angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg skal bygge pc snart, og vil gjerne klokke en P4 3,0GHz Northwood til ca 3,5-3,6. Kjøper en Swiftech kjøler (har ikke bestemt meg for vifte, så jeg tar gjerne imot råd), og jeg tenkte å lage en trakt inn til kjøleren så den får frisk og fin luft rett inn. Hvordan skal jeg skjære i kabinettet? Har lyst på et rundt hull, men det kan jo bli vanskelig...eller? Hadde vært fint med et filter også, så jeg ikke får hele kolonier med hybelkaniner inni maskina. I det hele tatt er jeg på bar bakke kunnskapsmessig, og trenger det med teskje, hvis noen gidder. Når det gjelder verktøy skaffer jeg stikksag og Dremel. På forhånd takk Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hullsag er jo en mulighet. Hva slags kabinett har du, stål eller alu? Lenke til kommentar
insider Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hullsag er nokk det beste, Kan også bruke en stikksag, fint blad Er ikke vanskelig å lage, Bare bruk det tiden du trenger og gjør et bra forarbeid (merking, maskering med frysertape ect) Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hullsag er jo en mulighet. Hva slags kabinett har du, stål eller alu? Har ikke bygd pc'n ennå. Har lyst på alu, men det har ikke lommeboka. Vi får se hvem som vinner dragkampen Hva er konsekvensen i dette tilfellet? Hva er opplegget med hullsag? Er det et eget verktøy, eller er det noe du setter på f.eks. en drill? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 er det noe du setter på f.eks. en drill? Riktig. Husk bare å ha en som passer til det materialet du skal sage i. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 OK..da får jeg skaffe meg en hullsag. Så var det filteret. Hvordan skal jeg fikse det? Kanskje ordne noen slags skinner inni som jeg kan skli filteret inn i...sånn er det i støvsugern min, i alle fall. Forslag på hvordan det kan gjøres, eller forslag til helt andre løsninger? Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg satte trakt på CPU vifta mi fra 80mm til 120mm og en enermax vifte på den. Rett på utsiden i døra skjærte jeg ut til en ny 120mm enermax vifte som blåste rett inn på cpu vifta. Det er veldig lett og skjære ut med en stikksag. Bruk filteret som mal. Legg filteret der du vil ha vifta og tegn inni filter ramma og hullene. Bor de 4 hullene med 4,5mm bor, der fester du både filtertet på utsiden og vifta på innsiden. Filteret og filterdekselst trykkes på utsiden. Bilde av CPU trakt og vifte i dør Her har du filteret det består av to deler plusss filter. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hm. Filteret på utsiden? Er det ikke penere å ta det på innsiden? Fikk ikke sett på bildet, da. Det kom bare en uforståelig tekstfil. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hm. Filteret på utsiden? Er det ikke penere å ta det på innsiden? Fikk ikke sett på bildet, da. Det kom bare en uforståelig tekstfil. Aksialvifter, som er vanligst i PC-er, yter ikke så bra når de må jobbe under mottrykk. Luftstrømmen vil altså bli større om vifta drar lufta gjennom filteret istedenfor å dytte den gjennom. Les her. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 ok, men jeg planla å ha filteret ytterst, og viften innerst, men begge innenfor kabinettveggen så ingenting stikker ut. Vil det funke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå