritt? Vil du ha en telefon som gir deg det du trenger til SMS, kamera, MMS og daglig bruk, så er E700 ikke dum. Det som er greit er at denne telefonen er svært lekker og smidig. Baksider er mangel på Blåtann og en del andre mer avanserte funksjoner. Disse er bare eksempler på telefoner som er bra, men vi har git disse svært gode ternignkast etter som de leverer mye for pengene og er svært gode telefoner. For mer info om hver enkelt modell kan du jo skumme gjennom testene av de på http://www.amobil.no/tester_mobil.php. Ønsker du å sammenligne, kan du gjør det på forsiden amobil, litt lenger nede på siden. Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Flott med en del penger i lomma, men ikke bruk allt på ett sted. Jeg tror personlig at du bør velge 6230 fremfor 6600 siden du er usikker på hvilken du bør velge. Har ingen erfaring med 6230, men det høres kanskje ikke ut til at du er klar for symbian telefon?(6600) siden du lurer. 6600 er en flott telefon, med veldig mange muligheter, også for "tabber" siden den er mer som en pc enn telefon, hvor du kan installere programmer osv, dette kan koste en del penger etter hvert. Uansett velkommen inn i de voksnes rekker, og med de problemer det medfølger. (Som f.eks hva skal jeg bruke pengene på osv.) Lenke til kommentar
Wolf22 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hmmmm... jeg fikk 'bare' 14.000 i konf.en min (liten familie). Brukte det meste på ny data, litt på iPod Jeg ville ha gått for 6600. Jeg har prøvd begge, og liker den best. Det er bare min mening da! Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Et hett tips med resten av pengene er å sette de i banken, slik som jeg gjorde (også kjøpte jeg meg scooter etterhvert...) Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Et hett tips med resten av pengene er å sette de i banken, slik som jeg gjorde (også kjøpte jeg meg scooter etterhvert...) Samme gjorde jeg, bortsett fra at nå er scooteren solgt Men men... Jeg ville kjøpt en 6230 jeg, helt enkel og grei telefon pluss litt til. Ikke den største skjermen på markedet, men helt ok 6600 er jo overlegen på dette punktet da, men så har du ikke mp3 i stereolyd på 6600 da slik som du har på 6230 pluss at den har radio. Begge to støtter MMC kort og det er jo en billig lagringsform Ellers er 6230 fin og skrive på, gode taster og en del andre små artige funksjoner som spill osv... 6600 har dog symbian, noe som ikke 6230 har og det er jo også en fordel Men hvis du ikke trenger masse programmer og lingnende er ikke dette noe vits i å ha. Begge telefonene har kamera VGA vel å merke og 6600 vinner nok også på dette punktet, men 6230 har langt fra et dårlig kamera! Ellers kan du jo ta en titt på de andre mobilene som Levlex anbefalte, T630 er jo også en helt grei og flott telefon, men jeg ville ikke gått for E-700 hvis du vil ha noe mer enn bare design, få funksjoner og kanskje en litt "kulere" mobil... Ditt valg Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Vent 2-3 uker på 7610 6600 med megapixel kamera og litt til Den skal jeg ha, i hvert fall.. Men noen klager på at 7610 blir for dyr i forhold til 6600 med tanke på funksjoner osv (jeg er dog uenig ), men med ~30k skal du vel å penger til å spante på en ekstra 800-1000 kroner. For å få "det lille (store i mine øyne) ekstra". Endret 2. juni 2004 av Naxos Lenke til kommentar
Joachim Gar Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Jeg er lyst på en "skikkelig" mobil for første gangen i mitt liv!! Har hatt C55 før!!Skal forresten kjøpe uten abonement!! Min andre melding Ikke send mail på adressa som står!! Måtte registrere meg med manna sin mail!! Takk for konfirmasjonsgratulasjonen!! Endret 3. juni 2004 av Joachim Gar Lenke til kommentar
Joachim Gar Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Kjøpte 6600 pluss bæreveske for 4000 i dag!! Får den på mandag!! Gleder meg noe helt for jævlig!! Lenke til kommentar
vgard Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Gratla med både penger og telefon da! En kompis av meg har den telefonen, det er ikke en telefon jeg kunne tenkt meg, men for en verden av muligheter.. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Gratla med både penger og telefon da! En kompis av meg har den telefonen, det er ikke en telefon jeg kunne tenkt meg, men for en verden av muligheter.. Sant, men så er det slik at de gode mulighetene koster penger da Men kan si meg enig, mange muligheter med en symbian mobil! Men det er faktisk ikke nødvendig med symbian hvis du ikke vil ha masse rare programmer Lenke til kommentar
vgard Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Ja, det er derfor jeg skrev at 6600 ikke er en telefon for meg. Kunne vågd meg til å si at symbian er oppskrytt, men det er jo bare min mening. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Er 42år og har hatt 6230 en uke . Den er glimrende som proff/business telefon .(har alt) Og som underholdning med f.eks MP3 osv. Kjøpte et twinmos 128MB MMC til den slik at jeg i hverfall kan ha 30-40 sanger på'n .Funker bra .Og lyden er ikke noe å si på . "Kult med MP3 låt som ringelyd , hehe ." Java spill på mobil er jeg dog ikke så interessert i så det vet jeg ikke noe om hvordan den er kontra andre . Så det må andre svare på. ... Endret 4. juni 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 "Kult med MP3 låt som ringelyd , hehe ." Funker det? og som meldingslyd også? hvordan er kvaliteten på lyden? Lenke til kommentar
Joachim Gar Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Takk for alle svar!!! Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 "Kult med MP3 låt som ringelyd , hehe ." Funker det? og som meldingslyd også? hvordan er kvaliteten på lyden? Det funker, og lyden er ikke så ille faktisk!! Omtrent som en vanlig fm.radio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå