Gå til innhold

hvilken bil er den feeeeeteste bilen??

NRG

Anbefalte innlegg

Må bare først si at jeg er en skyline nerd.. (blodnerd :rofl: ) <-måtte prøve den nye... :)

Bilen er helt sjuk. Er ikke uten grunn at den er kjent som "kjøremaskinen" og ikke "en bil som er god å kjøre"...

Rekke seksere skal visst være noen av de mest velbalanserte motorene som er laget, eller ihvertfall ha potensiale til å være det.

At de har fått en 2,6L opp i 1400 hk sier jo litt.. Personlig har jeg ikke sett noen på 1400, men har sett flere på rett over 1000hk..

Det er _masse_ (i tilfelle noen ikke forstod det :roll:)

Skyline:

Du blir _litt_ useriøs i postene dine. Er ikke den beste måten å få frem budskapet ditt på, tror jeg.. Kamprop hører vel ikke heelt hjemme på et diskusjonsforum (?)

Forresten, jeg så en Skyline R33 nå nettopp.. En sølvfarget som var til salgs i Trondheim. Sett den?

Likte bilen svært godt før jeg så den, begynte nesten å skjelve da jeg gikk ut for å studere den... Det er den desidert råeste bilen jeg har sett _noen_ gang. Den slo så godt som alt jeg så av konsept-biler på bilutstillingen i Paris i vinterferien (tror jeg det var..)

Den bilen forårsaker seriøse svettetokter og svimmelhet.. Hos meg ihvertfall.

Skyline=mandig bil :yes:

Hvis jeg ellers skulle ha en drømmebil, måtte det være en Nissan Sunny GTi-R. Den er sjuk den og! 220hk og 4wd originalt i en liten vannblemmestor bil.

Du kan se bilde av en litt modifisert en på http://www.tollak.tk , hjemmesiden min. Den er forstatt under kontstruksjon.. Den er bare oppe foreløpig, for å ha en plass å legge stash..

ELWiss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corvette '69 har vært nevnt flere ganger her, og for de som ikke vet hvordan vidunderet ser ut, her er den:

69b.jpeg

Å det som blir sagt om Z06'en stemmer. Bare ta et søk på nettet så ser du at flere uavhengige parter har fått nogenlunde like resultater, og de fleste slår nok din orginale (og ufattelig kjedelige) Skyline!

Car and Driver har b.la en test her: http://www.caranddriver.com/xp/Caranddrive...corvette&page=1

Lenke til kommentar
Ja, av nye biler er det bare de beste som har det, feks bmw528, ferrari osv :rofl:

Først litt kverulering om valget av biler i eksemplet ditt: 'F.eks BMW 528?' For det første selges det ingen nye BMW'er som heter 528 lengre (520-525-530-535-540). For det andre så har alle BMW'er bakhjulstrekk, så hvorfor trekke frem akkurat 528?

Så om bakhjulsdrift: Bare de beste som har det? Jeg kan nevne mange dårlige biler som har det (de fleste amerikanske, men det er en annen diskusjon..). På samme måte så er det mange gode biler som ikke har det, enten for- eller firehjulstrekk.

For en bil som skal være raskest mulig fra A til B under alle forhold så er et godt 4wd-chassis overlegent alt annet. Hva ville du valgt på en smal, svingete, humpete regnvåt vei? Mitsubishi Lancer Evo VII eller en Porsche Carrera 2?

Det er heller ikke uten grunn at jeg med en 1000 kg småbil med ca 60hk tar igjen store BMW'er og Mercedes på veien opp til hyttene sine i Hafjell.

Når det er sagt, på tørt føre og med god vei er det bakhjulsdriften som er overlegen: Ingen kraft på styrehjul, bedre vektfordeling i bilen, mindre vekt.

Audi SportQuattro? Utvilsomt ikke den vakreste bilen, men en av de som har gjordt størst fremskritt, og noe av det beste som kom ut av 80-tallet... Audi var de første som brukte firehjulstrekk i rally, og SportQuattroen er den sivile utgaven av bilen som vant mange mange mange løp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, av nye biler er det bare de beste som har det, feks bmw528, ferrari osv  :rofl:

Først litt kverulering om valget av biler i eksemplet ditt: 'F.eks BMW 528?' For det første selges det ingen nye BMW'er som heter 528 lengre (520-525-530-535-540). For det andre så har alle BMW'er bakhjulstrekk, så hvorfor trekke frem akkurat 528?

Så om bakhjulsdrift: Bare de beste som har det? Jeg kan nevne mange dårlige biler som har det (de fleste amerikanske, men det er en annen diskusjon..). På samme måte så er det mange gode biler som ikke har det, enten for- eller firehjulstrekk.

For en bil som skal være raskest mulig fra A til B under alle forhold så er et godt 4wd-chassis overlegent alt annet. Hva ville du valgt på en smal, svingete, humpete regnvåt vei? Mitsubishi Lancer Evo VII eller en Porsche Carrera 2?

Det er heller ikke uten grunn at jeg med en 1000 kg småbil med ca 60hk tar igjen store BMW'er og Mercedes på veien opp til hyttene sine i Hafjell.

Når det er sagt, på tørt føre og med god vei er det bakhjulsdriften som er overlegen: Ingen kraft på styrehjul, bedre vektfordeling i bilen, mindre vekt.

Audi SportQuattro? Utvilsomt ikke den vakreste bilen, men en av de som har gjordt størst fremskritt, og noe av det beste som kom ut av 80-tallet... Audi var de første som brukte firehjulstrekk i rally, og SportQuattroen er den sivile utgaven av bilen som vant mange mange mange løp.

kommer alltid an på vei eller føre, og en del på sjoføren

ifølge boka mi fra kjøreskolen så er visst 4wd det som er vanskligst og kjøre??? og hvis en skal opp en bakke med en framhjulsdrevet bil så skal en rygge opp for da får en drift bak.... idiotisk bok

Lenke til kommentar
Ja, av nye biler er det bare de beste som har det, feks bmw528, ferrari osv  :rofl:

Det var jo bare ment som kødd da, du kan jo ikke sammenligne en bmw med ferrari bare fordi de har bakhjuls trekk, det var bare en spøk

240.en min er jo like sprek som en ferrari dah.... den har jo bakhjulstrekk :lol: :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...