-kga- Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg har planer om å studere utenlands, i USA for å være spesifik. Jeg har ikke så mye peil på hva jeg må gjøre for å få dette til. Skal det etter millitæret. Er det noen her som er så gammle at de har studert utenlands som kan gi meg litt info om og rundt det emnet. Eller er det noen andre med litt peil her? Jeg lurer egntlig på alt. Jeg har hørt om ANSA, men må man være medlem der for å få no hjelp? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 ANSA er de som kan hjelpe deg best, mtp. USA. Vil bare si at det er mye mer stress å fikse studier i USA enn i andre land. Du må også regne med å begynne å søke ett år før, hvis ikke enda mer (skole, visum, opptaksprøver, mm). Ingen av karakterene du har nå, teller i USA, du må ta nye prøver (disse man alltid ser på film; SAT, etc..). Utdaningene i USA pleier også å være 1 år lenger (de lærer basic'en 1år vgs nivå). Så er det også ganske dyrt å studere i USA, sammenlignet med andre land. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg vet det der at det er dyrt og slikt, men jeg har også hørt at skolene der skal være blant de beste. Skal forøvrig søke på denne skolen. http://www.academyart.edu Lenke til kommentar
knutby Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg skal til Herford university i tarrytown (NY state) på et 3 ukers sommerkurs arrangert av ef.com, hvis oppholdet blir vellykka så tror jeg at jeg tar et år der snart. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har selv tatt hele utdannelsen min i utlandet og anbefaler det på det sterkeste. ANSA kan sikkert hjelpe deg med studieinformasjon og slikt. Greit å være medlem, men etter min erfaring er det mest sosiale fordeler ved medlemsskapet. Når det gjelder studier i USA var det sånn at når jeg begynte måtte man betale skolepenger for første året av egen lomme (derfor valgte jeg et annet land). Riktig at USA har noen gode universiteter, men jevnt over er europeiske vel så gode, jeg vil påstå at de er bedre. Amerikanerne er vel først og fremst flinke til å reklamere for seg, samme gjelder Australia. Gode og dårlige erfaringer har jeg hørt fra begge landene. Leste forresten en kåring av verdens beste læresteder for høyere utdanning. USA skåret høyt. Men det som var lagt vekt på var antall Nobelprisvinnere de hadde, artikkler skrevet av professorene, utgitte bøker osv. Av erfaring kan jeg si at dette har ingenting å si for kvaliteten på undervisningen. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Feynman: Det er mulig det er noen andre universiteter rundt i andre land som kan friste også. Har ikke leita alverdens enda. Det MÅ være et engelsk talende land da. Har ikke tenkt til å prakke på meg enda et språk. Jeg har også hat lyst til å dra til USA i en lengere periode, men det kan jo altids ordnas med en ferie også da. Hvor var det du fikk info om alt som måtte gjøres føre et utenlands studie? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvor var det du fikk info om alt som måtte gjøres føre et utenlands studie? På utdanningsmessene finner du mye info. Der kan du også snakke med folk fra universitetet, lånekassen og alt det der. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Feynman:Det er mulig det er noen andre universiteter rundt i andre land som kan friste også. Har ikke leita alverdens enda. Det MÅ være et engelsk talende land da. Har ikke tenkt til å prakke på meg enda et språk. Jeg har også hat lyst til å dra til USA i en lengere periode, men det kan jo altids ordnas med en ferie også da. Hvor var det du fikk info om alt som måtte gjøres føre et utenlands studie? De fleste land som du kan studere i Europa, har egne engelsk-språklige universiteter. Det er bare i studier hvor du blir nødt til å snakke med lokalbefolkningen du må lære deg språket (feks. medisin o.l.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå