Gå til innhold

Komprimering av avi fil. for stor!

Anbefalte innlegg

Har tatt et dv capture på et og et halv min. og etter å ha komprimert med divx codec 5.1.1 så står jeg med ei fil på 26mb.

Hvorfor blir det såpass mye? ser filmer som er komprimert med samme divx codec men er bare på 700mb for langt over en times opptak.

Hvordan kan jeg komprimere slik at fil størrelsen blir minde men at kvaliteten holder seg ved like.

Noen som har forslag?

Takker for kjappe svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Først og fremst gjør du selve videobildet mindre. Ifra 720x576 til 360x238 (eller hva det blir) - og så kjører du 2pass komprimering på klippet.

Bruk XviD helst, den er open source, bedre enn DivX og mindre, samt du får ikke noe GAIN dritt o.l.

Du kan finne info osv på xvid.org - vil du bare laste ned kodeken kan du gjøre dette på http://xvid.velmont.net

Lenke til kommentar

Det med å gjøre videobildet mindre har jeg aldri hørt om :D

genialt..

har xvid codecs installert men kan ikke velge xvid fra komprimerings meny på studio eller premier..

finnes det evt. andre små progz. som kan komprimere en dv .avi fil til xvid?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Det med å gjøre videobildet mindre har jeg aldri hørt om :D

genialt..

har xvid codecs installert men kan ikke velge xvid fra komprimerings meny på studio eller premier..

finnes det evt. andre små progz. som kan komprimere en dv .avi fil til xvid?

takk for svar.

Joda, det kan du, du må bare velge vis alle codecs eller noe. Lenge siden jeg har gjort det nå, men det skal gå an å fikse på i en eller annen drop down meny. Når du trykker setup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...