Gå til innhold

Fint lite liv i maskin,... - fatter ingenting,...

alaruz

Anbefalte innlegg

Jeg kom hjem fra skolen idag og skulle bruke maskinen litt tenkte jeg,... Men ehh,.. der var det lite liv (slår maskina av om kveldene,...) - Skrudde på og powersupply gikk på,... men keyboard kunne ikke la deg trykke noe og seff. ingenting på skjerm.... Og nei jeg har heller ikke en rotebror som rører maskina på dagen !

Jeg fatter ingenverdens ting,... har ikke prøvd meg frem så mye enda på å finne årsak,... Men den funket helt fint i går og faktisk helt siden jeg kjøte delene nytt for over et halvt år siden,....

HK : abit kg7-raid

cpu : AMD TB 1.33

ram : 2x Apacer 256 mb DDR pc-2100 (byttet om på brikkene om hvilke som sto i osv... men lite liv..

skjermkort : ATI Radeon VE (prøvde også med et gammelt tnt kort men ikke liv...

Har Abit hovedkort tendens til å bare dø eller noe slikt ? - Dette er den mest stabile maskinen jeg har hatt til nå ... !!! og har hatt så fint lite problemer med den,... Dette kom helt 100 % uventet :sad: - Håper på teorier fra andre som jeg kan prøve...... På forhånd : Tusen, tusen takk !!!!!!

Og helt til slutt,... : Denne maskinen har jeg aldri overklokket en eneste komponent i ,... Den har alltid kjørt på hastigheter som ble levert fra fabrikk for å si det sånn.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fått prøvet meg frem mye,... Men har funnet ut at den heller ikke gir fra seg lyd fra speaker i oppstarten... (koblet den på,..da jeg som regel har denne utkoblet,...)

Jeg regner med at alt håp nå er ute ? - :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

alaruz skrev (2002-04-12 21:21):

Jeg har ikke fått prøvet meg frem mye,... Men har funnet ut at den heller ikke gir fra seg lyd fra speaker i oppstarten... (koblet den på,..da jeg som regel har denne utkoblet,...)

Jeg regner med at alt håp nå er ute ? - :sad:

Regner med du har sjekka at alle ledninger er koblet til skikkelig.

Går noen vifter i det hele tatt? Skjer det noe i viftene? dvs rører de litt på seg når du trykker på?

Har du forsøkt å fjerne det meste av unødvendige komponenter? (Forsøk boot med skjermkort?)

Lenke til kommentar

Skal prøve det sist nevnte du sa :smile: - Men alt av vifter surrer og går ja,.....

Men da den funket kvelden før er det jo helt uhørt at det ikke skal funke dagen etter da ...

Men, men,.. ikke annet å gjøre enn å prøve meg frem...

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-12 21:26 ]

Lenke til kommentar

Alt er kobla helt 100 % rett og ingen liv,... Alle mine komponenter funker i andre maskiner,... eneste som ikke er byttet på er cpu,... Men synes personlig at mer tyder på feil med hovedkort.... - So much for that MB liksom,.... - Fatter bare ikke at en så stabil maskin bare plutselig dør slik.... Har AMD 761 en begrenset levetid ?

Lenke til kommentar

Har fått med meg flere rykter nå ... - og funnet ut at abit hk har med noen av modellene sine tendens til å rett og slett dø.... og dessverre også ofte kan også cpu stryke med i denne tragiske prosessen....

Skal forsøke å få det garantien,...

Alt er fra ca. sept. i fjor så tror ikke det skal være et problem..

Lenke til kommentar

> Har fått med meg flere rykter nå ... - og funnet ut at abit hk har med noen av modellene sine tendens til å rett og slett dø.... <

Sånn apropos - Etter en feil her ( men ikke som den du beskriver ), har jeg merka meg at nyere Abit-kort viser markert høyest feil% hos http://www.itbutikken.dk/

På det meste over 19 %, og ITbutikken påstår målinga er seriøs - d.v.s. 2 av 10 returneres, og de ligger tross alt høyt i omsetning.

Lenke til kommentar

Har hatt samme type Abit-kort (KG7) og måtte sende dette inn da det plutselig begynte å kortslutte CPU, så kort av denne type er ikke helt gode. Andre nyere Abit kort har ikke denne feilen, men KG7 ser ut til å være særlig utsatt for dette fenomen.

Lenke til kommentar

Heisann du alaruz!

På fredag (12.4.2002) satt eg å ein dud å spelte split-screen CMR2 på PC'n min (duron 800@1000 på eit Abit KT7-RAID)

Plutselig restarta maskina seg, maskina boota windows for så å restarta igjen..

Eg skrudde av maskina for å la den stå å kvila ei lita stund (me skulle akkurat til å gå allikavel så det gjorde ikkje så mykje tenkte eg :smile:)

Vel.. skrudde på PC'n når eg kom heim igjen, ikkje bilde på Skjermen, HD-lyset lyste konstant, allt starta opp og gjekk (vifter HD-ar og CD-ROM)

Eg prøvde å nappa ut diverse ting å tang, men fekk fortsatt ingen reaksjon på skjermen..

Lot PC'n stå ei stund til (for å la ein evt. dårlig sikring i PSU'n roa seg litt)

Skrudde på PC'n igjen, _ingen_ reaksjon.. Ikkje ein einaste ting skjedde..

Eg reknar nå med at HK-et er gått, og at eg får kjøpa meg noko nytt.. skal til ein kamerat i dag som har samma HK og sjekka CPU + prøva å redda RAID-arrayet mitt :sad: (ca. 120GB med delvis viktige ting...)

Heilt til sist kan eg nemna at eg har prøvd med ein annan PSU, den starta heller ikkje... OG.. eg hadde PC-speakeren ut-kobla :smile: Heldigvis kom eg på det tilslutt å fekk kobla den til, men det kom ingen lyd (syns eg hugsar at det skulle ha komme ein pipelyd + at maskina skulle ha hatt starta om berre CPU var gått..

kjedelege greier.. nå må me nok punga ut.. (HK-et har nok fått så mykje bank at det ikkje er garanti på det lenger)

La du merke til at dette skjedde akkurat samme dato? kan/(må?) jo såklart vera ein tilfeldighet da, men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...