Gå til innhold

hvilken bil er den feeeeeteste bilen??


NRG

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-12 21:55, skrev HemiCuda:

De Tomaso Pantera:


Har lest en del om Pantera... (husker det ikke da :smile: )

og sett mange bilder av dem,

synes ikke den ligner på no lamborghini... ????

muligens med litt anstrengelse på ferrari...

og det bildet som ble vist var veldig stygt, De Tomaso Pantera er finere enn den som var på bildet der....



 

Smak og behag kjære deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-12 19:46, skrev skyline:

Ehhm, snakke me bil, så snakke me Skyline!


(se bruker navn, hehe)


Men uansett, hviss du har lyst på verdens råeste sportsbil.(Skyline). Så er det bare å sjekke litt rundt i Japan, finner massevis av 89-94 (R32) Skyline GT-R te 30`000-90`000kr. + på med frakt ca. 5000-6000 kr. Så betale du moms. og drite i import avgift! Korleis? JAU! Register deg som bruktbil forhandlar (koste ca 2000 kr i året å være d), du trenger ikkje å forhandle/selge bilar, fordi du er registrert som bruktbil forhandler. Okay, så langt så godt. Når du registerer deg så for du prøve skilt, sleng på prøve skilta så har du billig ekstrem sportsbil. "rekorden" er 1400 HK, på ein 2,6

LITER!! Om eg skal ha ein? SELF! Ska selge Primera`n min te sommaren og registrere meg som bil forhandlar!


Motor: 2,6 Liter rekke 6`er, TWIN CAM 24. TWIN TURBO, Front montert INTERCOOLER. Verdens mest avanserte 4WD system (i serie produsert bil). G-målere over heile lista, krengningsmålere, hastighets sensorer. Her er det snakk om sinnsykt masse elektronikk. Her driver bilen 100% på bak hjula til de slipper eller for dårlig grep, og kan utligne det intill 50%/50%. 4WS 4styring, bakhjula styrer intill 1Grad imotsatt rettning av framhjula.



Dette gjelder alle modeller (R32,R33,R34). Men R34 har GETRAG 6 trinnskasse, og sinnsyke BREMBO bremser rund baut. Bremser fra 100-0 på 35meter.

R34 har ett av verdens stiveste karosseri.


Skyline har rykte på seg på å være verdens råeste bil på bane, og det er bane denne bilen er utviklet for. Bilen vant alt av løp i 90,91 i Australia, helt til løpsklassen ble lagt ned i 92, pga. at ingen andre produsenter ville stille opp imot Nissan sitt monster av ein bil.


VERDENS RÅASTE SPORTSBIL!!! Ikkje rett fram, men på svingete vei, og på bane!!!!



 

Bla bla bla.. Siden det er så lett, da finnes det vel ca. 163495 bruktbilselgere i Norge da? :smile:

 

Skyline vs. Supra Vet ikke helt jeg?

Lenke til kommentar

lyst på skyline, ikke pga at det er et monster, men fordi jeg synst den ser litt kul ut. men jeg tror jeg ikke importerer en trimmet en...

 

har ikke lyst til å betale x antall tusen i forsikring mer. eller å kjøre meg i hel den første dagen jeg har bilen. det er nemlig det som kommer til å skje viss jeg har en bil med 1000+ hester. selv med over 400 hester... jeg kjører som oftest bilene det de tåler, og viss jeg kjører en bil med så sinnsykt med hester så kan en nesten garantere at den kommer til å spinne i en sving når jeg kommer i godt over lovlig hastiget.... BYE BYE

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 06:35, skrev Odden:

lyst på skyline, ikke pga at det er et monster, men fordi jeg synst den ser litt kul ut. men jeg tror jeg ikke importerer en trimmet en...


har ikke lyst til å betale x antall tusen i forsikring mer. eller å kjøre meg i hel den første dagen jeg har bilen. det er nemlig det som kommer til å skje viss jeg har en bil med 1000+ hester. selv med over 400 hester... jeg kjører som oftest bilene det de tåler, og viss jeg kjører en bil med så sinnsykt med hester så kan en nesten garantere at den kommer til å spinne i en sving når jeg kommer i godt over lovlig hastiget.... BYE BYE


 

Det er det som er det geniale med Skyline, bilen vil dra seg inn igjen, uansett hvor stor kløne du er til å kjøre så vil bilen "redde" deg, det er idiot sikkert. (Nesten) I TopGear, prøvde man med vilje å kjøre av veien, men det gjikk nesten ikke ann. Har du for stor fart inn i svingen, og bakhjula slipper så vil fram hjula kobbles inn, og sladden rettes opp før du hvet ordet av det. Med ett ord: Lettkjørt; selv med 500-600 hk!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 21:07, skrev hurst:

Quote:


Den 2002-10-12 19:46, skrev skyline:

Her driver bilen 100% på bak hjula til de slipper eller for dårlig grep, og kan utligne det intill 50%/50%.



 

Vil ikke dette sinke bilen? I og med at drivverket til forhjulene må koples inn på en eller annen måte? En profesjonell fører kjører mye raskere når bilen er på grensen til det ukontrollerbare (bakhjula såvidt slipper). Det må bli litt av et sjokk dersom forhjula plutselig griper inn og bilen begynner å understyre..

 

Nei dette sinker ikke bilen. Bilen er kjappere enn 911, Diablo, Ferrari 355 Challenge, Viper orginalt! med 280 hk (egentlig 330hk). Self så stjeler 4WD litt hester, men ikke så mye i denne bilen så i andre 4WD. Siterer en svensk bil test av R34 Skyline GT-R "BIlen er fullstendig overstyrd, i kannslan, men i realiteten ar den 100% nøytral under allan fårhålldane" Poenget med denne 4WD er at den justeres mer enn 100 ganger pr.sek. Altså , fra RWD til 4WD på under 0.1 sek! Bilen har verdens mest sofistikerte og avanserte 4WD som blir brukt i gatebil. Den har 7 elektronisk styrte LSD koblinger.Den har self diff sperr på bak akksling. Dette er ett monster på bane, ingen over, ingen ved siden. "This car could hold the highet messured vertical g-force ever, at 0,96 G" (Road Track sin TEst av en orginal R34)

 

Og Skyline vs. Supra, ikke få meg til å le!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH!! Supra er loooks, looks og atter looooks. Har ingen kjangs mot Skyline.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 04:07, skrev Billy Bob:

Quote:


Den 2002-10-12 19:46, skrev skyline:

Ehhm, snakke me bil, så snakke me Skyline!


(se bruker navn, hehe)


Men uansett, hviss du har lyst på verdens råeste sportsbil.(Skyline). Så er det bare å sjekke litt rundt i Japan, finner massevis av 89-94 (R32) Skyline GT-R te 30`000-90`000kr. + på med frakt ca. 5000-6000 kr. Så betale du moms. og drite i import avgift! Korleis? JAU! Register deg som bruktbil forhandlar (koste ca 2000 kr i året å være d), du trenger ikkje å forhandle/selge bilar, fordi du er registrert som bruktbil forhandler. Okay, så langt så godt. Når du registerer deg så for du prøve skilt, sleng på prøve skilta så har du billig ekstrem sportsbil. "rekorden" er 1400 HK, på ein 2,6

LITER!! Om eg skal ha ein? SELF! Ska selge Primera`n min te sommaren og registrere meg som bil forhandlar!


Motor: 2,6 Liter rekke 6`er, TWIN CAM 24. TWIN TURBO, Front montert INTERCOOLER. Verdens mest avanserte 4WD system (i serie produsert bil). G-målere over heile lista, krengningsmålere, hastighets sensorer. Her er det snakk om sinnsykt masse elektronikk. Her driver bilen 100% på bak hjula til de slipper eller for dårlig grep, og kan utligne det intill 50%/50%. 4WS 4styring, bakhjula styrer intill 1Grad imotsatt rettning av framhjula.



Dette gjelder alle modeller (R32,R33,R34). Men R34 har GETRAG 6 trinnskasse, og sinnsyke BREMBO bremser rund baut. Bremser fra 100-0 på 35meter.

R34 har ett av verdens stiveste karosseri.


Skyline har rykte på seg på å være verdens råeste bil på bane, og det er bane denne bilen er utviklet for. Bilen vant alt av løp i 90,91 i Australia, helt til løpsklassen ble lagt ned i 92, pga. at ingen andre produsenter ville stille opp imot Nissan sitt monster av ein bil.


VERDENS RÅASTE SPORTSBIL!!! Ikkje rett fram, men på svingete vei, og på bane!!!!



 

Bla bla bla.. Siden det er så lett, da finnes det vel ca. 163495 bruktbilselgere i Norge da? :smile:

 

Skyline vs. Supra
Vet ikke helt jeg?

 

Det er så lett ja, men problemet er jo at det i grunnen ikke er helt lov. Men ingen kan motbevise at du for eksempel skal flytte bilen til ett verksted? eller at du må prøve bilen fordi har byttet støtdempere etc. BLir du stoppa av politi bare, si ett eller annet, og du kan kjøre videre. Alle tørr jo ikke dette, men det finnes faktisk en hel del som gjør d. Jeg kjenner minst 5-6 stykk som gjør d hele tida. Ikke no prob!

Lenke til kommentar

Quote:


2002 Corvette Z06 Specifications:


Acceleration: 0-60mph = 3.9sec

1/4 mile: 12.4sec / 116mph

Braking: 60-0mph = 125 feet

Lateral Acceleration: 1 G



 

 

Quote:



2002 Skyline Gt-r34 specs:

0-60 mph: 5.2

0-1320 ft (1/4 mile): 13.7 @ 103.5 mph

Braking: From 60 mph 120 ft

Handling: skidpad 0.89 g



 

Det er bare å sammenligne.

 

Såvidt jeg kan se så vinner 'vetten på 3 av 4 punkter :roll:

 

Og en ting til. En Z06 har en utsalgspris på ca 45000 USD. En skyline gtr34 derimot har en utsalgspris på ca 90000 USD..

 

Eneste pluss med skyline er vel at den har baksete :razz:

(men man kan jo kjøpe 2 'vetter for prisen av en skyline og da har man plutselig 4 seter likevel;) )

 

[ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-10-13 14:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 14:24, skrev hurst:

Quote:


2002 Corvette Z06 Specifications:


Acceleration: 0-60mph = 3.9sec

1/4 mile: 12.4sec / 116mph

Braking: 60-0mph = 125 feet

Lateral Acceleration: 1 G



 

 

Quote:



2002 Skyline Gt-r34 specs:

0-60 mph: 5.2

0-1320 ft (1/4 mile): 13.7 @ 103.5 mph

Braking: From 60 mph 120 ft

Handling: skidpad 0.89 g (HAHAHA, mye trulig!!!!) Trur du har bytta om her eg!



 

Det er bare å sammenligne.

 

Såvidt jeg kan se så vinner 'vetten på 3 av 4 punkter
:roll:

 

Og en ting til. En Z06 har en utsalgspris på ca 45000 USD. En skyline gtr34 derimot har en utsalgspris på ca 90000 USD..

 

Eneste pluss med skyline er vel at den har baksete :razz:

(men man kan jo kjøpe 2 'vetter for prisen av en skyline og da har man plutselig 4 seter likevel;) )

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-10-13 14:25 ]</font>

 

 

Kor i milde ******* har du fått de specs`a der ifra??????? Stemmer ikkje i det heile tatt!

0,89 G på skyline stemmer ikkje! Road & Track testa og fekk ca 0.94 G. Meiner på at Top Gear fekk nesten 1G i sin test. Med orginal dekk! MEd litt feitere dekk skal nok Skylinen banke Z06.

Greit nok at ikkje Skyline e heilt verst på axx, men det har med at bilen er sperra på 330 HK (283 på papiret) ifølge japanske regler, men trimm denna bilen for ein 50`000-60`000 kr og du har havna på 500-600 hk. Da kan bare Z06 dra te *******. Og bremsene da????? Girkasse????? 6trinns GeTrag kasse, tippe nok Corvette matche den!NOT!!!!!!!!

Og prisen??? 90`000 US dollar, greit nok. Men i Japan så kostar topp modellen V-SPEC2 Nur Edition ca 10`000`000 yen, altså ca650`000kr. Det er **** meg billig! Dessuten tåler RB26DETT`en (motoren te Skyline R32,R33,R34) 1400 HK! Det tåler iallefall ikkje det forbanna Vette rakkelet!!!!

Z06 er ein forbanna dritt bil. Vette, pøhh. Ville ikkje hatt driten om du hadde slengt han ette meg. Skal du ha rå sportsbil, er iallefall ikkje Z06 tingen! Corvette har rykte på seg te å væra ein dritt bil på bane, blei skamm banka av Honda NSX, Nissan Skyline R33 og 911 på Topgear sin test i 98.

Lenke til kommentar

Quote:


Med orginal dekk! MEd litt feitere dekk skal nok Skylinen banke Z06.


 

Jeg velger å sammenligne bilene slik de kommer rett fra fabrikk, altså originale biler.

 

Quote:


men trimm denna bilen for ein 50`000-60`000 kr og du har havna på 500-600 hk.


 

Igjen, standardbiler. Man kan koste på hvilken somhelst bil noen hundre tusen og stå igjen med en overtrimma bil som går som fy, men ikke kan brukes til noe.

 

Quote:


Og bremsene da?????


 

Mulig du ikke så det, men på det punktet var skylinen bedre. (Såvidt det var. 5 fot er ikke mye ca 1,5 meter)

 

Quote:


Girkasse????? 6trinns GeTrag kasse, tippe nok Corvette matche den!NOT!!!!!!!!


 

Corvetten har 6 trinns girkasse den og.

(orker ikke grave opp info om den)

 

Quote:


Og prisen??? 90`000 US dollar, greit nok. Men i Japan så kostar topp modellen V-SPEC2 Nur Edition ca 10`000`000 yen, altså ca650`000kr


 

Ingen tvil om at det er billig for en bil med slikt potensiale, men igjen er corvetten bedre. Omregnet i norske kroner koster den ca 360`000nkr ferdig registrert på gata i usa.

 

Quote:


Dessuten tåler RB26DETT`en (motoren te Skyline R32,R33,R34) 1400 HK! Det tåler iallefall ikkje det forbanna Vette rakkelet!!!!


 

Hestekrefter er ikke alt gutten min. Dreiemoment er like (om ikke mer) viktig. Dessuten snakker vi om to HELT forskjellige motorkonstruksjoner. Hvis du sender 'vetten din til LPE og spyr ut noen kroner får du rundt 700-800 hester, og en bil som går styggfort både rett fram og i svinger. I tilleg så klarer motoren ALLE avgasskrav som finnes i usa. Og staten California har verdens strengeste lover når det gjelder avgasser fra bil.

 

Quote:


Corvette ..., blei skamm banka av Honda NSX, Nissan Skyline R33 og 911 på Topgear sin test i 98.


 

Du tenker nok på den vanlige corvette c5 hardtopen du. Z06 var ikke på markedet engang i 98. Og Z06 er en helt ny bil sammenlignet med en vanlig c5.

 

 

Mulig jeg ikke hadde helt rette opplysninger, men det var bra du hadde det da :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 19:59, skrev C. Alshus:

Fasan å fan du er av den bilen da ...ehh "Skyline". Det er bare en bil, ikke gud.

:razz:


 

Ha! Skyline er over Gud!!(Gud finnes egentlig ikkje, bare ei gammal skrøne! Så veit dekkan d!) Men Skyline er over alt!!!!!! Det er bare en bil!HA! Det er ein religion, ei livs rettning!!!!! Går ikkje ett sekund uten at eg drømmer om The Gozilla!

 

 

SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!SKYLINE!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...