mr. fotball Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 På min pc. nr 2 har denne feilmeldingen dukket opp. Først kom det en merkelig lyd mens den stod på, så kom meldingen: Kan ikke skrive til stasjon C. Da jeg restartet pc'en ko altså denne meldingen. Hva må jeg gjøre for å få den til å virke, og ja har prøvd å reinstalere pc'en. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Gå til web siten til produsenten av harddisken . Last ned et diagnose verktøy (alle har det) . Diagnoser disken med dette . "Merkelig lyd , og disk boot failure" høres ut som disken har fått seg en knekk . .... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvordan har du klart å reinstallere når du ikke får bootet opp disken? Jeg får denne feilen en gang iblant, gjerne med 2-3 ukers mellomrom. Da slår jeg av PC-en, venter i 10 sekunder, og skrur den på igjen. Så klarer den å boote igjen. Har dessverre ikke funnet grunnen til at dette skjer... Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Dette har skjedd noen ganger før og da har jeg skrudd av pc'en. Da har meldingen: "Disk boot failure, please insert system disk" dukket opp. Så da har jeg satt inni system disken og reisnstalert windows, men nå funket ikke dette. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 den mener ikke du skal sette inn windows cd'n, men hardisken med windows på (som den ikke finner). Jeg har alltid løst dette problemet med å trekke ut både strøm og IDE kabel til harddisken, vente noen sekunder og sette inn igjen. Har alltid virka her.. noen ganger er harddisker kranglete.. Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Det var ikke windows cd'en jeg prøvde å sette inn, det var en recovery cd eller noe sånt. Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg prøvde med noen restore cd'er men fikke da denne meldingen: Boot from ATAPI CD-ROM: 1.44MB Diskette Starting.... Type the name of the Command Interpreter (e.g., C:\WINDOWS\COMMAND.com A> Hva er dette? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Har du Windows XP? Da nytter det ikke å prøve med en Win98- eller WinME-recoverydisk. Lenke til kommentar
mr. fotball Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har Wivdows Me på den maskinen. Men hva betyr denne meldingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå