Tim Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hei. Jeg har kjøpt en ny harddisk, men har ikke plass til den på IDE kontrollerene. Derfor hadde jeg tenkt til å bruke S-ATA overgangen som fulgte med til hovedkortet mitt. Men når jeg har koblet den til så funker ikke hardisken. Den blir rett og slett ikke detectet under oppstarten. Jeg har satt i overgangen bak hardisken, så satt i S-ata kabelen i overgangen. Jeg lurer på om jeg skal sette stømkontaken inn i selve overgangen (det er plass til en 4-pinners kontakt), eller om jeg skal bruke strømtilkoblingen til selve hardisken. Jeg har en Raptor S-ata disk fra før av, så drivere er installert. Trenger jeg sette disken på noe primary eller secondary? Forslag plz! MVH Tim Lenke til kommentar
Tim Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Noen må da vite hvordan dette skal settes sammen? Lenke til kommentar
kz Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Som du ser på baksida av konverteren er det plass til både s-ata kabel samt en fire pins strømledning. Du må koble strøm til både konverteren og til harddisken. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Som du ser på baksida av konverteren er det plass til både s-ata kabel samt en fire pins strømledning. Du må koble strøm til både konverteren og til harddisken. Er du sikker på at jeg må koble til begge 2? Jeg har nå testet litt og har funnet ut at hvis konverteren er koblet til (selv uten hardisk) så nekter maskinen å starte lastingen av windows, det kommer bare svart skjerm etter maskinvaren er funnet osv Skal jeg ikke ha noen jumper satt inn i hardisken i det hele tatt? Takk for svar. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Har akkurat det samme som deg. Det du må gjøre er: 1. Ta å sette jumperen som "master" 2. Ta på denne ATA til S-ATA konverteren. 3. Ta å koble til den vanlige strømkontakten i harddisken. 4. Ta S-ATA-kabelen å plugge den i kontakten i konverteren og i S-ATA kontakten på hovdekortet 5. Starte opp å se at disken er der. Endret 2. juni 2004 av svalbard Lenke til kommentar
kz Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (nesten) slik ser strømledningen ut, bortsett fra at den i midten skal passe inn bak på konverteren din. Så, ja du skal ha strøm både inn på konverteren og inn på harddisken. >Jeg har nå testet litt og har funnet ut at hvis konverteren er koblet til (selv uten hardisk) så nekter maskinen å starte lastingen av windows, det kommer bare svart skjerm etter maskinvaren er funnet osv Og fjerner du konverteren så starter maskina som normalt? >Skal jeg ikke ha noen jumper satt inn i hardisken i det hele tatt? Eg har satt min harddisk til 'master', ellers fungerer det ikkje. Nokon god forklaring på kvifor det er slik har eg dessverre ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå