HackersEllite Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei... Finnes det noen programmer som deler opp en hardisk i partisjoner, uten å slette noe data fra før av..!?? Takker for svar,... (?) HoaXed (?) Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Partition Magick er et ypperlig produkt! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 PM 7 har en stor sjanse til å ødlegge disken hvis det er data på den. har gjort det selv flere ganger, og hver gang må jeg formatere disken.. partition magic 8 derimot er mye bedre. Lenke til kommentar
HackersEllite Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Hva er forskjellen på *primary* og *logical* partisjon.. Vis den skal være der "evig", hvem skal jeg velge..??? Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva er forskjellen på *primary* og *logical* partisjon.. Vis den skal være der "evig", hvem skal jeg velge..??? En harddisk kan maksimalt ha 4 partisjoner. Dersom du ønsker flere enn det må du opprette en "extended partition" og opprette flere partisjoner innefor denne. Disse blir da "logical partitions" Dersom du kun vil ha en stor disk kan du sette hele til primær. En disk kan i tillegg kun benytte en primær partisjon av gangen, dersom det er flere primærpartisjoner vil disse bli skjult for det kjørende operativsystemet. (På denne måten kan flere os dele en disk, og ikke få tak i filene til hverandre) Det kan se ut som OS (Win) må ligge på en primær partisjon. Sjekk denne for mer info Med forbehold om at jeg har misforstått, eller bare tar feil Sp+ Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 PM 7 har en stor sjanse til å ødlegge disken hvis det er data på den. har gjort det selv flere ganger, og hver gang må jeg formatere disken.. partition magic 8 derimot er mye bedre. Nah... Min erfaring er at man i hvertfall ikke stoler på PM8, den og PM4 er det som har vært dårligst IMHO. PM7 var noe mer stabil. Dvs. DOS utgaven (bootdisk) av PM8 funker bra, men Windows versjonen har gjort fryktelig mye ugang for meg. Spesielt operasjoner på Linux partisjoner har gått galt >50% av gangene. Har brukt Paragon Partition Manager noe, den er OK på stabilitet men mangler en god del på funksjonaliteten fra PartitionMagic. Har testet Acronis TrueImage litt nå, og blitt positivt imponert. Hvis Acronis sitt partisjoneringsprogram er like bra, så er det verdt ett forsøk. Kommer til å teste det selv etterhvert. Men merk at det alle disse programmene sier om at man må ta backup før man gjør en operasjon, faktisk ikke bare er for at de ikke skal bli saksøkt hvis noe går galt. Ett fil/partisjons system kan være veldig komplekst, og det finnes ikke noen entydig spesifikkasjon på hvordan alt dette skal henge i hop (forskjellige software produsenter har ofte egne tolkninger av utformingen på partisjonstabellen), dermed kan det gå galt med akkurat ditt bestemte oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå