Galandrik Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg kjøpte et nytt skjermkort (Gainward Geforce 2ti) med det fulkte det med EXPERTools. Etter at jeg innstallerte de har directx blitt forandret til verson 0. Det medfører at nyere ting ikke kan kjøres (3DMark2001). Hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Ehhh... installere DX på nytt? Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Hvis du kjører DX8.1, så er problemet at ExpertTool og 8.1 ikke virker sammen...forårsaker bare masse rare kræsj! Derimot skal ExpertTool fungere greit i DX8 og lavere, så har du det, vel da vet ikke jeg. Jeg hadde samme problem når jeg installerte Gainward kortet mitt, og etter at jeg fjerna ExpertTool så fungerte alt helt fint! ExpertTool er bare tull uansett, bruk heller NVMax, Rivatuner, Powerstrip eller lignende. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 Ja, jeg kjører Directx 8.1. Hvilke av valgene (Faster VGA Driver og WHQL VGA Driver) funker best under XP? Min directx 8.1 ble ødelagt mens jeg brukte EXPERTool. Jeg har prøvd å reinstallere det (etter at jeg slette EXPERTool, men det funker fremdeles ikke. Går det ann å negradere fra directx 8.1 (Microsoft sier at det ikke går....)? Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Når det gjelder drivere, så bruk en av de nyeste. 28.32 er den siste "offisielle" drivern fra nVidia. Ellers har jeg brukt 26.53 og 27.20 med hell på nevnte kort. Alle sammen kan du laste ned herfra Når det gjelder DirectX, så kan du laste ned noe som heter DX uninstall her Fjerner DX, og du kan legge inn igjen 8.0 eller 8.1 (legg inn 8.1 og ikke bruk ExpertTool...bare kast hele CD'en som kom med kortet) Selve DX har du hvis du har noen nyere spill, hvis ikke finnes de på samme siden hos tweakup som DX uninstall'eren. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Takk :smile: De nye driverene virket bra og det meste er oppe igjen. dessverre funka ikke DXuninstall, den slettet bare deler av Directx, slik at jeg fremdelses ikke klarer å få reinstallert den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå