Gå til innhold

Operatørlås på Tele2 telefon ??


Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om jeg skal benytte meg avTele2’s tilbud om å få Siemens MC60 for 50 øre ved å tegne Tele2 Mobil til 50 kr mnd. Vett ikke helt hvor godt Siemens MC60 er, men den må vel være verdt 600 kr (abonnementskostnad i bindingsåret) ???

 

Problemet mitt er at jeg ikke synes at Tele2 Mobil er særlig billig å ringe med, og tenkte derfor på å tegne TalkMore til å bruke i telefonen, men fungerer det ?? Jeg tenker da på om Tele2 operer med operatørlås på sine telefoner eller ikke. Kjenner noen til det, og eventuelt hvordan operatørlås på Siemens MC60 kan fjernes ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Lurer på om jeg skal benytte meg avTele2’s tilbud om å få Siemens MC60 for 50 øre ved å tegne Tele2 Mobil til 50 kr mnd. Vett ikke helt hvor godt Siemens MC60 er, men den må vel være verdt 600 kr (abonnementskostnad i bindingsåret) ???

 

Problemet mitt er at jeg ikke synes at Tele2 Mobil er særlig billig å ringe med, og tenkte derfor på å tegne TalkMore til å bruke i telefonen, men fungerer det ?? Jeg tenker da på om Tele2 operer med operatørlås på sine telefoner eller ikke. Kjenner noen til det, og eventuelt hvordan operatørlås på Siemens MC60 kan fjernes ???

vel..telefonen er nok bundet til tele2 i de 12 månedene, men man har jo alltids ting som kan løse det; som f.eks. unlock.no (anbefales ikke for å låse opp telefin i bindigstida, men folk kan jo ikke styre hva du gjør..)

Lenke til kommentar
STYR UNNA MC60. Den suger mer enn noen annen telefon på markedet.

Gå heller for en Nokia 3200 - den får du for 990,- på Rimi nå, med 100 kr ringetid. Riktignok låst til NetCom, men det fikser du raskt ved et besøk hos unlock.  no

vel.. nokia 3510i er vel dårligere?? ;)

men riktig den han jendor sier, mc60 suger i forhold til 3200

Endret av b1n2
Lenke til kommentar
Hei

Lurer på om jeg skal benytte meg avTele2’s tilbud om å få Siemens MC60 for 50 øre ved å tegne Tele2 Mobil til 50 kr mnd. Vett ikke helt hvor godt Siemens MC60 er, men den må vel være verdt 600 kr (abonnementskostnad i bindingsåret) ???

 

Problemet mitt er at jeg ikke synes at Tele2 Mobil er særlig billig å ringe med, og tenkte derfor på å tegne TalkMore til å bruke i telefonen, men fungerer det ?? Jeg tenker da på om Tele2 operer med operatørlås på sine telefoner eller ikke. Kjenner noen til det, og eventuelt hvordan operatørlås på Siemens MC60 kan fjernes ???

vel..telefonen er nok bundet til tele2 i de 12 månedene, men man har jo alltids ting som kan løse det; som f.eks. unlock.no (anbefales ikke for å låse opp telefin i bindigstida, men folk kan jo ikke styre hva du gjør..)

En mobil er aldri "bundet" opp mot noe. Den kan derimot være operatørlåst, og kun fungere med en viss type simkort.

 

Et abonnement er.

 

Det vil si, at om du binder deg i tolv måneder med tele2, så er ikke telefonen nødvendigvis operatørlåst, og det er det trådstarter lurer på.

 

Dette har jeg ikke noe godt svar på revolvo, men jeg har aldri solgt noen operatørlåste telefoner i butikken jeg jobber i, så jeg tviler på at den kommer med operatørlås.

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent er det kun Telenor, Netcom og Sense som selger mobiler med operatørlås. De to sistnevnte selger har kun lås på mobiler som selges uten binding (dvs, kontantkort-telefoner).

 

Jeg tviler på at Tele2 låser, eller har planer om å låse, telefoner de selger, siden de tidligere nærmest oppfordret kundene til å få låst opp mobilene via unlock-sider på internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...