Gå til innhold

endelig er jeg klar for DX9 spillene

Anbefalte innlegg

9800pro warning!

http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1508

mer her:

http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1539

Digit-life caught some interesting news today. There are Radeon 9800 Pro graphics cards on the market with a 128-bit memory bus, completely misleading the consumer. It basically cuts memory bandwith and thus performance in half. Sapphire is such a company that is selling them. Although Sapphire marks the box with a 128-bit specification most generic users don't have a clue what this means and thus can do for performance.

As you can see, they are designed similar (but not identically) to usual RADEON 9800SE-128bit/9500Pro products, feature TSOP chips, but clock rates are 325/580 MHz instead of PRO's 380/680 MHz. They are suitable for RADEON 9800 more.

In other words, there are three differences:

PCB design

TSOP memory chips

Reduced clock rates

Nevertheless, the card is named Radeon 9800 PRO. It's good there's a sticker on box that notes of 128-bit bus, but the "Pro" suffix is not to mean reduced clock rates, so we are slightly anoyed by this. Very misleading.

128-mit minnebus istedet for 256-bus. ikke rart det er billig. dette blir jo nærmest et overklokka 9500pro(8 pipelines) kort.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bestillte nettopp Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

fra Komplett

så nå er jeg klar for DX9 spill, tenker da så klart på HL3 doom3 STALKER osv

flere som har gjort seg klare for DX9 stormen

jeg har hatt DX9 støtte i lang tid, kjøpte 5800U når det kom(et av de 10 første korta komplett fikk inn :roll: ). Nå bruker jeg et 5950U som jeg er fornøyd med, men satser på og bestille et 6800U eller GT snart(når de komme i butikkene, som du ser holder jeg meg til nvidia).

Men selv om jeg tviler at du vil tene alltfor mye på dx9 støtta enda, vil du nok få masse ny glede av oppgradert grafikk i de spilla du har nå(og de du kommer til å kjøpe) ;)

Lenke til kommentar
Og nå pluttselig er folk ville etter Radeon 9800 PRO.

Jeg vil si at om man regner antall FPS mot pris er dagens beste kjøp 9800 Pro, uten tvil.

9800 Pro: ca. 40-45 FPS i neste spillgenerasjon (FarCry)

X800 Pro: ca. 60-65 FPS i neste spillgenerasjon (FarCry)'

Er det da så nødvendig med X800 Pro? I think not...

eh jeg får 40-50 fps i fracry nå med min GF4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...