Gå til innhold

Hvilken prosessor?


ahumoe

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny prosessor. Jeg lurer på hvilken AMD prosessor som passer/yter best til hovedkortet og ram'en min? jeg har A7V8X hovedkort, og 768mb PC2700 prosessor(to brikker, 512 og 256).

 

Link til spesefikasjonene til hovedkortet:

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X&langs=01

 

Hvis det betyr noe har jeg et Geforce4 Mx 460 grafikkort. Men skal nok kjøpe nytt snart. Tenker Radeon 9800 Pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ikke overklokke. Dessuten er det en 2400. Det vil si 2.4 Ghz i ytelse.

Du må ikke være så firkanta på GHz og MHz. Gang på gang gjentas det her og andre data-sider at MHz og GHz ikke er alt når det gjelder cpu. Arkitektur, har mye mer å si for prosessorens ytelse.

 

Du har f.eks. en Pentium Celeron på 2,4GHz og en AMD Athlon 64FX53 på 2,4GHz.

Jeg vil tørre å påstå at det er en liten ytelsesforskjell...

Lenke til kommentar
Men er AMD Athlon XP 3000+ bra. Den støtter vel hovedkortet. Er det noen bedre prosessorer til hovedkortet mitt. XP 3000+ er vel bedre enn XP2500.

Har forresten en XP2000+ fra før.

tja, trenger du og oppgradere da? xp2000+ duger jo det. men xp3000+ er bra, hvis du abslutt skal ha en ny cpu. ville heller spart penga. og heller kjøp et AMD 64 oppsett om et år eller to. da vil du merke betydelig forskjell da.

Lenke til kommentar
Hvis det hakker i Ringenes Herre Atter en kong(pc spillet) og andre spill, er det på grunn av grafikkortet mitt?

 

Gjenter jeg har:

ASUS A7V8X hovedkort

AMD Athlon XP 2000+

TwinMos(eller noe) 768mb DDR PC2700

Geforce 4 MX 460 64mb

hakker det i spill. så er det som regel altid skjermkortet hvis ikke resten av pc'en er svært svært dårlig da. til spill er det kraftig skjermkort som gjelder. cpu og ram kommer etterpå.

 

hva med og kansje skaffe seg et 9600xt el 9800 pro da?. det burde duge lenge. x800 pro kommer jo ut snart og dette er jo et av toppkortene som folk for oppunder 10.000 poeng i 3D mark 2003 med. men koster vel ca 4.000.-kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...