amundsf Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det er sikkert postet noe lignende dette før, men når jeg leita litt og ikke fant noe, gadd jeg ikke mer og poster heller denne posten;-) Kommer til å oppgradere PC'en den nærmeste tida tenker jeg. Og lurte i den forbindelse på om det er noen som har synspunkter på hva som er best: GeForce FX 5700 med 256MB RAM eller FX 5900 med 128MB RAM? FX 5900 med 256 hadde selvsagt vært det beste, men da nærmer vi oss fort 3000 i alle fall... Regner med å bruke ca. 2000 kroner. Jeg spiller litt (bil, annen sport og skyting...), og driver en del med opptak og dermed videoredigering. For å slenge ut et par eksempler på hva jeg mener: FX 5700 med 256MB RAM FX 5900XT med 128MB RAM FX 5700 med 128MB RAM Og kan noen fortelle meg hvorfor XT kortet her koster mere, når man sier at "kun nummeret" er de beste kortene? Et kort som dette... FX 5900 med 256MB RAM ...kommer jeg nok også til å vurdere, men er det egentlig vert nesten 1000-lappen mere? Også et siste spørsmål: Så her inne at en skrev "kjøp et skjermkort basert på de nye brikkene enten fra Nvidia eller ATI". Er f.eks. GeForce 6800-korta den nye teknologien? Hvis ikke: Hvilke kort er det? Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 øh.. hva med ati 9800pro? Vil aldri anbefale noen noe annet. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Vel de sistnevnte kortet er helt klart best, det er jo FX5900 Ultra. Mulig du kan flashe det til FX5950 Ultra og, så tror det skal være bra! Uansett er jo FX5900XT et veldig godt kjøp, og visstnok veldig overklokkingsvennlig. er bedre å spare de 1000 og enten klokke eller flashe et FX5900XT, da disse kortene visstnok skal tåle dette og mer om du flasher til 5950! Pass på å kjøp Gainward, da disse stiller oftest best! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 øh.. hva med ati 9800pro? Vil aldri anbefale noen noe annet. Det er jeg mer enig i enn min forrige post Er det beste! Til prisen. Ingen tvil, men spiller du mye cs, er nok det beste kortet nVidia:) Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 øh.. hva med ati 9800pro? Vil aldri anbefale noen noe annet. Har skjønt at det stort sett er ati fans her ja:-) Pass på å kjøp Gainward, da disse stiller oftest best! Har ikke kjørt annet en Gainward de siste 3-4 åra! men spiller du mye cs, er nok det beste kortet nVidia:) Spiller det innimellom selvsagt, men er ganske lenge mellom hver gang egentlig. Det er definitivt ikke det som er prioriteten for å si det slik. Blir stort sett kun på lan... Vurderer Radeon litt også nå. XT er det beste har jeg skjønt, foran PRO. Men hva betyr atlantis? F.eks. Atlantis PRO eller Atlantis XT. Og hvor mye er det egentlig hvert å legge i for å få 256 i stedet for 128MB RAM? Altså XT versjonene? Regner jo med å ha dette kortet en del år da(i alle fall to-tre...), så hvis det ser ut til at det innen et år eller to kommer til å bli en stor fordel å ha 256 er det jo vært en del hundrelapper... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Er det beste! Til prisen. Ingen tvil, men spiller du mye cs, er nok det beste kortet nVidia:) CS trenger så lite av skjermkortet at dette kan du spille med nesten hvilket som helst skjermkort, iallefall med alle som selges i dag. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Vel, vil ikke bare si at det er ati fans som anbefaler 9800pro, har selv et 5950 ultra 256mb, men du kjøper tydeligvis ikke kort hvert år så da burde du iallefall sørge for å kjøpe det som holder lengst og gir mest for penga, det er 9800pro. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 men du kjøper tydeligvis ikke kort hvert år så da burde du iallefall sørge for å kjøpe det som holder lengst og gir mest for penga, det er 9800pro. Tja, det gamle kortet mitt er to år i juli... Så ikke hvert år nei. Det jeg egentlig tenkte på er at om det nermest er et "must" om et par år, kan det jo allerede til neste år være en stor fordel... Så forresten denne nå: Partivare på komplett Sikkert ikke dumt det kortet. Noen som vet hvor mye det egentlig er satt ned? (Hvis det i det hele tatt er det da, er jo ikke bestandig slikt stemmer... Tenker her generelt, og ikke spesielt om Komplett...) Om det blir Radeon eller GeForce får jeg studere litt nermere fremover... Så langt har jeg vært godt fornøyd med GeForce og før det Voodoo kortene. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Bare for å svare meg selv her: Noen som vet hvor mye det egentlig er satt ned? (Hvis det i det hele tatt er det da, er jo ikke bestandig slikt stemmer... Tenker her generelt, og ikke spesielt om Komplett...) Når man ser denne er det vel liten tvil om at dem har satt ned prisen ja. De har jo forresten et GeForce FX5950 med ca. like stort avslag og da... Skal ikke se bort i fra at det blir et av disse kortene:-) Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Er du interesert kan du få kjøpt mitt C3D Ati9800XT kort for 2200.- inkludert hl2 kupong Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Tror nok jeg går for et nytt jeg:-) Ellers takk for tilbudet! Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 øh.. hva med ati 9800pro? Vil aldri anbefale noen noe annet. Har skjønt at det stort sett er ati fans her ja:-) Kan ikke huske å ha erklært meg som ATI fan noen gang. Men jeg er ikke blind på begge øya når det gjelder å se et godt kjøp. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 hehe, ville nok også anbefalt 9800pro tidligere i dag, men lærte at 5900u gir mest for penga og yter bedre enn 9800Pro! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) øh.. hva med ati 9800pro? Vil aldri anbefale noen noe annet. Har skjønt at det stort sett er ati fans her ja:-) Kan ikke huske å ha erklært meg som ATI fan noen gang. Men jeg er ikke blind på begge øya når det gjelder å se et godt kjøp. Nei, du er kanskje ikke blind... Men du har tydeligvis ikke fått med deg at Komplett "ga bort" ett parti FX5900 som visstnok klokker lett til FX5900 Ultra.. og som dermed *er* ett bedre kjøp enn selv det billigste 9800Pro.. Edit: Øøøhh.. var ett bedre kjøp.. De billigste FX5900XT-korta i øyeblikket starter vel nå på 1.600 og da er forskjellen liten opp til billigste 9800Pro... som yter best av disse to..uklokka... Endret 1. juni 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Av disse to vil jeg si at 5900 er endel bedre. Her kan du se en test av 5700 Ultra (som er raskere enn 5700 med 256 minne) mot 5900 xt (som er svakere enn standard 5900) http://www.tomshardware.com/graphic/20040405/index.html Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) øh.. hva med ati 9800pro? Vil aldri anbefale noen noe annet. Har skjønt at det stort sett er ati fans her ja:-) Det finns mange ATI fæns i verden, men nvidia fænsen har bare gjemt seg, fordi er ikke så kranglete som ATI fænsen Men jeg selv er Nvidia fæn. Endret 1. juni 2004 av Godrick Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 jeg er Voodoo fan GO VOODOO ROXXOR BOXXOR ONEONE!111 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå