Gå til innhold

endelig er jeg klar for DX9 spillene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har gjort meg klar til stormen med et X800 PRO kort, som tydeligvis veldig mange her har ;)

Skulle gjerne hatt et x800 kort, men det er så enormt dyrt. Venter et års tid når prisen har sunket litt. Da er det sikkert nødvendig med et x800 kort i mange spill

Lenke til kommentar

men når HL2 var nytt eller etter E3 i fjor når de første filmene kom ut sa de at får å få de feteste effektene trengte man et DX9 kort, og på den tiden var det vel bare 9800 pro som var det..

så det bør dette være rktig kort

Lenke til kommentar
men når HL2 var nytt eller etter E3 i fjor når de første filmene kom ut sa de at får å få de feteste effektene trengte man et DX9 kort, og på den tiden var det vel bare 9800 pro som var det..

så det bør dette være rktig kort

ja kortet ditt støtter dx9. alle skjermkort fra radeon 9500 gjør det.

kommer til å vente litt til før jeg kjøper nytt skjermkort(9800pro). faller nok enda mer i pris i sommer. viser det seg at jeg må ha et x800 eller 6800 for å kjøre doom III på max(oppløsning og fps, doom 3 er jo openGL, trenger kun et dx8 kort for alle effekter) punger jeg gjerne ut for den opplevelsen.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
jeg har en gammel dritt skjerm som ikke går høyere en 1200X1024 så det spiller ikke så stor rolle formeg, jeg vil bare ha de fete sherder(sp) effektene,

og som de lysene man ser på HL2 på taket, der man ser sola speile seg

ja de får du. 9800pro til litt under 1800,- har tydeligvis 128-bit minnebus istedet for 256-bit. altså halve ytelsen til et 9800pro 128 med 256-bus. derfor det er så billig.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Og nå pluttselig er folk ville etter Radeon 9800 PRO.

Jeg vil si at om man regner antall FPS mot pris er dagens beste kjøp 9800 Pro, uten tvil.

9800 Pro: ca. 40-45 FPS i neste spillgenerasjon (FarCry)

X800 Pro: ca. 60-65 FPS i neste spillgenerasjon (FarCry)'

Er det da så nødvendig med X800 Pro? I think not...

Lenke til kommentar
Jeg vil si at om man regner antall FPS mot pris er dagens beste kjøp 9800 Pro, uten tvil.

9800 Pro: ca. 40-45 FPS i neste spillgenerasjon (FarCry)

X800 Pro: ca. 60-65 FPS i neste spillgenerasjon (FarCry)'

Er det da så nødvendig med X800 Pro? I think not...

Har du lyste til å spille de nyeste spillene på høye oppløsninger (1280x1024 og oppover) med full guffe, er et X800 Pro eller XT PE (evt. de tilsvarende nVidia-kortene) veien du må gå. 9800 Pro er et flott kort som kjører de nyeste spillene glatt i 1024 med en rekke spesialeffekter på, men noe høyere enn det og du må klatre litt i divisjonene.

Bare en måned igjen nå... Skål!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...