MaxCPU Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) For de av oss som bytter mobiltelefoner oftere enn sundt er, er nesten like vanskelig å velge modell som for alle andre. Min SE P900 pensjoneres denne uken og valget står mellom Nokia 6230 og Sony Ericsson T630. Nokiaen et hestehode foran SE. Nokia 6320 virker ganske så perfekt! Den har bedre kamera, utvidbart minne, MP3-spiller og ikke minst radio som kan være praktisk. Skjermen er dog noe mindre, og batterikapasitet kanskje litt dårligere. Prisendifferansen er rundt 1000 kr. i T630s favør. Jeg føler også at T630 begynner å bli litt "gammel" og skulle helst ventet på nye K700, men jeg må altså bestille en ny denne uken så da er denne modellen utelukket inntil videre. Det meste taler for Nokia i dette øyeblikket, dog prisen, men dette er ikke fullt så viktig. Det store problemet er imidertid bruken av "Pop-port" eller hva nå Nokia kaller den ubrukelig inngangen for hodetelefoner. Jeg stiftet første gang bekjennskap med denne løsningen på min Nokia 7210 og hadde problemer med løs plugg, kun lyd i det ene øret og "grande finale" var da det hele var ødelagt en få uker med forsiktig bruk. Er det fortsatt like ille?? Endret 1. juni 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Spørsmålet kan like godt dukke opp først som sist: Hvorfor bytte fra P900? For å holde innlegget litt i tråd med ditt spørsmål så hadde jeg overhodet ingen problemer med dårlig kontakt på min 7250i. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Gjelder Lefdals prisgaranti på mobiltelefoner uten bindingstid? I så fall kan jeg jo spare noe penger på dokumentere UtenAbbonnements pris på kr. 3553,- (riktignok ikke på lager), eller de andre prisene på rundt kr. 3600-3800,-. Edit: Har nå ringt Lefdal og fått bekreftet at prisgarantien også gjelder disse produktene, og deres pris på kr. 3995,- for Nokia 6230. Dette skulle tilsi at jeg får telefonen for kr. 3995,- - kr. 750,- = kr. 3245,-, men kan ikke ta gleden for forskudd. Garantien gjelder visstnok bare "nettbutikker som også har butikk", men disse finnes det vel heller få av?? Endret 1. juni 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
nestenbest Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) da jeg prata med selgeren hos lefdal for noen uker siden sa han dette: vår prisgaranti gjelder mot alle butikker i norge, enten de er på nett eller i lokale. Men for nettbutikker måtte du i tillegg ta med portoen på produktet du ville kjøpe. Kunne du vise til dokumentasjon på pris+porto fra en (billigere) nettbutikk ville nettopp denne summen være utgangspunktet for å beregne prisavslaget. Det kravet om at nettbutikken måtte ha et fast utsalg ble ikke nevnt i det hele i tatt under vår samtale. Jeg ville nå forresten valgt T630, SE råkker! Endret 1. juni 2004 av nestenbest Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Har ikke prøvd N6230, men etter det jeg har lest om den (og forøvrig også t630), synes jeg Nokiaen virker mye bedre. Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Har prøvd begge, må si jeg synes 6230 blir noen hakk bedre enn t630... På de fleste områder, spesielt funksjonalitet, kan nesten ikke sammenligne de to på det området (mmc, radio, mp3 osv).. Men prisen er jo så som så.. Men hvis du skal gå fra en p900 har du vel penger nok, og å gå fra p900 til en av de to ovennevnte blir vel på en måte en "nedgradering", tenkt på å vente på 7610 (?!) Pop-porten er den samme enda, like "dårlig" som alltid, men jeg syns den fungerer nokså bra.. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 P900 blir unødvendig stor i sommermånedene hvor man går med lettere klær, så da blir noen funksjoner nedprioritert. Har nå "bestemt" meg for Nokia 6230 med videreføring av et av familiens NetCom abbonnement. - En løsning jeg plutselig kom på! Prisen er 1790 kr hos Siba. Tips: Elkjøp er tomme for 6230 selv om de annonserer den i dag, og har 3 dagers annonsegaranti som egentlig ikke er verdt en dritt. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 P900 blir unødvendig stor i sommermånedene hvor man går med lettere klær, så da blir noen funksjoner nedprioritert. Der forsvant argumentet for 6230 og. Da er T630 et bedre valg spør du meg, bedre batteritid, større skjerm... Synes personlig det er merkelig at du degraderer fra P900 til T630/6230... Akkuratt som om du skulle solgt en Audi RS6 for å kjøre en A3 1.8 Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Derfor jeg anbefaler 7610 da.. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Derfor jeg anbefaler 7610 da.. Sjekket den ut nå. Likte ikke tastene, noe tung (dog ikke i forhold til P900). Dessuten skrev jeg tidligere at jeg ikke har tid til å vente på noe som kommer. Om noen vet noe mer om Lefdal og nettbutikker så rop ut! Jeg regner med at telefonen ikke er sperret mot andre nett ved NetCom-binding. Dette er det ikke opplyst om, og dette skal det visst være hvis tilfelle om jeg ikke husker feil. Telefonen skal brukes mot Chess! Lenke til kommentar
theggenes Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg regner med at telefonen ikke er sperret mot andre nett ved NetCom-binding. Meg bekjent er det bare kontant-telefoner som er sperret, men spør butikken for å være helt sikker. Lenke til kommentar
Joachim Gar Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg syns Nokia 6230 er stygg og har stygge menyer mens T630 er pener ( dog dårligere kamera) Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Hadde jeg tatt opp telefonenes utseende til diskusjon hadde innlegget ditt passet bedre, særlig hvis du i tillegg hadde påpekt de største designmessige problemene. Dette gjorde jeg ikke. Nokia 6230 har standard Nokia Series 40 menyer, lovpriset for sin brukervennlighet, og tastene har fått ros i mange tester. Men for all del, din mening! Endret 1. juni 2004 av MaxCPU Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 hehe, okei MaxCPU.. Men synd du ikke har tid da, tror 7610 blir helt genial Kommer før slutten av juni uansett, i tilfelle du kan vente så lenge.. Senest 20. sies det Men hvis det var n6230 vs t630 som var saken, så vil jeg påstå at du bør gå for 6230.. I hvert fall hvis det er funksjonalitet du er ute etter, utseende vil jeg ikke uttale meg om, da det er en simpel smakssak.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hva er problemet til Nokia egentlig, hvorfor ikke lage en mobil med series 60 som ikke ser ut som design skrap... Jeg hadde værtfall ikke tvilt ett sekund på å handle da Noe alla 6230 med series 60, mhm Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nå er jo 6230 ett år nyere enn T630 (med tanke på at T630 egentlig er en T610). Og ett år er ganske lenge i mobilbransjen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nå er jo 6230 ett år nyere enn T630 (med tanke på at T630 egentlig er en T610). Og ett år er ganske lenge i mobilbransjen. T630 er egentlig en T630. Hva annet du innbiller deg vet ikke jeg, men det er ihvertfall feil det du skriver. Direkte svar til topic: Jeg synes det bør være en selvfølge at den telefon som er ca. 40% dyrere enn en annen skal være et hestehode forann.. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nå er jo 6230 ett år nyere enn T630 (med tanke på at T630 egentlig er en T610). Og ett år er ganske lenge i mobilbransjen. T630 er egentlig en T630. Hva annet du innbiller deg vet ikke jeg, men det er ihvertfall feil det du skriver. Direkte svar til topic: Jeg synes det bør være en selvfølge at den telefon som er ca. 40% dyrere enn en annen skal være et hestehode forann.. Kan du forklare meg hva som gjør T630 til en bedre telefon annet enn skjermen? Kom ikke her å si at T630 ikke bygger på T610. Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Nå er jo 6230 ett år nyere enn T630 (med tanke på at T630 egentlig er en T610). Og ett år er ganske lenge i mobilbransjen. T630 er egentlig en T630. Hva annet du innbiller deg vet ikke jeg, men det er ihvertfall feil det du skriver. Direkte svar til topic: Jeg synes det bør være en selvfølge at den telefon som er ca. 40% dyrere enn en annen skal være et hestehode forann.. Kan du forklare meg hva som gjør T630 til en bedre telefon annet enn skjermen? Kom ikke her å si at T630 ikke bygger på T610. Jeg har ikke sagt at T630 ikke bygger på T610. Men jeg har sagt at de ikke er samme mobiler. 3200 og 3100 er ikke samme mobil bare fordi den ene bygger på den andre, men har kamera i tilegg er den? 6610 og 7210 er ikke samme mobiler selv om de har mye likheter, er de? T630 er raskere, T630 har bedre skjerm (skjermen var grunnen til at jeg kun hadde T610 i to uker), T630 er mindre, T630 er lettere, T630 har My-Friends, T630 har et helt annet design (synes jeg), T630 har fler kamerafunksjoner, T630 har Pre-play. nok for deg nå? Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Jo, det gjør den.. Men p900 bygger på p800, og langt fra samme mobilen av den grunn. 7250i bygger på 7210, ikke samme mobilen av den grunn. Osv.. t630 er ikke t610 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå