GCF Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hallo. Lurer på om det er noen som helst måte å skaffe bedre kjøling på en bærbar. Jeg sliter nemlig litt da jeg spiller, pc'en blir for varm og da starter det å lagge med en gang. Derfor hadde det vært kjekt å kunne fikse det, jeg vet pc'en klarer av spillet jeg spiller, så. Spør her om tips.. regner med det er noen som har peil på sånt her. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Velkommen til forumet! At det begynner å lagge er ikke sikkert fordi den blir varm.. Det kan godt være at maskinen din rett og slett er for svak. Prøv å sette ned instillinger i spillet. For å kunne gi deg tips om hvordan du kan bedre kjøleløsningen, må vi vite hvordan maskin du har. Lenke til kommentar
GCF Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Velkommen til forumet! At det begynner å lagge er ikke sikkert fordi den blir varm.. Det kan godt være at maskinen din rett og slett er for svak. Prøv å sette ned instillinger i spillet. For å kunne gi deg tips om hvordan du kan bedre kjøleløsningen, må vi vite hvordan maskin du har. Vel, maskinen burde klare det greit. Skjermkortet er det eneste som muligens sliter, men jeg har opplevd det samme i flere spill. Og det virker som den blir for varm. Det er en Toshiba Satellite A30. 3.06 GHz, 512 MB RAM osv. Skjermkortet er Intel ett eller annet, med 64 mb minne.. Edit: Takk, er vel ny her ja Endret 1. juni 2004 av GCF Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvis det er Intel extreme graphics med delt minne med systemminnet er holder det ikke mål. Det er testet på forumet en plass, og kom ekstremt dårlig ut. Tipper det er det som er problemet her. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) hvis det er denne maskinen er det nok skjermkortet som er for dårlig til veldig krevende spill. Spillytelsen på bærbare uten skikkelig gode skjermkort er desverre ikke veldig bra. Maskinen din er rå nok den, men som du sier selv du har en flaskehals i intelkortet. Skjermkort er alfa omega i grafikksamenheng, og det er mange som overser dette ved kjøp av ny maskin. Endret 1. juni 2004 av Zamoht Lenke til kommentar
GCF Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hvis det er Intel extreme graphics med delt minne med systemminnet er holder det ikke mål. Det er testet på forumet en plass, og kom ekstremt dårlig ut. Tipper det er det som er problemet her. Tviler.. Jeg hører det jo.. Viftene starter fortere, og det begynner å lagge (det må jo komme av at den er for varm.) Og det er Intel® Extreme Graphics for Mobile Edit: Ja, det er den. Men spill som BF42 begynner og å lagge da jeg hører viftene gå fortere, det må ha _litt_ med kjølingen å gjøre.. Endret 1. juni 2004 av GCF Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Tviler.. Jeg hører det jo.. Viftene starter fortere, og det begynner å lagge (det må jo komme av at den er for varm.) Og det er Intel® Extreme Graphics for Mobile viftene bråker fordi maskinen begynner å jobbe.. Dette er helt naturlig! Selv de råeste bærbare datamaskinene i dag blir varme og bråkete under spill. De lagger ikke av den grunn. Lenke til kommentar
GCF Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Tviler.. Jeg hører det jo.. Viftene starter fortere, og det begynner å lagge (det må jo komme av at den er for varm.) Og det er Intel® Extreme Graphics for Mobile viftene bråker fordi maskinen begynner å jobbe.. Dette er helt naturlig! Selv de råeste bærbare datamaskinene i dag blir varme og bråkete under spill. De lagger ikke av den grunn. Rart laggen KUN kommer da viftene øker farten.. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Er det seriøst ingen som skjønner hva stakkaren mener?!? Det han prøver å si er at spillet kjører (antageligvis) helt fint, men når han HØRER viftene gå på for fult så begynner det å lagge. Ja, det kan komme av for dårlig kjøling, rart den ikke blir ustabil også egentlig, mulig den befinner seg i en hårfin sone imellom der den kjører bra og der den egentlig skulle klikket... Hvordan du kan få bedre kjøling derimot er jeg ikke sikker på... litt knotete med vann avkjøling på en laptop.... (utenom de som kommer med deg fra fabrikk) Det som kan prøves er å bytte ut vifta med en bedre en, og hvis du har muligheten og plass, bytte kjøler (mange chip sett kjølere og skjermkort kjølere/ribber som kan monteres på laptop'er med goop/lim) Men dette er ett problem som ikke burde oppstå... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Du får tak i sånn kjøle greie til bærbare på microplex. Det er en plate med vifter. Vet ikke helt åssen den virker... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det var noe sånt jeg siktet til ja Microplex har noe sånt, men bare styggere. Lenke til kommentar
GCF Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Takk!!! Og som kjent.. Blir den for varm så slår den seg av, det er og plagsomt.. Skal se litt nærmere på de greiene der.. Endret 1. juni 2004 av GCF Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har vurdert å kjøpe meg en slik sak jeg også... Den saken fra Antec så en smule mer sexy ut enn den saken fra Microplex da.... Men den var litt dyr, og det blir en smule lettere å bare bestille fra Microplex ass... Link til saken til Microplex Lenke til kommentar
GCF Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Har vurdert å kjøpe meg en slik sak jeg også... Den saken fra Antec så en smule mer sexy ut enn den saken fra Microplex da.... Men den var litt dyr, og det blir en smule lettere å bare bestille fra Microplex ass... Link til saken til Microplex Bestillte den fra Mixroplex i går, fant det greiere å bestille derfra Lenke til kommentar
kjetilsand Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hei! forhåpentligvis løser kjøpet av kjøleplaten, (eller hva jeg skal kalle det), problemene dine. Jeg har selv nettopp bestilt meg en bærbarpc: ACER TM8004LMi PRO Intel Centrino 1,7 GHz TFT 15'', RAM 512 MB HD 80 GB, DVD-S MULTISTANDARD WIN XP PROFESSIONAL ATI Radeon 9700 128mb grafikkort. Tror og håper at jeg ikke får noen problemer med spill på denne pc'en, men det kan jo alltids skje. Håper derfor at du kan poste litt erfaringer med avkjølingsplaten etter du har fått den.. Ble den klumpete i bruk, hvor bra kjøler den osv... Mvh Kjetil Lenke til kommentar
GCF Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Fått den nå, ja. Vil si den hjalp lite, men den hjalp fortsatt litt. Men jeg lagger like mye battlefield vietnam, men litt bedre går det i bf42. Veldig enkel sak, kunne jo faktisk ha lagd noe sånt selv.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Tja, har du fått oppdatert windows xp, skjermkort drivere og resten av programvaren? Du vill desverre oppleve lagging med det skjermkortet som er i laptoppen, hovedsakelig så merker du det etter vært i spillet etter vært som minnet fylles opp. Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Annbefaler at du leser posten til MrBlueJack, http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=254998. Han hadde også varmeproblemer, men fiksa den biffen tilslutt Det var sannsyligvis noen gamle driverrester som lå i bakgrunnen å spøkte. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Fikk den kjøleren fra microplex idag, og jeg ble overrasket! Den virker som bare rakkern! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå